One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












13-01-2013

14.01 Hallo hallo





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken



Dit is Copain

Na een voorzichtige kennismaking

Kwam meneer los,
En hupste er als een volleerde ree op los,

Gooide zijn oren in de wind en volgde zijn instinct

Joeg achter stokken aan

En ging volledig op in zijn omgeving

Hij was haast niet meer te zien:-)

Nou meer Copain, de complimenten
Van ons,

Je bent een prachtdier, en lief bovendien

Precies waar wij van houden

Zo hupsen we weer blij de week in,

Laat de sneeuw maar vallen

Het is er koud genoeg voor,

Hallelujah, Copain,

Dag baasje,

Geniet van het leven samen : -)
Leuk om jullie samen te kieken:-)

xxx


55 opmerkingen:

  1. wat veen heerlijke foto,s weer als je zo door het leven kan gaan ,ja dat zou wat zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke reeks, Klaproos ! Prachtige tegenlichtfoto's !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hondje heeft er zeker plezier in en prachtige foto's

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige serie, Rooske!
    Ik geniet net zoveel als Copain... ;))
    Wat een camouflage... werkelijk prachtig...
    Lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Yep, hij is een kanjer in alle opzichten. daarnaast nog super fotomodel en hele grote vriend voor Ace

      Verwijderen
    2. dat geloof ik graag, twee schatten samen

      Verwijderen
  6. Schitterende en vrolijke serie Dien,
    Ook van Copain zit ik hier te genieten .
    Mooi dit gehuppel in het gras
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Klaproos,

    Hij valt helemaal in het niets zo tussen het gras, kiekeboe ben ik weer. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend de tegenlichtfoto's, waardoor de vacht prachtig oplicht! Heerlijk om Copain zo te zin. Ik zou bijna zin krijgen om met hem mee te rennen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. "Copain" mooie naam voor het vriendje van Ace ;-) en zo te zien houdt hij van verstoppertje spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige trotse hond, zo fier als hij daar staat.
    Hij heeft een mooie camouflagekleur om helemaal op te gaan in het landschap. Bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hij is trots, ik nog veel meer, maar hij heeft nog niet in de gaten hoe mooi hij op de foto's staat. dat gaan we hem niet influisteren want stel je voor al hij allures gaat krijgen. laat hem maar lekker hond zijn toch?

      Verwijderen
  11. Een vrolijke, pluizige jachthond met dat roze neusje! Mooi zoals hij gecamoufleerd is, je ziet hem
    haast niet in het riet en in het tegenlicht lichten zijn contouren erg mooi op. Een leuke ontmoeting
    voor jou en Ace!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en uit die ontmoeting kwamen deze geweldige foto's voort. zeer bijzonder iemand als Dien te ontmoeten samen met Ace.

      Verwijderen
  12. Die laatste foto... wat een mooie close-up van die al even mooie hond! Je ziet het aan je altijd weer mooie logjes dat jij beslist een hondenliefhebber bent Klappertjelief! Fijne nieuwe dag en dito week hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die houdt wel van verstoppertje spelen.
    Leuke foto's ..!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie hond en hij is één met de kleuren van de omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben helemaal trots want deze beauty is mijn vriend. Copain is een draadhaar Viszla, tarwegeel met gouden oogjes en dito karakter. We hebben genoten van de fotosessie op de heide en Puppekop heeft er weer een vriendje bij. Fantastisch dat Dien deze mooie foto's op de weblog gezet heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een pracht hond die je met liefde hebt gefliepst!!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Pracht exemplaar, een genot om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie actiefoto's van Copain, het plezier straalt er van begin tot eind vanaf.
    Hij had duidelijk zijn camouflagepak aangetrokken voor deze wandeling. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke actiefoto`s van deze `cameleonhond`
    Prachtig zijn ze.

    @ Kan nu bij wordpress dus weer mijn hart ophalen aan langere fotoreeksen over India :-)
    Maar de tekst erbij schrijven vind ik altijd het moeilijkst.
    Dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die teksten komen uit het hart van Dien en mijn hond. nog even oefenen en het gaat je lukken bij je reportages over india.
      worldpress zou plat gaan bij deze mooie verwoording van Copain die de heide onderzoekt in dit prachtige tegenlicht.

      Verwijderen
  20. Super, wat een serie Klaproos.
    Een mooie reclame voor de Vizla.
    Als het maar geen modehond gaat worden....
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het laatste wat ik wil is dat de Viszla een mode hond gaat worden. Godverhoede dat. sorry voor de uitdrukking maar dit ras is niet geschikt voor zomaar het idee" ik wil een hond" doe maar een labrador of Viszla. MAAR ik kan je gerust stellen: Copain is een draadhaar Viszla en nogal zeer draadharig door mijn toedoen. ik had hem op 3 maand leeftijd moeten plukken van zijn nestharen, lekker niet gedaan en dus is er nu een uniek exemplaar, niet te fokken DVtje ontstaan en dat is dus Copain. de echte draadharige viszla kun je zien op de website van www.quodians.nl dit is de site van de fokker van Copain maar ze wil mijn giga grote vriend niet op de site zetten want volgens haar lijkt hij op een doedel. maakt mij niet uit, het ras is geweldig, het karakter wat zij fokt is geweldig en mijn hond is eenmalig super.

      Verwijderen
    2. Punt uit, dat heb ik gezegd...dacht Claudia en zette een punt achter haar antwoord. Top.
      Zowel de draad- als de korthaar zijn mij bekend. Vandaar de hoop dat het geen modehond zal worden.
      Dit soort rages gaat meestal ten koste van het ras. Gr Jan W

      Verwijderen
  21. Met De neus in de wind en de haren laten wapperen
    en rennen maar ja Dien dat zijn nog eens actie plaatjes
    maar dat we van jou gewend.
    En de honden die hebben echt hun honden dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Als het gesneeuwd heeft, dan zie je hem gelukkig weer. Nu is het bijna niet te zien.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een prachtige hond, en wat heerlijk om te zien hoe hij geniet van zijn uitje!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Is een soort waar je mee kan lachen. Vorig jaar gaf er een zo'n ruk aan een dame die op mikmak lijkt uit de donald duck. Het resultaat: Mikmak in de sloot met de slieren waterplanten aan haar bril. Haha. Prachtserie, doet nog eens een vergeten herinnering opkomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige foto's.
    Wat een heerlijke vrolijke hond is Copain.
    Echt een vriendje voor Ace.

    Lieve groetjes Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. yep dat is hij en nog meer dan dat. Ace moet nog wat steviger op zijn potjes komen om met deze lompe vriend te sparren. maar voor alsnog doet Copain heel voorzichtig met Ace.

      Verwijderen
  26. Hai Klappert!

    Net nu ik uitgebreid en helemaal nieuwsgierig werd naar het nieuwe speelkameraadje van Ace doet mijn computer heel vervelend en laat me de fotoos niet zien. Grrrrr!!

    Maar de naam zegt al veel. Leuke naam: Copain
    En natuurlijk weet ik gelukkig hoe Ace er uit ziet.
    Dagdag!!

    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  27. En nu ineens... zie ik ze wel!
    Wat een geestige hond!
    Mooie kleurtjes, lijkt me een heel vrolijke hond!

    Doei!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. sneeuw komt er aan als ik de voorspellingen mag geloven, prachtige serie

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Om op te vreten! Wat een heerlijk beest!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. daar heb je volledig gelijk in. onvoorstelbaar geweldige vriend. zijn goudeerlijke oogjes heeft Dien op de plaat vastgelegd en die mag iedereen op zijn desktop zetten.

      Verwijderen
  30. Prachtige hond, valt inderdaad niet op in het landschap.
    Was aan het bedenken wat voor sooort het is, maar stond onder je log.
    Mooi beest die zich wel vermaakt zo te zien. Morgen sneeuw.
    Hier hadden we vandaag al wat..morgen niet als ik de weermannen mag geloven.
    Jammer, van mij mag het, zon erbij.Is echt genieten.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. copain...een mooiere naam kan je moeilijk hebben..

    knappe foto's met tegenlicht

    fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vind ik ook. de mooiste naam voor de meest geweldige vriend. de foto's zijn van superkwaliteit vooral omdat ze het karakter en de inborst van Copain zo uniek vastgelegd hebben. een geweldige vrolijke vriend zonder enige terughoudendheid genietend van de winterse heide middag met de reuk van reebokjes en al die andere spannende winterse geuren.

      Verwijderen
  32. En Ace had geen zin om mee te huppelen? Of was die er niet bij?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. dag allemaal, het gaat allemaal wel over mijn Copain en jullie reacties en complimenten aan mijn giga vriend zijn zo hartverwarmend en een duidelijk bewijs dat Dien het meest geweldige van een hond op de plaat kan zetten. Copain is inderdaad een hartverwarmende, vrolijke, ongemanipuleerde hond en mag zijn zoals hij is. dat levert ons en hem het grootste plezier op. misschien gaat Dien binnenkort een serie maken van Ace met zijn vriendjes en reken maar dat ik er nog wat kan optrommelen die allemaal in tegenlicht een prachtig silhouet hebben en ook nog eens een geweldig hondenspel kunnen laten zien. als iemand overweegt een hondenvriend aan te schaffen dan kan ik alleen maar zeggen: de draadharige Viszla's van Quodians hebben een geweldig karakter en onvoorwaardelijke liefde voor het baasje. inderdaad heb ik een een pluizige bo met een prachtige roze neus en flinke tong, niet de voorkeur van mijn fokker, zij ziet Copain het liefste geplukt maar dan is hij niet meer mijn Puppekop Copain. hopelijk gaat de foto serie van Dien haar overtuigen dat Copain het meest unieke Viszla exemplaar is dat zij ooit gefokt heeft. anders eet ik straks mijn sokken op want ik draai de fotoserie al de hele dag af en dan nog met de muziek" 45 miles to go" echt passend op deze fotoshoot. ga door met jullie reacties want ik wordt er alleen maar blij van en Dien ook

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Je hebt wel door je eigen viervoeter, toegang tot ander honden vrienden. Wat dan ook weer te zien is in je prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. daar heb je volledig gelijk in en dit zijn ook de meest waardevolle ontmoetingen. er zou nooit zo'n prachtige van Copain zijn als we Dien niet hadden ontmoet samen met Ace.

      Verwijderen
  35. echt genieten hier van uitbundige Copain .
    Kan me voorstellen dat Claudia de hele dag zit te scrollen :-))
    een heerlijk Log met schitterende foto`s.
    :)
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, ha. dat klopt. van werken is het vandaag niet echt gekomen, ik zit alleen maar te genieten van die prachtige foto's van Copain.

      Verwijderen
  36. Je hebt van je 'vriend' al iets leuks gemaakt Roosje !

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Je ziet aan het koppie dat het een leuke, lieve en intelligente hond is. Daarmee is het goed wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dat was plezier voor vier als ik de foto's bekijk.
    Het straalt en spettert er af. Hele mooi de opnamen in het riet met het zonnetje op z'n vacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Je bent een geweldige hondenfotografe.
    Het plezier spat ervan af.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een mooi fotomodel heb je aan dit vriendje :) met dat parmantige staartje en die neus in de wind

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een super mooi serie heb je van Copain kunnen maken...
    z'n baasje zal er vast blij mee zijn..

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  42. ziet er inderdaad een heel speels beest uit

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥