One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












19-04-2013

20.04 elke nieuwe dag is een kado





*KLIK La vita e bella*
Openen in nieuw venster en klein maken



Het is een mooie dag,

Als we besluiten te gaan wandelen in het Kempenbroek

Een prachtig natuurgebied, op de grens van Nederland en Belgie

De geelgors lokt ons naar zich toe

En al snel wanen we ons in toverland
La vita e bella

Het is hier erg mooi en elk seizoen, maar de lente

De lente de lente, dat is toch wel een bijzonder seizoen vind ik

Nog bijzondersterre, dan alle andere al zijn:-)

Ineens hangt er dan de liefde in de lucht

En lijkt het net alsof er hartjes als paddenstoelen uit de grond schieten

Ze zijn écht overal :-)

Kempenbroek, kettingdijk, een gebiedje,

Zo mooi, waar de *klik zwarte roodstaart * vliegt

En de *klik gekraagde roodstaart * zijn biotoop heeft,
da’s toch een sprookje

Dikke wilgenhoutrupsen boren grote gaten in het hout,
En zijn een aangename hap vlees voor de vogels

De citroenvlinders fladderen om ons heen,

En het landschap slaakt een zucht,
onder de stralende zon, zon zon,
wat hebben we lang op je moeten wachten

Verschillende bruggetjes voor meneer pielemans,
die daar niet echt graag overheen loopt,
Hij is m’n eigen lieve held op sokken:- )

Prachtige paarden van de heerboer,
Staan trots te kijken

En als ik zie dat de bevers het hier ook naar hun zin hebben

Dan ben ik héél erg blij: -)

Ga ik met een gerust hart verder,
En genieten we nog even door,

Van de dotterbloemen in de sloot

Ohhh, er komen er steeds meer : -)

En pluk ik voor jou,
Een bloempje uit de berm,
En kom het je brengen.

xxx


34 opmerkingen:

  1. Je hebt weer een. mooie dag gehad Klap.
    En ach die held op sokken , ik mag dat wel hoor een macho die niet ocer een bruggetje wil...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is momenteel echt genieten ten top hè Klaproos. Gisteren heb ik ook zo genoten van mijn wandeling met Hector. :-)
    En die Friezen.... Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een streek van belgie die ik totaal niet ken,
    maar het lijkt me fantastisch wandelen over de brugjes, al is Ace er niet echt gek op
    dit weekend terug echt wandelweer, dus genieten maar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een klein vaasje met water staat hier al klaar voor het bloempje uit de berm...
    'k zal je de boottijden nog ff doorgeven.
    Zeg maar wanneer ik wat lekkers bij de koffie moet halen, dan is het er en laten we kokkie voor ons een zalige maaltijd
    klaarmaken... Wel een goede oppas regelen voor Rufus en Ace hé Dien?
    Heb alvast een heerlijk weekend in alle opzichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een serie zalige afbeeldingen van onze topfotograaf Dien. Al virtueel meewandelend heb ik weer mooie plekjes gezien. Dank je voor weer een mooie natuur belevenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was weer een heel mooi tochtje meis.
    Fijne zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Laat dat bloempje staan lieve Klapper, en geef ons die mooie foto maar, daar kan ik nu zo van genieten zie... Net zoals jij van het weekend genieten zal, hou het inderdaad rustig zoals je bij mij aangeeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En vandaag nog zo eentje graag :-) Geniet ervan Dien xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's van wat een heerlijke wandeling moet zijn geweest.
    De Friese paarden van die heerboer stralen wel adel uit!
    Het zien alleen al van die beverwerken, Klaproos....dat zal kicken zijn....
    'k Wens je een schitterend weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het was zeker een mooie dag. En jullie hadden een zeer mooie wandeling.
    Vandaag wordt weer mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wandel ook fluitend met je mee Roos.
    Wat een genot om in het zonnetje en de ontwakende natuur buiten te zijn.
    Het was echt een cadeau uitpakken :)
    Voor vandaag ligt er nog zo'n heel groot mooi ingepakt cadeau te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. WOW Rooske!!
    Dit is een pracht van een wandeling... en wat is dit genieten hè... heeeerlijk!
    Fijn weekend en lieve groetjes Anna xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi gebied daar Dien! Prachtige plaatjes heb je geschoten.
    Wat bijzonder dat daar bevers leven! De paarden zijn ook prachtig!

    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind de lente ook het mooiste seizoen, alles frisgroen en alles komt weer tot leven, ik ook ;-)
    We hebben er zolang op moeten wachten, dat ik nog meer geniet.
    Prachtig gebied zo te zien, ben er nooit geweest. Maar er zijn nog zoveel mooie plekjes in het land.
    Jammer dat je de vogels niet op de foto hebt kunnen zetten.
    Grappig dat Ace niet over dat pad durft,zou je niet verwachten van zo'n stoere bink.
    Wens je een gezellig zonnig weekend.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb bijzonder van je foto`s genoten Dien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke wandeling was dat.
    Wat is de natuur toch prachtig Klaproos.
    Je foto's zijn echt super mooi.

    Ik wens je een heel mooie weekend
    lieve groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een heerlijk wandelgebied zo mooi je hebt ons weer lekker laten meegenieten.fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat was weer een mooie voorjaarswandeling.
    Toch eens wat beter kijken of er hier ook zoveel hartjes te zien zijn ... :-)
    Goed weekend, klaproosje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo'n bloem kan ik natuurlijk niet weigeren. Wat een heerlijke serie. Je hebt gelijk. De lente is de meest bijzondere periode van het jaar. Zo ineens groeit, bloeit en knoeit ehhhh verschijnt daar de natuur.

    Love AS Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een heerlijke wandeling roosje en je hebt je hartjes weer gevonden! :-) Prachtige beelden!!!
    Bloemeke in dank aangenomen, tenk jou verrie mutsj :-)
    Een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat lijkt me een mooie wandeling, Roosje. je beelden spreken voor zich!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat is het weer fijn om meegewandeld te hebben

    dagdag

    BeantwoordenVerwijderen
  23. alweer prachtige foto's uit een bijzonder natuurgebied, Dientje!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ... rust en de pracht van ongerepte natuur...Roosje op haar best...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een prachtig stuk natuur waar je je kunt verwonderen over de bevers geelborstjes,gele blommetjes en nog zoveel meer...prachtige wandeling Roozs..
    Oooo hahahaa en je ventje laat het afweten ,)
    Een beetje plankenkoorts ,))
    Big hug
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw, prachtig mooi. En ik hou van die bruggetjes die niet zo rechttoe-rechtaan zijn.
    En van zo'n houten pad door de woestenij.
    Doet me aan duizenden jaren oude knuppelweggetjes denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige lente serie, fijn dat er weer wat kleur komt in de natuur, we hebben er wel heel lang op moeten wachten dit jaar
    die paarden foto vind ik een topper, schitterende dieren en je ziet aan hun houding dat ze dit zelf ook weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb nog niet eerder de gevolgen van een bevermaaltijd gezien, mooi.
    Een mooi gebied.
    Dank voor het bloemetje, ik werd er blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Kom het bloemetje maar brengen, mijn laptop en deur staan voor jou open! Wat een luxe om het werk van bevers met eigen ogen te kunnen bekijken, mazzelmens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een paardebloempje voor mij??? !!!! dank je wel klappie.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ziet er inderdaad een prachtige wandeling uit!
    Dat bruggetje in de eerste foto is super.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥