One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












07-04-2013

08.04. I Like The Way This Is Going





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken


Wat was het vandaag lekker warm hé:-)
Onze vogeltjes komen weer een beetje bij: -)
Maar ze hebben nog honger

Je mag ze gerust nog wat voeren zolang het zo koud is
en er weinig voedsel voor ze te vinden is,

Maar…

Kijk uit met pinda’s,
want die voeren ze aan hun jongen,
En die gaan dood,
omdat ze de grote pinda niet kunnen verteren in hun kleine maagje,

Voorzichtigheid geboden

Nog even en alles tsjilpt en piept weer,
Ik voel het….
Veronica, der lentz is dar: -)
xxx


39 opmerkingen:

  1. We hebben nu potjes met vet en vriesdroge meelwormen...ziet er ook heerlijk uit.....
    Mooie foto's van de meesjes. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat leuk jij hebt ze alle twee de zwarte stropdas en de blauwe stropdas meesjes. Wij hebben de zelfde houder en ook hier is het druk zelfs merels komen er van snoepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige shots van die mooie kleine wondertjes. ik heb hier een roodborstje, alle soorten meesjes, bonte en blauwe specht en iets heel ondefinieerbaar kleins met vleugeltjes. ze kijken net zo verwonderd naar mij als ik naar hun door de glazen deuren van mijn keuken. vandaag was het eindelijk lente, prachtige zon, 4 zwanen in het kanaaltje en een orkest van vogel gezang. ik voer het hele jaar de vogeltjes met broodkruim, maiskolfjes, fruit, groente, restjes eten op een hoog gelegen plekje veilig uit de klauwen en bereik van mijn katers. Niet overdadig maar voldoende om ze regelmatig op bezoek te hebben. ik geloof dat ze mij wel aardig vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij houdt van mensen die lachen als het regent, maar ik lachte vandaag toch nog harder omdat eindelijk de zon weer eens scheen. Die zon en dat beetje warmte kan toch zo'n deugd doen, he?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gene Kelly! Waar is de tijd :-)
    What a glorious feeling, I'm singing in the rain....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja een buitje zal heel goed zijn voor groei en bloei, maar laten we toch eerst nog even genieten van het zonnetje.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bijzonder Dien dat je twee prachtige foto's hebt gemaakt van twee verschillende mezen. Geweldige tip bijgevoegd, de meeste mensen weten het niet. Staan er niet bij stil.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaa lieve Klapper, vanmorgen vroeg gaven ze me nu toch een schitterend fluitconcert ten beste, inderdaad, de lente is precies eindelijk gekomen! Maar ze moeten nog altijd wat bijgevoerd worden zoals op je weer knappe foto's te zien is... Fijne nieuwe dag en dito week meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's !
    Ben hier ook aan het minderen met voer, maar voer wel bij.
    Ze zijn er zo aan gewend hier in de tuin. Maar inderdaad geen pinda's meer.
    Heb een koppeltje appelvinken die hier dagelijks komen.Daar word ik nou zo blij van, wat een mooie vogel met zijn grote snavel.
    Dan lach ik, niet als het regent ;-)
    Hoewel het nu wel erg hard nodig is..dan barst de lente echt los, na een bui.
    Maar wat was het genieten het afgelopen weekend, je krijgt gelijk energie voor tien.
    Gezellige dag vandaag en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het was heerlijk in de zon en nu maar blijven lachen als de regen komt. Die is hard nodig. Ook voor de vogetljes.
    Gezellig zo'n pimpel- en koolmees aan tafel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een buitje kunnen we wel gebruiken, want het is zo droog.
    Dan kan alles weer lekker gaan groeien en bloeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik lach niet altijd als het regent. Maar als iedereen blijft lachen als het regent, dan lach ik natuurlijk mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ieder dier heeft het zwaar te verduren gehad ! De winter is te lang en te fel geweest ! Ook 8000 km hier vandaa, was het ook nog geen lente !
    Ook daar waren de bomen nog in winterslaap !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. t is lente t is lente en ik lach nu nog meer dan als het regent :-)
    jij zorgt goed voor deze mooie vogeltjes, flink zo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De natuur gaat nu echt ontwaken. Dat wordt genieten. En met voeren zijn we voorzicht. Jammer alleen dat de vogeltjes hier verstek laten gaan in de tuin. Bij de buren is het beter. haha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie scherpe foto's van pimpel en kooltje! Ik heb helaas geen tuin meer, maar een (stads)balkonnetje, dus geen vogels om te voeren! Vinden Lotje en Dirkje ook erg jammer, want die zaten zo vrolijk te mekkeren als we 'gasten aan tafel' hadden !
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Er zijn zoveel alternatieven wat je ze kunt blijven voeren. Mooi gemaakt deze.

    Love As always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Klaproos,

    Prachtige dag was het vandaag. De vogels en wij konden onze lol op!

    Groetjes,

    jeer

    p.s. Die wulp(se) foto heb ik van het net geplukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Klaproos,

    Prachtige dag was het vandaag. De vogels en wij konden onze lol op!

    Groetjes,

    jeer

    p.s. Die wulp(se) foto heb ik van het net geplukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Weeer wat geleerd en jouw prachtige vogeltje geniet dus goed bij je :-)

    En je bevroren `pennenstreken` zijn weer prachtig, mijn oh`s en ah`s vliegen door de lucht naar je toe :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. We mogen niet klagen met het weer en als ik het goed begrijp gaan we het weekend naar zomerse temperaturen.
    Wat een mooie foto's van de pimpel en koolmees.
    Kan ze nog 2 weken voeren en dan hoop ik dat de nieuwe bewoners goed voor ze zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ook wij voeren nog maar wat door aan de vogels.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. dank je voor de waarschuwing!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. prachtige foto's Dien....

    en keep smiling...

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  25. het was inderdaad een zalige dag gisteren!
    Die vogeltjes voederen hoeft binnenkort niet meer, die trekken zelf wel hun plan... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hè gelukkig...
    ik vertrouw helemaal op jou en ik heb er zo'n zin ik..
    Mooie opnames Dien en bedankt weer voor je tip..

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gezellig, die vogeltjes die lekker komen snoepen
    bij jou in de tuin. Je hebt ze mooi gefotografeerd!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. JA VAN het weer geen klagen ,en van je blogje zeker ook niet

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ze krijgen hier enkel nog wat zaad bijgevoerd, en als de zak leeg is moeten ze zichzelf redden.
    Ik heb niet het idee dat ze daar veel problemen mee hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Goeie tip van die pinda's. Nooit rekening mee gehouden. Veel dode vogeltjes op mijn geweten misschien. Leuk logje.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik hoop weer een van mijn huisjes te kunnen verhuren.
    Dat is toch zo leuk!
    De pindakaaspot is een echte hit he. Ze zijn er dol op!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooie plaatjes van pimpeltje,

    Ben nog steeds aan het voeren want ze zijn nog hongerig.
    Insecten zijn er nog te weinig.

    Mussen huizen hier massaal in de dennenboom

    Nog even en ze wekken ons weer met veel kabaal.
    Daar verheug ik me op.
    Vogelvolk is te lang stil!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jouw pimpeltje heeft daar maar een daalders plekkie.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Elke dag geniet ik van de vogels in onze tuin. We hebben een voederplank, vetbollen en een pindakaaspot. Ik lach me rot om de spreeuwen. Ze wachten hun beurt af op de pergola, nemen een paar stevige happen pindakaas en smeren vervolgens op het eerste het beste stukje schutting hun snavel af. En tussen die vogels zitten me een stel hoogstandjes. Net mensen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Heerlijk deze plaatjes.
    Ik heb ook die plaatjes dat ze voor
    de pindakaaspot zitten hihi.....
    Die foto's bewaar ik maar voor de volgende winter *lol*
    Je mag ze inderdaad nog voeren en dat doe ik dan ook met verve.

    Geniet ervan lieverd xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. bedankt voor de tip!
    de kop van deze post doet mij aan de klassieker van garbage denken: I'm only happy when it rains.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥