One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












20-08-2015

12.08.loekie loekie








*KLIK*
Topstars- Met de sneltrein naar zandvoort
Openen in nieuw venster en klein maken




We gaan weer eens effe lekker ongegeneerd
over de hei klossen,
Laat de rest van de wereld maar naar Zandvoort tuffen.




Die staat volop in bloei,




dus wie het zien wil moet nú komen:-)




elk moment van de dag is het hier gewoon mooi......




Wat klinkt dat ontzettend lullig voor de natuur,
die zó haar best doet.




Gewoon mooi,
ze doet het omdat ze niet anders kan..




wil niemand behagen..




ze doet haar ding...
en mijn jongens en ik...




We voelen ons verbonden..
tot op het bot.




ja ja ja,
ik weet het wel,
de foto's konden beter,
ik had de kleine bij :-)
( kniesoor die daar op let)




camera welteverstaan:-)




en dat is wel wat minder in kwaliteit,
maar ach....
wie maalt er om.




en jij ook niet toch:-)




ik loop hier vaak,
en mijn gedachten nemen me mee
naar een heel speciale dag..




toen ik niets meer verwachtte,
en alles kreeg
wat ik me wenste,




Dat vergeet ik nooit meer




Maar dat is voorbij,
we gaan verder..
we móeten verder




Wie zijn /haar ogen hier goed de kost geeft




ziet meer dan de gemiddelde wandelaar




nootjes,
zorgvuldig in een spleet gestopt en opengehakt,




de eerste keer denk je toeval...




maar dan zie je er zoveel dat je denkt




dit kan geen toeval meer zijn.




De smidse van de specht:-)

"asjemenou"

een handig hulpmiddel om zijn hazelnoot open te hakken
en de noot eruit te halen,

Bijzonder hé.
Wat zijn dieren toch slim:-)
Dat dacht ik nou ook..

Dag vrolijke vrienden..

xxx





21 opmerkingen:

  1. Zandvoort.. heb je de groeten aan Juud gedaan... dat is mijn schatje... Daar heb ik mee rond zandvoort gezworven. We hebben samen gedanst in de duinen. We hebben gekropen over het strand. We hebben gelachen in de buurt.. Juud.... ja dat is mijn schatje. Sommige liefde gaat nooit over he.

    Love As Always
    di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach t is mooi Dien, de kleurige heide, k zal nog eens terug moeten naar de Kalmthoutse heide
    maar dat is een stuk verder dan naar zee voor mij ;-)
    niks verkeerd aan je foto's, de Peel staat er altijd prachtig op en de rust zelve
    een heel slimme vogel, die zal geen honger lijden

    slaapwel Dien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige reeks foto's als mauve parels aaneengerijgd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig die bloeiende heide, ja die is nu echt op haar mooist....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, het is dus de specht die de noten van mijn bomen jat hihi, ik hoopte dat er eekhoorntjes in de tuin zaten. Lap, weer iets bijgeleerd, bedankt Klappertje!
    Bedankt ook voor dit mooi tochtje door het heidegebied, zelf vind ik die foto's helemaal niet slecht, ze geven een perfect beeld van wat Moeder Natuur allemaal voor ons doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen Roos. Prachtig die bloeiende heide.
    Of je het nu met de grote of de kleine maakt, je hebt
    weer een geweldige mooie reeks neergezet.
    En kijk dat ook de specht een smidse heeft, dat wist
    ik niet. Een lijster heeft hier wel een smidse in de tuin,
    daar liggen kapot gebeukte slakkenhuisjes.
    Een fijne vrijdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze blog is echt schitterend om te zien Dien. Daar word zo vrolijk van. Dank je wel Dien. Je honden is geweldig. Lekker struinen in heide. De ene boom is apart om te zien.
    Hazelnoten lekker opgegeten door de specht. Het kan niet anders. Want tik tegen stam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oja.. ik heb gisteravond gehoord dat ergens konijnen ziekte heers. Vreselijk weer voor de konijnen. Gelukkig kon je net mooie foto kunnen maken.

      Verwijderen
  8. Kom ik toch mooi op tijd om van jouw kleurende heide te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zandvoort, ik ben er nog nooit geweest :) Dan kom ik liever hier aan de kust, of op de heide zoals daar. Alhoewel dat lang geleden is. 40 jaar wel denk ik
    En die camera van je doet het prima :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wat is de Hei mooi dat is puur genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Klaproosje.

    Woh heerlijk genieten zo van je foto's van de mooie hei.
    Het is er prachtig.
    Bijzonder al die nootjes zo in de boom.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo tof, goed gezien! Daar ga ik nu ook op letten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De heide in "purpren kleuren", zo vaak bezongen en getoondicht door muzikanten en dichters, geschilderd en gefotografeerd... noem maar op. En toch geeft deze heide elk jaar opnieuw weer inspiratie aan talloze liefhebbers, die de schoonheid ervan willen zien en voelen.
    Volgende week gaan we terug op onze fietsvakantie in NL,Texel. Het is zeker geen heide streek maar de zalige kust van Nederland is ook zeker de moeite waard om te beleven ;-). Dat van die spech en de nootjes had ik al eens (life!) gezien. Die knappe natuur hé :-) Groetjes van Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Klaproos,

    Fraai stukje heide en ook een stukje vakmanschap van de vogels.

    Groetjes,

    jeer



    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige serie foto's weer. En de tekst, altijd erbijhorend en met een warm hart geschreven. Het was fijn om nog eens bij jou langs te komen @->--

    Met de groetjes van Anna (geen url beschikbaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Knappe foto's Klaproos, 'k heb ook hei gezien deze week en ook wat gekiekt, maar niet zo.
    Heb een goed weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben geen kniesoor.....
    En dieren zijn slim, neem maar die twee jongens van je, ze hadden weer plezier....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hazelnoten, ik zag het meteen :-) Vroeger - voordat de nieuwbouw kwam - stonden hier ook de hazelaars. Ik hoefde ze alleen maar op te rapen.
    Prachtig, die paarse heide. Het is weer genieten op de Peel, hè Dien?
    Laat de natuur maar schuiven. Die gaat haar eigen gang!
    Liefs en een knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat prachtig!
    had al zo'n foto's uit NL gezien.
    zou daar ook wel in willen gaan wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥