One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












29-04-2013

30.04. Koninginnedag 2013





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken



lieve koningin
nu u abdiceert
en met pijn in t hart
ons de rug toekeert
nu de avond valt
en op drakesteyn
wacht de open haard
en een glaasje wijn

nu het land zich richt
op uw oudste zoon
Men zijn letters kerft
boven in de troon
lieve koningin, houdt de moed er in
lieve koningin
lieve koningin

want u ging door het land
op die dagen van zon
Op die dagen van feest
een boeket in de hand
en door weer en wind
ook in tijden van rouw
u stond daar weer gewoon
ook als moeder en vrouw
want er was verdriet
maar geen denken aan
om niet door te gaan
niet rechtop te staan
lieve koningin
U hield de moed er in

lieve koningin
lieve koningin
lieve koningin
lieve koningin

Lieve koningin, nu heeft U alle tijd voor Uzelf,
En misschien weleens tijd om mee door te peel te gaan sjouwen met ons,
U bent van harte welkom,
Alle geluk en liefde van de wereld gewenst,
Voor U en de Uwen.

xxx


33 opmerkingen:

  1. prettige oranjedag Klaproosje
    dit is een veel mooier lied dan dat omstreden koningslied
    En als Beatrix met jou naar de Peel gaat dan wil ik dat niet missen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies op tijd die tekst van Brigitte Kaandorp,
    je hebt zo een passende tekst voor je foto's.
    Mooie tekst bij mooie foto's, geniet morgen van alle feestelijkheden.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tekst, past weer prachtig bij de foto's! Ik kom je een fijne dag wensen morgen! Mogen het land voor een dag eengezinds oranje zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Klaproos,

    Lief geschreven, dag koningin.
    Ja morgen gaan ze vroeg op voor de verkoop, hij heeft weer genoeg. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi dien een mooi lied voor de koningin van brigitte heb het vanavond gezien op tv en dan met jou oranje log erbij prachtig !!!!
    fijne dag morgen zet je kroontje maar op liefs milo xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha ja milo,
      ik heb geen oranjebitter in huis:-)
      maar ik ga der wel op proosten:-)
      jullie ook een héél fijne dag hé,
      xxx

      Verwijderen
  6. Het mooie lied van Brigitte Kaandorp circuleert al een paar dagen op facebook, en is een ware ode aan de koningin!
    De foto's zijn er prachtig bij Dien!
    Laten we hopen op een mooie dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Recht uit je hart ! dit prachtig koningin log Dien.
    Daar sluit ik me helemaal bij aan.
    Wie weet kom je haar tegen in de `peel.:-))
    Dat zou toch geweldig zijn!

    We vlaggen voor haar en de nieuwe koning!

    Een fijne dag morgen.
    XXX


    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dien wij wonen er 20Km van af en de trein naar Amsterdam stopt hier haast voor de deur.
    Maar wij blijven thuis naar de tv kijken dan zit je op de eerste rang.
    Prettige dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gisteravond hoorde ik dit lied voor het eerst. Een uit het hart gezongen lied. Heel wat beter dan het koningslied.
    Een heel fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is een heel lieve boodschap! En als ik haar was had ik hem aangenomen,
    't is net iets voor haar volgens mij. (ik ken haar een beetje, haha)
    Fijne dag Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne oranje dag Klappertje, geniet volop..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb wel eens een oranjebitter gedronken. Is echt niet verkeerd. Vandaag is een uitstekende dag om te proosten op onze koning(in), ik heb bewondering voor haar, een sterke vrouw en wat ze wel niet allemaal gepresteerd heeft. Zoiets doe je niet zomaar.

    Maar op een bepaald moment moet je wat meer aan jezelf denken. Kan ze het wat rustiger aan doen. En wat meer ontspanning vinden in het beeldhouwen. Vaker bij haar zoon zijn in Londen, wat zwaar is voor een moederhart.
    Vanaf 1980 onze koningin, en nu aftredend om haar zoon verder te laten leiden. Ik drink er op vandaag! Het is vandaag een bijzondere dag! Er word weer een pagina toegevoegd aan onze geschiedenis!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alom oranje 'slingers' in het leven van de Nederlanders. Er zit beweging in het bewogen zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik hoop dat de koningin je ooit 's mag vergezellen in de Peel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi lied is dat van Brigit hè ?
    En geweldig goed passend bij je foto`s
    Ik gun haar ook alle rust toe.
    Jij ook een hele fijne gouden dag met een oranje randje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is een mooie ode aan de Koningin klapperdeklappertje. Jammer dat ze dit nooit zal lezen, of met je naar de Peel
    zal gaan. Fijne dag vrouwke.
    XXX











    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook hier geen oranjebitter, maar wel feest :-). Wens je een hele mooie kroningsdag Dien xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een oranjelog naar mijn hart Roos.
    Fijne kroningsdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja hé, dat noemen ze de oranjegekte, uiteraard vriendelijk bedoeld, want Nederlanders gebruiken het contineu. Beste wensen voor het nieuw koningspaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oranje boven vandaag Roos..

    een passende ode aan de koningin...

    prettige feestdag !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze huldeblijk staat me veel beter aan dan dat onnozele k(r)oningslied.
    Maak er een mooie dag van.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tijdperk Trix in onze geschiedenis loopt op zijn eind.
    Fijne oranjedag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. dat zou het zijn .... jij die gids speelt in de Peel voor die lieve koningin

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijk oranjelog vandaag Klapper, hoe toepasselijk.
    Je hebt toch wel de hele dag dat schattige hoedje op?
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wow, dit is echt oranje boven :-) nog een fijne dag @->--

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Glaasje wijn? Ze drinkt toch wel cola-vieux.....

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mooi gesproken en wat was het mooi!!! Trots! X

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Met Breatrix door de Peel........whahahahahaha. Klapper je kunt het leuk bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Machtige tekst van Brigitte...
    Heb je de "day after"foto van Bea gezien? Met een glaasje wijn en een bijna opgerookt sigaretje in de hand? Ik hoop toch dat ze zich wel enige ontsporingen kan permitteren ;-) Het is haar in elk geval gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een prachtig geheel, en wat was het een mooie dag, hė.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik heb er weinig van gezien want ik moest werken.
    Je hebt er een prachtig blog van gemaakt en ook je foto's zijn
    weer super. Zelfs een prachtig lied ertussen en dat
    geeft alles weer een mooi koninklijk geheel.
    Het zal best vreemd zijn om volgend jaar geen Koninginnedag te
    hebben op 30 april, maar een koningsdag op 27 april!?

    OT als ik vandaag niet alles kan bijlezen ga ik morgen verder hoor xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥