One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












28-08-2015

29.08Schemerlicht








*KLIK*
Schemerlicht Stef Bos
Openen in nieuw venster en klein maken




De zon die langzaam ondergaat
Gedachten die je achterlaat
Van wat verdwijnt
En dat wat blijft




Zoals de straten in het ochtendlicht
De chaos en het evenwicht
En de hemel in je hoofd


En de eeuwigheid die niet bestaat
En de stilte die wordt weggepraat
Omdat je altijd rond de kern draait




Er is zoveel om te zien
Je ziet het met je ogen dicht
Voor je valt…..in slaap
Maakt niet uit wanneer of waar
Alles danst dan door elkaar
Wat voorbij is komt weer terug
Zoals de wolken in de lucht




De nachten die je nooit vergeet
De dagen die je hebt gedeeld
De tijd die alle wonden heelt


En de eenzaamheid die mooier is
Dan het feest waar je wordt uitgewist
In een massa die zichzelf verliest




En de deur die altijd openstaat
En de liefde die je binnenlaat
En je houdt je adem in


De stroming die je niet vertrouwt
Het web dat je gevangen houdt
De weg naar boven uit het dal




En de waanzin die je voor je ziet
Het masker dat de huid verstikt
En dan de ruimte en het licht


En de sneeuw die op de daken lag
In een stad waar je de hemel zag
In een huis waar je gelukkig was




De maan die door het dakraam schijnt
En de armen waar je in verdwijnt
En de ogen die oneindig zijn

Er is zoveel om te zien
Met je ogen dicht
In het schemerlicht


Stef Bos

Mooi hé,
Met je ogen dicht in het schemerlicht..
Eigenlijk wilde ik de tekst inkorten.
maar...... ik kan niet kiezen,
Hij zingt het zó mooi,
het spreekt me zo aan,
Dit soort teksten maakt me

"gelukkig"

en bovendien....

wilden alles foto's in het blog...
Nog eens even
mijn artistieke kant laten zien :-)

hebben we dat ook weer gehad

xxx





21 opmerkingen:

  1. heb ik weer, ik voel me ineens oud worden hier. Zie ik ineens alles onduidelijk hier.
    ik moet hier maar eens een nachtje over slapen. Maandag maar eens naar de opticien.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als "gelukkig" ook staat voor een "goed gevoel geven" dan ga ik helemaal met je mee, Klaproos.
    En bij dit soort foto's wegdromen van 'het nu' sluit daar heel mooi op aan.
    Ik wens je een mooi weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He he....hier mom ik weer bij van het vorige blog,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie combi van tekst en foto's ...!
    Fijn weekend meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede morgen Roos, mooi die artistieke kant,
    je zou ze wel op kunnen hangen, gewoon kleur.
    Dan de muziek erbij, een fijn begin van de zaterdag.
    Ik wens je een fijne dag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie tekst, blij dat je die niet inkortte en wat je artistieke kant betreft, die heb je hier wel degelijk in volle glorie laten zien Klappertje, wat een intrigerende foto's!
    Fijn weekend meid, geniet er waar van, waarschijnlijk ga je weer op wandel met je lievelingen hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige tekst
    je foto's zijn net aquarellekes :-)
    leuk weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jouw artistieke kant mag gezien worden :-)
    mooie abstractjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig! dank je wel Dien; genoten van alles :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Klaproosje.

    Prachtig klaproosje, foto's en tekst vallen weer mooi in en bij elkaar.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Soms zijn er geen woorden te vinden die vertellen hoe mooi het is… de tekst maar zeker ook jouw mystirieuze foto's.
    Bingo Dien.
    x Grady

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi Klaproos.
    Tekst en foto's passen weer perfect bij elkaar.
    Fijn weekend
    lieve groet
    lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dien,
    En de deur die altijd openstaat
    En de liefde die je binnenlaat


    Ik heb er wel een stukje uit gepakt
    Samen een geheel, heel mooi
    wens je een goed weekend.


    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig tekst heb je geschreven.
    Je foto's passen heel goed erbij.
    Fijne weekend .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Volgens mij heeft iemand een pilletje door mijn drankje gedaan...ik zie dubbel :-)
    Wat een tekst weer hè, van Stef Bos? Schudt hij zo uit zijn mouwen. Je hebt er een mooie, bijpassende foto's bij gemaakt. Dat lukt alleen de echte meester <3
    Zonnige groet Dienla. Wat er ook gebeurt, wij blijven vrienden xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zoals zo vaak bij jou, heel mooie, krachtige teksten met schitterende foto's. Gefeliciteerd met dit mooie logje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wahaha, maar je doet het zo goed, Dien! Ik ben blij dat ik dit logje nog zie voordat het wegzakt... dus zal ook hier maar reageren in de hoop dat je me tegenkomt. Ik vind ook dat je een mooie tekst hebt geschreven ;) En die foto's, ja ik kan het van jou hebben als ik er niet meteen aan afzie wat het is - dan laat ik het maar even op me inwerken zoals jij dat voorstelt en verdraaid: dan komt er vaak toch iets aan associaties en gevoelens. Mooi hoor! Je denkt dat je iets ziet maar het is er nèt niet... of je ziet er niets in en toch is het iets. Dat kun jij, zoals ook Stef Bos dat kan. O trouwens, dat heb ik ook soms dus - wil je een bondige samenvatting van zo'n liedtekst geven op je blog of zo, en dan kan dat helemaal niet....

    Andere logjes vond ik ook geweldig, ehm zal denk ik zometeen elders nog wat reageren.
    Ik dank je ook voor je reaktie bij mij, even bijpraten hè. Ik wacht namelijk op die bruiloft vrijdag, ik heb voor het bruidspaar (nou ja stiekem vooral voor haar die ik het langst en erg goed ken, veel meegemaakt samen) een gedicht gemaakt. Maar dat kan ik jullie natuurlijk nog niet kado doen, terwijl zij nog van niets weten... Dus dat komt. Enne, speciaal voor jou hopelijk leuk omdat ik een klaproos van je heb geleend.... je zult het zien.
    Dusss... in de tussentijd dacht ik, moet even wat vertellen over die verjaardag, ach, het is niet van wezenlijk belang maar jullie horen me er het ene jaar veel meer over dan het andere, laat ik dat nog even rechtzetten. Eigenlijk is het wèl belangrijk hè. Dat ik er zo van kan genieten, samenzijn met lieve mensen, zelfs als ze er die dag niet bij zijn. Nou ja en als jij het viert met je zussen en daarvan geniet, zijn we het toch helemaal eens? Genieten van wat je hebt Dien, vooral als je het niet altijd hebt gehad . Het is een kunst maar het gaat me steeds beter af!

    Ik groet je en spreek je weer.. somewhere, somehow !
    Liefs, Clemens. ☼

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥