One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












28-09-2014

29.09. Werd wakker vanmorgen





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





Mooi hé,
dat gezegde
dat kunst niet bij je bank hoeft te passen,



dat maakt dat ik me gelijk een stuk beter voel: -)



Vanmorgen stond ik op met watten in mijn hoofd,
ken je dat gevoel,
alsof je God weet wat gedaan hebt gisteren,
da's toch niet waar...



Maar ik ben mijn watjes,
en mijn wattenhoofd gaan uitlaten en kwam op de terugweg



Langs de expositie van Catharina Driessen,
een plaatselijke bekendheid,
die in mijn ogen



de "allermooiste" schilderijen van paarden maakt,
ik weet niet precies hoe je haar stijl noemt,
maar ik vind het eindeloos mooi



*KLIK Hier*
vind je haar werk terug op haar website,



zo mooi krijg ik het niet op,:-)
Gaaf hé,



als je van paarden houdt,
staat je dit ook vast aan..



ik heb mezelf een ijsje gekocht,
en dacht ...
what the hell, wie het langst leeft krijgt toch alles:-)
en lekkerrrrrr... ambachtelijk hoeve Willem 3 ijs,
en ik dacht aan jou:-)

Dag webbies,
tot morgen
xxx




46 opmerkingen:

  1. Mooie kunst Dien en ook nog van een behoorlijk groot formaat, zal in elke woonkamer wel een mooi plekje kunnen vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de koetjes zijn ook heel mooi, knap werk
    watte in je hoofd, ik heb niks anders :-)
    je zal nu toch geen ijsje laten zeker, voor die 5 min. dat je dan misschien langer leeft :-p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ikke niet an:-)
      wat voor watten heb jij :-) die van mij zijn weer weg, was van het slechte slapen hoor:-)
      xxx

      Verwijderen
  3. Vooral die prachtige kleuren kunstwerken hou ik van Dien.
    Schitterend!
    Toen jij even de andere kant opkeek heb ik een likkie van je ijssie genomen….
    :-) XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach aly, wie weet gaan we hier samen nog eens een ijsje eten:-)

      Verwijderen
  4. Hier houd ik ook zo van. Wij hebben Jose Loeve (Loeveira) in ons dorp. Ik heb twee van mijn koeien door haar laten schilderen, die hangen nu bij ons in huis. Bijzonder om een dier en haar gedrag zo treffend op het doek te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De koeien spreken me nog meer aan dan de paarden.
    En zo'n ijsje niet te versmaden...!!
    Fijne maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen Roos, je foto's willen weer niet laden, dus ik zie alleen de tekst.
    Maar ik moet vroeg op pad, dus ik zal later op de dag eens kijken dan lukt
    het misschien wel.
    Fijne maandag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh wat jammer voor je haba,
      het ligt denk ik bij blogger, want ik zag ze vanmorgen ook niet, maar nu wel ...
      misschien later voor jou, ik hoop het.

      Verwijderen
  7. Zeker mooi Dien, al willende foto's idd nu even niet laden maar de website gelukkig wel :-)
    Hoop dat het overheerlijke ijs de watten heeft doen smelten in ieder geval xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik zie de foto's momenteel niet, ik zal dus straks eens terug komen want aan je tussen-teksten te zien moeten ze beslist de moeite waard zijn!
    En je weekend was dat precies ook hé lieve Klapper? Blij voor je! En maak er een even heerlijke nieuwe week van hé...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. och ja gerda, ik hoop het voor je ze zijn de moeite,
      jawel gerda, een leuk weekend, een fijne week voor de boeg en dannnnnnn gaan we een paar dagen in een huisje.:-)
      daar heb ik nóg meer zin in:-)

      Verwijderen
  9. Ik krijg de foto's niet gedownload, zal straks nog eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige schilderijen. Ik vind de koeien ook erg mooi.
    Je hebt gelijk hoor, verwen je zelf maar met een heerlijk ijsje.
    lieve groet
    lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Dien,
    Nee, kunst hoeft niet bij je bank te passen. Het is genoeg als je het aan je muur wilt hebben.
    Die koeien zijn anders ook echt super vet. Koeien zijn lief :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe je dat noemt.. supervet, gaaf. Mooie schilderijen zeg. Het komt helemaal over bij me.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Klaproosje.

    Wahhhh, wat is dit prachtig.
    De paarden schilderijen echt super de super .
    Andere ook hoor, maar de paarden pfffff echt waanzinnig goed gedaan.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Daar zitten inderdaad prachtige schilderijen tussen. 'T Is alsof de paarden zo de kamer in komen denderen ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ah gossie, watjes in het hoofd, als dat maar geen verkoudheid wordt. Mogelijk helpt het ijsje om dat te voorkomen! Enne de schilderijen van de paarden...., ik ben meer van de koeien! ;-)
    Fijne dag, XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goede middag, ik ben weer thuis en nu kan ik de schilderijen gelukkig wel bekijken,
    knap hoe ze de beweging van de paarden in lijn en kleur weet te vangen, de koeien
    zijn ook mooi maar die zijn altijd weer wat kalmer en worden zo ook neergezet.
    Ik ben even Breda op en neer geweest met mijn zoon, nog één week in de brace en
    daarna mag hij met fysio beginnen. Over zes weken weer naar Breda maar ik hoop
    dat hij dan zelf kan rijden , niet dat ik het niet voor hem over heb, maar ik ben niet
    zo'n liefhebber van autorijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi! Kan Tante Til nog een puntje aan zuigen zeg maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Knap deze schilderingen Dien, ze zijn misschien mooier dan de mooiste bank....
    Een ijsje gaat er altijd in,alleen voor nu blijft het toe kijken............
    maar je paarden serie is heel mooi!!
    Een groetje Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. prachtige schilderijen Dien...

    en een ijsje van jou, zou ik nooit afslaan..

    fijne dag

    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze heeft er aardige werken bij zitten.
    En ja ga je niet voor de paarden, de koeien mogen er ook wezen.
    Leuke combinatie met die nummerborden.
    En het ijsje ........

    BeantwoordenVerwijderen
  21. :-D :-D Ik herkende het ijsje - eh de hoeve - direct! En je dacht aan mij. Oh Dien, mijn dag is weer goed :-))
    Kunst is pas kunst als je het mooi vindt. En of het dan een Monet van een paar ton is of een "simpel" schilderij
    van een boerderijdier... Ik weet wel waar ik voor kies ;-)
    Die Toon Tellegen toch... zou zomaar familie van jou kunnen zijn.
    Nee, niet zo bescheiden, jullie zijn allebei even filosofisch. Op een positieve manier.
    Ik vind dat ook Kunst. Met een hoofdletter!
    Liefs en een stevige klapzoen van Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik hoop dat die watten intussen verdwenen zijn?

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oei gekleurd hoeve ijs !! zou niet durven !! Groetjes en smakelijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Schitterende schilderijen van paarden en koeien heel knap gemaakt, en dan dat ijsje daar krijg ik gelijk zin in, wat een kleur, wat is dat voor smaak Frambozen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben nog eens langs gekomen lieve Klapper want ik wilde perse die illustraties zien. En ik word hier verwend, wat een mooie schilderijen van een dier dat me nauw aan het hart ligt... dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige schilderijen, je bent gezegend als je zo'n gave hebt.
    't Moet moeilijk zijn hier zonder een schilderij weg te gaan, maar dat ligt ook aan de prijs, hè??
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie schilderijen zeg! Dat doe ik haar ook nog niet zomaar na! Vooral de koeien vindt ik prachtig!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Als ik een paard had dan wilde ik zo'n kunststuk aan de muur hebben.
    De koeien mogen er ook wezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ahhh Dien! Ik wou het hebben over paarden, en over schilderijen, maar ook over honden, en je reaktie op mijn gedicht, dankjewel wat zei je dat mooi en lief! Maar dat liedje!
    Helemaal geweldig, misschien heel misschien maak ik daarvoor een uitzondering op een regel en komt er ook een origineel Thatfullmoonguyfilmpje bij !
    Maar het is een moeilijke afweging want er zijn natuurlijk heel véél mooie liedjes. Piew....

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Fantastisch! Ik ga even op de website kijken. Wat een prachtig werk!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥