One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












03-11-2021

04.11 Gezwam


 

Autumn Leaves🍂with Breeze




Toen ik  Loutje van  de trein  ging  halen,

kwamen  we langs  dit  gigantische veld,

inktzwammen :-)

Coprinus  comatus.....



"in  de ankers" 


gilde  lou....








en  we hebben een heerlijke  portie geplukt,
alleen  de mooie  kleine witjes,
zonder enig  zwart eraan...








en  die  lekker in de pan  gehakt  
in een heerlijke  ragout, 
 met versgebakken  brood...



Inmiddels zijn  ze denk ik  nét  zo  zwart 

als  deze geworden :-)


Maar  wij hebben  er heerlijk van  zitten  smullen,

recept van de ragout zie hieronder

zwarte  zwammetjes liever  niet     eten *klik*

die maken je  ziek..





💚



22 opmerkingen:

  1. Ik hou ook echt van paddenstoelen, maar koop ze toch maar in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De inktzwammen zijn flink uitgedijd, ga ze maar niet tellen.
    Kan het zelfde effect als schaapjes tellen hebben. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet te weinig van paddenstoelen af om me aan plukken te wagen, maar dat recept ga ik misschien wel proberen met paddenstoelen uit de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In de ankers.... die moet wel in de buurt van het water wonen. Hier zeg ik altijd in de huuuuuu ijzers... platteland he.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede morgen Roos, wat staan er daar veel inktzwammen zeg. Ik pluk ze ook al niet, om te eten koop ik wel gekweekte paddenstoeltjes. Fijne donderdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wow, ik zag er twee en was al blij, jij ziet er verdorrie wel honderd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Dientje,

    heerlijk waren ze.
    Wat een mazzel... Het hele logeerpartijtje was één en al mazzel!
    Ik bof met jou! En met m'n moeder, die me geleerd heeft welke paddestoelen je goed kunt eten...

    Heb gisteravond nog heerlijk gegeten van het gedroogde eekhoorntjesbrood... my oh my wat was dat smullen!

    Toedeldoe!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van de week is er iemand in de Schoorlse duinen wegens stropen opgepakt met een paar kilo eekhoorntjes brood.
      Hij is een top-chef...
      Moet niet gekker worden!

      Verwijderen
  8. Ik weet niets over paddenstoelen dus koop ik die maar in de winkel. Da's het veiligst voor mij en gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zoveel bij elkaar heb ik nog nooit gezien wat mooi en wat fijn dat jullie er samen z.on feestje van heb weten te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zoveel inktzwammen heb ik nog nooit bij elkaar gezien.
    Ziet er mooi uit, maar om ze nou in de pan te doen ...? Nee, doe mij dan maar een kaastosti.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat veel inktzwammen, heel bijzonder Dien.
    Dat was dus smikkelen en smullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je moet het maar weten, die kennis heb ik helaas niet, maar wel van paddenstoelen ragout maken.
    Lekker hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als ik een beetje nadenk vanaf de trein naar huis, moet ik ze kunnen vinden hahaha
    Maar nee hou het ook bij die uit de winkel ;)
    Jullie genoten dus...samen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Klaproosje.

    Wah wat veel bij elkaar.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mijn grootvader wist heel goed welke paddenstoelen eetbaar zijn.
    Met wat eitjes, groenten uit de tuin en een door hem zelf gemaakt kruidenmengsel (grootva was boer én beenhouwer) in de pan...
    Dat was smullen hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat zijn er veel bij elkaar, bijzonder.
    Ik zou ze zelf nooit gaan eten, tenzij jij het mij voorzet. 😉 Ik vind champignons en oesterzwammen wel lekker. Is de smaak te vergelijken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is anders, sterker, vind ik, misschien ook omdat het rustiger mag groeien.... z'n eigen tijd erover mag doen ??

      Verwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥