One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












12-04-2013

13.04. Lente concert





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken



Een uitgelezen dagje om te gaan wandelen in de peel

De natuur is aan het ontwaken

En de luchten lijken vol met regen te zitten,
maar da’s maar schijn

Er hangt muziek in de lucht

De roodborst geeft een rondje

De tjiftjaf roept zijn naam

En de winterkoning zingt zijn lied vanaf zijn troon

We doen een vondst van een overleden ree.
En stellen de botten tentoon

Nee dan hebben deze het beter

Verdekt opgesteld,
Het is dat ik spiegel zag, anders waren ze me ontgaan : -)

De roodborsttapuit zoekt een hoog polleke op en zit op de uitkijk

En dan……. Sta ik er haast bovenop.

Mijn prinses:-)

’t is zeker….
De lente is aangekomen:-)

Kom,
we gaan ,

Laat het verliefde koppel maar rustig zitten: -)

Dag webbies,
Tot morgen,

Korte benen weer, 20 graden ; -)
xxx


29 opmerkingen:

  1. Prachtige serie hoor!!:-)

    Special greetings from the Netherlands,
    DzjieDzjee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds het is gaan regenen zie je alles opknappen en groen worden. Heerlijk! Dat hadden we net nodig.
    Wat een bijzondere vondst heb je gedaan, de resten van een ree. Ging Ace er niet met de botten vandoor? :-)
    Prachtige foto's Dien! De vogels zingen het hoogste lied.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een bijzonder mooi tochtje Klaproosje!!
    en ik ben aan het bekomen van een dagje waar ik me richtte op enkel leuke dingen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt weer mooi de natuur gevangen met die bijzondere gasten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We hebben er lang op moeten wachten, maar eindelijk gaat het goed komen, op naar een mooie lente.
    Mooie zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op stap met de camera. Prachtige serie foto's alweer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er hangt muziek in de lucht. Je hoor het overal. Ik blijf dan even stil staan en geniet van de melodie. Die kikker wil ik niet kussen, ieeuh al zal hij lief zijn, die pukkeltjes zijn wel erg groot. Maar gelukkig heeft hij de ware gevonden. Dus we laten hem met rust. Mooie fotoserie zoals we van je gewend zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb jij toch oog voor de natuur lieve Klapper! Bovendien weet jij al wat je ziet ook nog in knappe foto's te gieten... Hopelijk kan je het hele weekend lang weer van Moeder Aarde genieten, hopelijk ook ben je nu weer helemaal, of bijna helemaal weer de oude en kan je al die lange wandelingen een beetje aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeg ik begin pas echt te ontdooien bij 25 graden hoor. Dus die lange broek blijft nog wel aan hoor. Geniet van het mooie weer en natuurlijk van wat de lente je laat zien.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb dus zo'n leuk verliefd koppel in de achtertuin :-) Geweldig. Geniet van de dag Dien.... maar dat is overbodig te zeggen volgens mijn :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je komt ogen tekort tijdens zo'n wandeling. Alles staat op springen.
    Laat maar komen dat korte benen weer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat nu schijn? Hier hadden we gister storm, onweer, en heel veel regen. :)
    Maar de natuur ontwaakt ja. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's. Ik denk, dat ik komende week het bos ga opzoeken om de bomen met frisgroene bladeren te gaan fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig wat je allemaal laat zien Roosje, en je was niet alleen zo te zien!
    Het wordt nu toch tijd dat we ons korte benen kunnen uithalen, niet :-)
    Een prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig wat je allemaal laat zien Roosje, en je was niet alleen zo te zien!
    Het wordt nu toch tijd dat we ons korte benen kunnen uithalen, niet :-)
    Een prettig weekend!

    Oeps verkeerd gereageerd ;-)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi hè als de lente komt..iedereen in opperbeste stemming.
    Hier viel het weer vandaag een beetje tegen, nog niet echt korte benen weer.
    Nu net komt de zon pas door.
    Maar we genieten toch wel. Heerlijk de vogeltjes die nestjes bouwen en de kikkers die kwaken.Langzaam zie je alles groen worden.
    Gezellige zondag en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super, wat een vogels zag je onderweg prachtig. Mooie serie.
    En die verdekt opgestelde reeën...alsof ze door dhr Poortvliet zelf getekend zijn....
    Fijn weekend verder. Gr Jan W
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een knapperd ben je toch, je spot de kleinste vogels én je weet hun naam! Leuk dat je weer reetjes tegen kwam, ook al hadden ze zich voor je verstopt! Gatsie zo'n prinses zoek je toch zeker niet, zo'n pukkelig ding, nee natuurlijk niet en bovendien ze was al voorzien ! :-)
    Ik wens je een heerlijk wandelweekend, fijn dat je dat al weer goed kan.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Knappe beelden van de Peel en jakkes dikke padden, doen ze nog schunnig ook -:)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is de Peel toch mooi en jij kan het zo heerlijk laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. prachtige reeks...

    ik vraag me af hoe je dit allemaal opmerkt..

    fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Terwijl de temperatuur nog laag is kan je toch al het voorjaar zien in jou foto's Dien. Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige voorjaarskiekjes! We hebben weer genoten! Komende week blijft het zo, de lente is begonnen!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw Roosje wat een schitterende foto's! Prachtig hoor! Wij moeten het tegenwoordig dichterbij huis zoeken nu we geen auto meer hebben en niet verder kunnen reizen, maar ook daar zal genoeg te zien zijn zou het niet? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb je veel verschillende vogeltjes kunnen 'schieten' Klaproos. Geweldig. :-)
    En reeën zie ik ook weer nu we weer buitenritten maken. De paarden schrikken er soms van. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijke wandeling is dit geweest Dien.
    Veel gezien ook, vogeltjes, padden, reeën en zelfs een
    skelet hihi...... Het leek me dan ook een geweldig gebied.
    ik heb er al meer foto's van gezien bij je en ja... dit
    leek me heerlijk :-)
    Lekker genieten hé xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. die padden of kikkers zijn toch lelijke beesten hoor

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥