One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












11-11-2021

12.11. What's going on

 






Marvin Gaye - What's Going On





Wat  gebeurt  er toch...

wie  zet  mensen zo  tegen elkaar  op...? 






Wie  maakt het  de ander  zo  moeilijk?


Waar  is het  respect voor  de keuze van je  medemens ??

Ik ben een beetje  bang  aan het  worden 

voor de heftige discussies die  er losgebarsten zijn..


Mensen die  elkaar  beschuldigen,

de pandemie is  jouw  schuld,

jij neemt geen  prik...


wel....

schiet  mij maar  lek..


al  kom ik  helemaal  alleen  in  de wereld te staan....

dan moet dat zo  zijn.


Ik  denk  persoonlijk  dat een  prik  mij  ziek maakt,

en  als je  net als ik  jΓ‘ren  errrrrg ziek bent geweest,

dan  volg je je gevoel.

en  laat je niet  prikken..


als je me  daarom  op het  schavot wilt  zetten,

of erger  nog  aan  de galg  wilt  zien..


dan  ....

so be it..


uit  voorzorg...

heb ik mijn  laatste  wil vast  op papier  gezet..

want ge wit ooit maar  nooit.. :-(



Jongens  alsjeblieft...

respecteer  elkaars mening,

jij  doet  wat  goed is  voor  jou,

ik  wat  goed is  voor mij..


en  ondertussen  zijn  we allemaal  voorzichtig.

okΓ© ?






πŸ’š








19 opmerkingen:

  1. Fantastisch dat je je uitspreekt! Ja, want we kunnen elkaar heus wel wakker maken...@Knuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi gesproken Dien, een maatschappij functioneert alleen maar als we elkaar respecteren en de ruimte geven. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klapper.. ik respecteer de mening van iemand de gevaccineerd is en die niet gevaccineerd is. Zelfs in gebieden waar 98% van de bevolking (boven de 12) gevaccineerd is komen besmettingen voor. Dus het belangrijkste is dat je op jezelf let en je hart volgt.

    Love as always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik baal alleen maar dat mijn operatie langer uitgesteld gaat worden. En wie ik dat kwalijk moet nemen? Ik denk de politiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als iedereen zich voorzichtig gedraagt gaat het zeker de goede kant op.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We moeten voorzichtig blijven met z'n allen.
    Ik ben wel geschrokken van de cijfers van gisteren.

    Heb het fijn Dien en blijf gezond!

    xxx Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen Roos, ik heb me wel laten prikken, maar van mij mag je 'prikloos' blijven hoor, als je de basisregels volgt, zal het waarschijnlijk wel meevallen. En ook volledig gevaccineerden schijnen mensen te kunnen besmetten . Ik wens je een fijne vrijdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi zwammetje heb je ontmoet en ja elkaars mening moet je gewoon accepteren. Helaas is ook mijn dotterbehandeling weer uitgesteld die ik zo nodig heeft want het wandelen gaat mij nu wel heel traag af en met de krampen daarbij. Eerst stelde ik het zelf uit wegens mijn man en nu doen zij het. Tja het is afwachten hoe alles gaat lopen. Groetjes uit de stad die nu letterlijk met mist is omhuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zoveel mensen zoveel meningen

    als je veel buiten bent en heel weinig mensen ziet dan kan je misschien wel covidvrij blijven,
    en het ook niet doorgeven, maar t blijft oppassen Dien, neem aub alle andere maatregelen dan goed in acht,
    je wilt het echt niet krijgen dat vieze virusje, het is lang revalideren als het je goed te pakken heeft

    ooit was ik heel erg ziek van de gewone griep en sindsdien neem ik de jaarlijkse prik, ik heb er totaal geen last van
    en dus liet ik me ook nu inenten, ik wil echt niet zo ellendig ziek zijn en aan de beademing komen als ik het kan verhelpen door een prik
    ik ben ook heel vatbaar, iemand op straat passeren die heel erg hoest en ik betrap het zo, dus nee ik neem geen risico

    be safe Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waar ik vooral van baal, zijn massa's Brabanders en ander volk - gevaccineerd of niet - die zich in grote groepen laten verleiden tot het vieren van carnaval of andere grootschalige activiteiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. πŸ’šπŸ’šπŸ’šπŸ’šπŸ’šπŸ’šπŸ’šπŸ’šπŸ’šπŸ’šπŸ’šπŸ’šπŸ’š

    Lief Dientje,

    zeg tegen jezelf: Ik ben veilig. Ik ben een mooi mens.
    En... dit is een goeie: iedereen houdt van mij, ongeacht mijn eigen ideeΓ«n.

    Dus... ga er maar voor zitten.
    Prik of geen prik: ik hou van jou.
    Stop die maar is da pokket!

    Doejoejoe... heb het goe en wandel het van je af!

    Xxx, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja en toch maken we allemaal onze zorgen ook wij vallen in de categorie zeer kwetsbaar maar we moeten elkaar niet in de haren vliegen laten we normaal met elkaar omgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb mij laten vaccineren, met mijn COPD wilde ik het risico niet nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wel of niet vaccineren, van die keuze door persoonlijke omstandigheden wil ik afblijven. Ik heb er wel moeite mee als mensen zich niet houden aan de maatregelen omdat ze zo toe zijn aan een feestje. Lekker bier zuipen hoor je dan op t.v. Hebben ze er daar dan niets van geleerd in het zuiden toen het virus in ons land kwam.
    Bijna dagelijks hoor ik de schrijnende verhalen.
    Ik ben nu ziek door corona en geloof me dat is geen pretje. En dan ga ik er vanuit dat ik minder ziek ben geworden door de vaccinatie.

    Het is een rare wereld en niet alleen wat betreft de corona. Denk maar aan wat er aan de grens van Wit-Rusland en Polen gebeurt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Begrijpelijk Jetske, de menigte moet je niet opzoeken, nu heb ik daar nooit van gehouden,
      ik weet dat je ziek bent, heb het van dichtbij meegemaakt Jetske...
      De wereld wordt steeds gekker, en hun leiders erbij... denkende aan wit rusland en polen, arme mensen zijn de dupe..

      Verwijderen
  15. Zo is het precies Dien. Ieder heeft zijn/haar eigen redenen om zichzelf wel of niet te laten vaccineren.
    Elkaars mening respecteren is een goed ding. Zou iedereen moeten doen, dan zag de wereld er een stuk "vrediger" uit.
    Prik of geen prik, we blijven vrienden voor het leven.
    De deur van de Amelander herberg staat altijd voor je open!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mensen zijn snel met oordelen Dien. Het is jouw keuze, jij hebt je redenen, en daar hoeft een ander niets van te vinden. Mensen moeten leren om wat meer met hun zelf bezig te houden ipv met een ander. Zelf ben ik gevaccineerd, ben jij niet gevaccineerd dat respecteer ik dat. Je bent baas over je eigen. Ik snap je angst, vooral omdat je zo ziek bent geweest. Mensen moeten leren om elkaars meningen te respecteren.

    Bah wat mij vooral opvalt is dat tegenwoordig veel mensen elkaar niet meer tolereren. Ook op dit gebied behoud ik mijn afstand. Ik ben dan ook het allerliefste thuis. Daar voel ik mij veilig.


    De wereld is goed, maar de mensen konden beter. Veel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ook al ben ik risico patient (diabetes), dat heeft me niet gehinderd om me te laten vaccineren...
    Drie prikjes gekregen en heb er geen, niets, nada hinder van gehad.
    Voor een keer ben ik het niet eens met je mening om je niet te laten vaccineren.
    Ik hoop voor jou dat jullie politici niet dezelfde weg opgaan zoals in Oostenrijk...
    Maar er zijn veel dingen die me meer zorgen baren... Wit-Rusland en de vluchtelingen die via Polen naar Duitsland willen gaan. Daar wordt een smerig en goor politiek spelletje gespeeld... De dreiging om de gaskraan dicht te draaien... Dat kunnen stuk voor stuk redenen zijn om een nieuwe (wereld) oorlog te beginnen :-(

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥