One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












22-04-2013

ik zal mijzelf dragen





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken


Ik zal mijzelf dragen
in de eenzame dagen
waar niemand wezenlijk mij kan zien.
Ik zal bij mij zijn
in de uren van pijn
behoedend
dat mijn hart niet zal breken.

Daar waar nimmer
mijn huid geraakt wordt
zal ik beminnen
mijn lichaam
de tempel van mijn ziel.
Geen streling
zal een grotere zachtheid kennen
dan de liefdevolle warmte
van mijn eigen hand.

Geen ogen
zullen mij dieper ontmoeten
dan mijn eigen ogen
die Al-ziend in mildheid
mijn geest in openheid verkennen.

Ik zal zijn
waar water en vuur samenkomen
en aarde en lucht zich verbinden.

Marieke de Vrij


28 opmerkingen:

  1. Een mooie rups op weg om uit te groeien tot een prachtige vlinder. Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...met zoveel armen omarmen, wat moet dat heerlijk zijn...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi foto's van de rups!
    Ik moest denken aan het liedje van Harrie Jekkers, ik hou van mij, ken je dat? Dat is eigenlijk iets heel anders dan jij bedoelt, maar wel erg grappig.

    Groetjes Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De foto's doen me denken aan een liedje waar een rups een vlinder werd, ik weet wel niet meer hoe het heet of wie het zingt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Klaproos,

    Mooie tekst en zouden de rupsjes nog komen. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend gedicht en mooie foto's.
    'n Heel mooie combinatie Klaproos.
    'k Heb nog geen rups gezien dit jaar...
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi.....met zoveel pootjes gedragen worden....
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie tekst van Marieke de Vrij, dat doet een mens wat. Mooie foto's van de rups, toch wel benieuwd (ben geen kenner) welk soort hier uit komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi alweer dit knappe log lieve Klapper. Ik kom hier elke dag graag voorbij om een portie schoonheid op te snuiven, bedankt! Vandaag wordt het beslist zonnig dus je kan je vriendinnetje eindelijk onder de zonnestralen in de watten leggen hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig gezegd bij die mooie macro`s van het rupsje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. schitterend mijn dag kan weer niet stuk ,gedicht prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij hebt wel geluk Klapper. Ik heb nog geen rups gezien dit jaar.
    Maar dat zal nog wel komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat heerlijk om bij deze foto,s weg te dromen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Klaproosje!

    Weer mooi en speels gebracht!
    Die rupsen doen veel kwaad maar na de rups is het een vlinder zo mooi en dan twijfel ik of ik ze een kopje kleiner maak of laat leven!
    Moeilijk soms!! grrr
    Nog een fijne en zonnige dag geniet van de warmte die de zon straalt!
    Liefs Annemarieke, x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke serie van deze eerste rups. Ik heb er nog geen gezien dit jaar, maar er fladderden vandaag wel verschillende vlinders om me heen. Alleen jammer dat ze nog niet even wilden poseren, wat dat betreft ben je met een rups toch beter af. Maar ach, mijn tijd komt nog wel ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie serie van de rups, Dien.
    De tekst erbij vind ik ook super.
    Fijne avond.
    Gr.
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een bijzonder knap geheel...

    rupsen heb ik zelf nog niet gezien

    fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk al die kruipende beestjes weer,
    het levert prachtige foto's op.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oh wat een mooie foto's en als al die pootjes moeten samenkomen, wat een werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo hier is de natuur nog in de winterslaap en bij jou is alles al wakker geworden uit die winterslaap. Prachtige foto van die biddende rups!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zie hem kijken dan.. Die had zeker nog nooit zo'n mooie Klapper gezien.

    Love AS Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een mooie opmerking. Inderdaad, de meeste van ons hebben flink wat veerkracht. Terwijl een veertje van zichzelf....nou ja, niet zo krachtig is. Maar dan toch. Mooi eigenlijk he?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze woorden heb je mooi verbeeld!
    Straks fladderd hij als de mooiste rond!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Schitterend die rups.
    Heel mooie macro's.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥