One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












25-09-2014

25.09. Oogappelke





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





Met een lekker muziekje in mijn oren maak ik dit blog.
ik geniet,
en jij... zit je,
dan gaan we:-)

Mag het een appeltje meer zijn misschien,



of heb je geen plek meer in je kelderke:-)



alléz kom,
tast toe,



en laat de kippen maar scharrelen met de boer,
dan scharrel ik wel met jou



't was zo lekker tussen de fruitbomen
een dag met een zilveren lijntje



en het weer werkte gigantisch mee,



rondom ons gesnor van karretjes
die afgeladen vol met appeltje rijden



en mijn jongens hadden het ook super naar hun zin,
ze voelen mijn stemming denk ik :-)



Het was er wel knap nat



de regen van afgelopen dagen zette stukken blank,



en dat maakt het oogsten minder gemakkelijk



maar ons kan een beetje water niet deren:-)



wij zetten de bokkenrijders wandeling voort,
onder het genot van vlinderkes,:-)



ze dansen voor ons uit,:-)



ze wijzen ons de weg:-)
webbies....
ga je mee erachteraan :-)

Is jullie zieltje ook gelukkig?

dag m'n oogappelke,

xxx


51 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk logje, zo veel moois, zo veel vrolijkheid... schitterende foto's!!
    Ik wil zo wel een paar appeltjes, zo lekker warm gestoofd met wat kaneel mmmm.
    Nog een fijne dag,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker Dien, doe mij maar een appeltaartje! Mmmm, met slagroom graag ;-)
    Wat een rijke oogst daar!
    Hoeveel kisten heb je mee naar huis genomen?

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na het lezen van dit blog ben ik helemaal appelig, gelukkig nog net geen appelflauwte!!! Wat een heerlijke blije foto's van appels, honden en dansende vlinderkes! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. blozende appeltjes doen de vlinderkes dansen van plezier want dat lusten ze ook wel,
    zeker als de appeltjes op de grond gevallen zijn tot appelmoes :-)

    net of Ace en Damian met hun takje op pad zijn om appeltjes uit de boom te slaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Appels is voor mij appeltaart met slagroom ja ik weet dat ik moet afvallen maar kom dan niet met zo een serie nu moet ik weer naar de bakker.
    Prachtig deze serie Rooske en trek je maar niets aan van bovenstaande.

    antwoord op je vraag: het gaat redelijk goed.

    Groetjes ook van Erica

    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Appeltjes en dansende vlindertjes, blije honden en mensen,
    mijn hartje wat wil je nog meer?
    'Pakt een appeltje van de fruitschaal en eet die lekker op'
    Mooie foto's weer Roos !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klaproos,

    Het heeft gisteren inderdaad flink geregend althans in Oss en omgeving, maar gelukkig hangen de meeste appeltjes nog hoog en droog.
    Het plukken wordt zo wel moeilijker, maar ze rijden volgens mij wel op karretjes als ze geplukt worden en de komende dagen wordt het weer ook weer beter.
    Smakelijk logje!

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben eigenlijk meer van de peren, maar tegen een fijn stuk appeltaart met een heerlijk toefje slagroom zeg ik over het algemeen geen nee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt werkpaarden en luxe paarden.....
    En zo te zien heb ik weer wat gemist......
    Maar het genot is je gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, nat is het daar zeker, jammer voor die mooie appels.
    Hopelijk is de oogst nu toch ver binnen gehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja dat is heerlijk om daar te lopen maar de boer zal niet blij zijn met al die nattigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. van blozende appels en dansende vlinders....

    dat moet in Haspengouw zijn

    een logje dat vrolijk stemt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heerlijk hé willy, de vreugde die haspengouw je geeft, ik ben er gek op,
      met de juiste mens aan je zij een feest:-)

      xxx

      Verwijderen
  13. T Is gek Klapper maar ik kon net weer niet reageren. Poging twee dus nu.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. daarom kopieer ik dikwijls een lange reactie mussie, voor het geval dat,
      maar wat wilde je zeggen dan :-)

      Verwijderen
  14. Voor welke route heb je gekozen Dien, de rode, oranje of de bruine?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Appels, peren en fruit is hier niet aan te slapen Klapper, dus een kleine aanvulling kan nooit kwaad.

    Love As Alwyas
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer een feest voor mijn ziel, jouw blog. Met die heerlijke foto's, de appels kan ik bijna proeven :-D
    Jammer van het modderbad op de grond, maar jouw kereltjes sjouwen overal onbekommerd doorheen.
    Das nog eens een leven ;-))
    Liefs en een kus op je appelwangen...
    Dag Dienelidino <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel lief kakeltje, gij bent ook een oogappelke,
      een lieverd van de bovenste plank,
      xxx

      Verwijderen
  17. Volgens mij zijn deze appeltjes niet onbespoten, want ze zien er zo mooi uit. Onze onbespoten appeltjes, daarvan is er niet één zonder plekje of zonder vergroeiing.
    Oeps, dat is wel erg nat. Gelukkig hangen de appeltjes niet op de grond.
    Mooi dat je zo genoten hebt samen met je jongens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee jetske ze zijn zeker niet onbespoten, ik ken geen plek waar zoveel gespoten wordt als daar:-( da's een énorm minpunt, maar ja, mensen wilen perfectie zien, en geen plekje erop... ons eigen schuld hé.:-(

      Verwijderen
  18. Appels heb ik weinig mee, ik eet liever een banaan! Maar vlinders vind ik wel altijd fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is twee keer genieten tussen de appelbomen. Eerst met de bloesem en nu met de appels. Prachtig.
    Wat lopen jouw twee mannen prachtig naast elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hanny, en straks als al het blad gaat kleuren nóg eens:-)
      de mannen hebben het heerlijk samen, ravotten de hele dag

      Verwijderen
  20. Prachtige wandeling en zeker niet op sandalen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mmm, het water loopt mij in de mond.
    Heel leuke foto van de kleine en de grote.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ze hebben het zo leuk samen pieterbie, en de kleine gaat als een speer :-)

      Verwijderen
  22. Goh, jou kan regen weinig deren hé lieve Klapper, en nattigheid al helemaal niet want ik durf te wedden dat jij stevige laarsjes aan had hihi.
    Wat een mooie wandeling, die appelpluk was precies de moeite waard aan je al even mooie foto's te zien!
    Voor jou heb ik eventjes iets aan de tekst van Toontje aangepast:

    Ze heet geen Lola
    Ze draagt geen stola
    Maar wel een blauwe blouse met witte ruitjes
    Woont in de polder
    Ze slaapt op zolder
    Daar doet ze alles op d'r boerenfluitjes
    Ze is geboren
    Daar bij het koren
    Onder de sterren gaat ze wel eens wandelen
    Ze heeft twee kleuren
    Als bellefleuren
    Ze geurt naar goudrenetten en amandelen
    Ze geeft dat pure
    Geen haute couture
    Maar wat ze hebben moet dat heeft ze wel
    Daarom daarom roept er elke vrijgezel

    Dien laat eens zien
    Dien laat eens zien
    Dien laat eens zien hoe mooi je bent
    Dien laat eens zien
    Dien laat eens zien
    Dien laat eens zien hoe mooi
    Diene laat eens zien
    Laat eens zien Dien hoe mooi je bent
    Diene laat eens zien
    Je bent mijn oogappel Dien (...)
    *wink, big smile*

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Niet toevallig dat ik het deze week al een paar keer over 'hete bliksem' heb gehad... krijg er nu echt zin in haha.
    Wens je een hele mooie vrijdag Dien :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Klaproosje.

    Heerlijk al die appeltjes.
    Maar de foto van de twee boys heeft mijn hart gestolen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hete bliksem, lekker!!!! Misschien ga ik dat dan nog wel een keer zelf maken binnenkort. De winterse bakworst is trouwens ook al in huis!
    Maarre Dien, wat ik wou zeggen, naast al die andere prachtige foto's van een geweldige streek zijn de vlindertjes het allerprachtigst voor mij. Knap gemaakt en goed gelukt. Piew...
    Fijn weekend! ☼

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Owww ja en die beestjes van jezelf zijn ook geweldig. Zéker voelen ze je stemming aan.

      Verwijderen
  26. Jan W.
    Vréémd.... want er staat niks in de spam map??? :S
    nou doet weblog weleens vaker raar hé:-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥