One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












09-01-2013

10.01 Kunst





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken


Even geleden was ik in Kessel,
Bij kasteel Kasteel De Raay

En er is daar veel kunst te zien in de kasteel tuin,
Mooi ,maar complex,

Té complex voor mij tenminste,

ik heb het meer op simpele begrijpbare dingen: -)
We lopen daar naar het aanburende bos,

En daar aangekomen ,
lopen we de galerie van moeder natuur in

met grillige vormen en structuren
plaatjes om naar te kijken,

mooi gestileerd,
per ongeluk,
of....

zit er een hoger plan achter....
Ja, dat zou ik toch wel willen denken,

het kan haast niet anders,

maar ehhh, je

mag me ook voor gek verklaren...
als je je dan beter voelt....
doe maar: -)

wij lopen heerlijk door en ik bewonder en verwonder
over al het moois op ons pad,

en Ace....
ach kif de men a stik......
en...he's kwaaiet:-)

ach jongens, we hebben het zo slecht nog niet:-)

als we voor 75miljoen euro vuurwerk kunnen verbrassen,
en tel daar de bijkomende kosten van overlast nog eens op,
dan ehhhh...
zit die crisis goed verscholen...

ik zeg, we hebben het zo slecht nog niet:-)

Dju nog, nee,
We hebben het “goed”
“dank je wel voor de heerlijke lunch”
Wandelmaatje van me: -)

tot morgen webbies,
blij dat alles weer normaal is hé:-)

Daar geniet ik toch zó van hé
Jarig vriendje van me,
xxx
Proficiat hé


46 opmerkingen:

  1. Moeder natuur... geen beeldhouwer, geen schilder noch componist die uiteindelijk aan haar tippen kan @->--
    Mooie foto's zé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Klapper kunst kan me gestolen worden sinds er bij ons in t verpleeghuis een berg witgekalkte gymschoenen werd neegekwakt....kunst die je mijlen ver al rook.
    Nee geef mij dat bos maar waar je door liep.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag kiezen tussen jouw natuur en kunst, Klaproos ?! Echt niet moeilijk..., geef mij maar natuur !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kunst om mooie foto's van kunst te maken, is soms meer kunst dan de kunst zelf is.
    Natuurfoto's maak je vaak 'natuurlijker'. 't Is maar waar je hart ligt.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  5. combinatie kunst en natuur kan ik best wel smaken als het mooi overvloeit
    voor even dan toch, en dan vlug terug naar puur natuur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nergens een betere kunstenaar te vinden dan de natuur. Geen mens kan dat namaken. In de natuur wandelen is daarom een lust voor ogen (en oren). Dat Ace daar ook geniet, lijkt me logisch. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ...houden van de gewone dagdagelijkse dingen rond U Roosje, het is zo rustgevend...slaap wel...rené

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kunst en natuur kunnen best samengaan hé Klaproos !
    Jij tovert hier alweer zo'n prachtbeelden op het scherm.
    Jij hebt oog voor de echte Kunst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WAUW dat is mooie kunst. En MOOIE foto's! Ik ben lekker met je meegewandeld

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is kunst? Wat kunst is voor de ene is dan weer geen kunst voor de andre,maar je foto's zijn wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Klaproos,

    De natuur heeft geen hulpmiddelen nodig om zich te profileren.
    De hoofdjes zijn wel grappig. oma

    ot, een onzichtbare lijn zien de andere niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met de camera op stap en kijken is een gave, zelfs wanneer Ace voor de voeten loopt ;-)
    Knappe reportage.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jouw ogen zien door de camera wat een ander niet altijd ziet. De natuur heeft zoveel prachtigs te bieden, te bewonderen. Op je in laten werken is zo goed voor je ziel. En jij verstaat de kunst ervan. Wat weer een schone foto's.

    Ik heb het idee als jij die foto's maakt Ace lekker aan het snuffelen is overal en dat hij je echt niet voor de voeten loopt.

    75 miljoen euro aan vuurwerk? Ongelooflijk wat een zonde van je geld. Dat hadden ze beter aan iets nuttigs kunnen besteden. Siervuurwerk is prachtig om te zien maar die knalvuurwerk mogen ze wat mij betreft uit de handel halen. Ik las ergens dat vuurwerk zwaarder en zwaarder word. Brrrrr ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Voor die 75 miljoen mogen ze best wat mooie kunstwerken in tuinen en natuur zetten, beter als voor vuurwerk gebruiken.
    Vandaag nog maar zo'n mooi tochtje.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. jij bent de natuurkunstenaar met je ogen en camera xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, sommige kunst spreek je soms totaal niet aan en dan is Moeder Natuur toch maar de allerbeste kunstenares hè ?
    Alhoewel die gezichtjes wel wat hebben :-)
    Dag

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook van mij een dikke proficiat aan dat jarig vriendje van je lieve Klapper.
    En bedankt voor dit alweer heerlijk logje boordevol kunst, zowel die van Moeder Natuur als die van de mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. die galelij van moeder natuur heb je heel mooi tot bij ons gebracht

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hai Klappertje,

    nou... als er iemand een kunstenaar is, dan ben jij het wel!
    je hebt het juiste oog voor al die mooie dingen.
    Want dan kunnen we wel zeggen, dat Moeder Natuur een ware kunstenaar is...
    Hohohohooooo, je moet het wél zien!!!

    En dat doe je...

    Dagdag!
    Tot speels...

    Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die kinderkopjes zijn pas kunst :)
    Zwaar werk, maar kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja alles weer gewoon en een galerie in de natuur
    is en blijft toch het mooiste wat er is
    en dan is er nog een klaproosje dat groeit en bloeit
    in de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De natuur heeft de mooiste kunst.. Daar kunnen wij mensen niet tegenop.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  23. je manier van kunst kijken spreekt mij heel erg aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Verpiellekes bericht stond er te vlug .
    Ik wilde zeggen dak die maskers heul mooi vin........heulllll mooi.
    En het bos ook, het een sluit het ander immers niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De natuur zit vol natuurlijke kunst;-) Leuk die koppies!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Voor wie er oog voor heeft, herbergt de natuur prachtige kunstwerkjes, dat laat je hier weer mooi zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. we hebben hetinderdaad nog zo slecht niet, mij zul je hierover niet horen klagen...

    en wat kunst betreft is de natuur niet te evenaren..

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nu de winter zo uitblijft moeten we roeien met de riemen die we hebben en dan heb je toch weer een heel leuke serie gemaakt hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het is slecht vootr die die het slecht hebben, voor de rest gaat het wel zijn gangetje heb ik het idee.
    Maar morgen kan je behoren tot die die het slecht gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Dien...nee wij hebben het goed...weg met de crisis, er
    word veel te veel over gepraat, mensen worden er bang van...
    maar er zijn toch wel mensen die het niet goed hebben...
    Wat weer een mooie opnames Dien..
    idd de natuur maakt haar eigen kunst en die
    kan best wel eens van hogerhand komen...

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zit ik een hele reactie te typen, foetsie weg , problemen met de verbinding gaf hij aan (?)
    Mooie foto's !!!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Leuke toepassing van de kunst, zo is mooi om te gaan bekijken. Mooie foto's Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Niets zo mooi als de kunst van moedertje natuur.
    Warm van kleur en altijd bijzonder van vorm.
    Ben niet zo'n kunstminner, maar niets evenaart de natuur, laten we er zuinig op zijn.
    We waren oudejaarsavond bij de kinderen op de manege dus geen vuurwerk.
    Hrt. grtjs.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. De natuur maakt zelf de mooiste kunst lieve Klaproos. En nee wij hebben het zo slecht nog niet, we kunnen nog dankbaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ach.. kunst is iets betrekkelijks hè dat we bij ons binnen moeten laten komen. En soms gaat dat ook fantastisch.
    Maar de natuur is iets blijvends in ons, en wij zijn deel van de natuur. Da's toch ergens makkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. btw : die poppetjes op paaltjes hebben wel iets hè; zeker op die plek en met die belichting...

      Verwijderen
  36. De mooiste kunst is de natuur. Die paaltjes zijn leuk hé

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Vind ik ook hoor. De natuur is mooier. Of de natuur ook
    kunst maakt? Wie weet zit dat plan er wel achter. Maar ik
    kan dat niet beoordelen. Maar ik kijk er met plezier naar.
    De ongerepte natuur... wat is er beter dan dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. die eerste foto ben er verliefd op ,prachtige log ,mag ik onze beste wensen geven

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik kan kunst wel mooi vinden soms, lang niet alles. Maar natuur is ook zeker kunst,zo ook de foto's die jij er van maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Die moderne kunst is soms maar la la he.. kunst in het bos, da's pas kunst!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Een prachtige kunstroute laat je hier zien.
    Wel vuurwerk, maar geen vakantie dit jaar misschien, een kwestie van kiezen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  42. de schatkamer van moeder natuur... ze is altijd al een inspiratie bron geweest voor talloze kunstenaars...
    zo is de cirkel mooi rond

    BeantwoordenVerwijderen
  43. leuk dat jij zo van natuurkunst kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥