One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












15-04-2013

16.04. Ogen in m'n rug





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken



Een netwerk van ogen
houd de wereld bij elkaar,
zorgt dat ze niet valt.

En al weet ik niet hoe het de blinden vergaat,
mijn ogen zoeken steun op een rug
die van een godin zou kunnen zijn.

Maar
zij zoeken een ander net, een ander draad,
die ogen loopt te sluiten in een geleend kostuum
en een regenbui ontketent al zonder bodem en zonder hemel.
Mijn ogen zijn op zoek

naar wat ons dwingt onze schoenen uit te trekken
om te zien of er iets anders is dat ons van onderen steunt
of een vogel uit te vinden
om te onderzoeken om de lucht bestaat

of een wereld te scheppen
om te weten of god bestaat
of een hoed op te zetten
om te bewijzen dat wij bestaan.

marchiano di noche



38 opmerkingen:

  1. Mooie tekst bij nog mooiere foto's Het is weer een pareltje.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik maar schaapjes tellen, maar gelukkig viel ik er niet van in slaap (lol)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Over zoekende ogen gesproken.....
    mooie foto's Klaproos. Top.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi samenspel van tekst en zoekende ogen Roozsie.

    De Lente is bij jullie al in volle glorie aangekomen :-))))
    Blaas je het zachte weer naar het noorden?
    Geniet er van he.
    Na de regenbuien toch nog een fietstochtje gemaakt vanmiddag.
    wel met winterjas en handschoenen aan :-))
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. deze schaapjes bestaan al zeker, knappe modellen
    mooi postje, zoals steeds :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Klaproos,

    Een mooi gedicht met ogen die je schaapachtig aanstaren.
    Zo doen die blikken je tot rust. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In tussentijd het gedicht lezend kijken lieve ogen me aan. Hele lieve ogen, zonder oordeel. Lieve ogen die onschuldig de wereld inkijken. Om even in die ogen te mogen kijken doet me beseffen hoeveel ik toch van de dieren houd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een pareltje, de combi van foto's en gedicht.
    Mooie dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie tekst, mooie fotos... bedankt lieve Klapper voor al deze streepjes schoonheid! Bedankt ook voor de steun, je bent een schat!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig mooi log vandaag met deze beelden en text.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je were prachtige foto,f lieve Klaproos en de woorden z mooi.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. In god geloof ik niet. In schaapjes wel.
    Die zijn hier genoeg. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit schaap gebruikt niet alleen d'r ogen, maar legt zo te zien ook het oor te luisteren!!
    Mooie foto's van dit wolletje!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi zo'n nieuwsgierig koppie door de planken, glurend naar de wijde wereld.
    De tekst is bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig gedicht is dit en je ogen zijn er prachtig bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Klaproosje!


    Mooi he zo'n schaap in de wei! Ze hebben wel hele speciale ogen vind ik!! niet?
    Genoten van de wandeling?
    Ik begin aan mijn hal, reparaties en primer aanbrengen!
    Ben vandaag alleen thuis dus kan ik werken zonder gestoord te worden!
    Op mijn gemakske natuurlijk!!!!

    Lieve groetjes Annemarieke, x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een mooi vervolg Dien met een mooi gedicht
    nieuwsgierig zo als het daar bliekt
    het lijken wel mensen.
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Och wat een schatteke daar met dat koppie door het hek! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zakken met geld zou ik hebben!
    En wat een lieve koppies hebben die schapen toch, daar smelt je toch helemaal van.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie serie weer, klaproos.
    Vooral de derde foto vind ik een topper.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wederom een genoegen om hier langs te komen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. een bijzonder knap geheel Dien..

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie tekst en heel toepasselijke foto's.

    Zo fotogeniek de schaapjes.
    Groetjes en gezellige avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. schattig snoetje. je ziet nu ook al lammetjes in de wei!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een lieve koppies hebben ze.
    Heel vertederend.

    lieve groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Roosje heb het hele tedere momenten op de foto gevangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve koppies heb je vast gelegd en de mooie tekst erbij maakt het plaatje compleet!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat heb je de schaapjes er mooi opgezet Klaproos. :-)
    Beetje jammer van die lelijke oormerken. ;-(
    Zondag heb ik ook schaapjes gefotografeerd. Een heel ander ras dan die van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie foto's. Als er iets verwant is met de lente dan zijn het wel de schaapjes. Leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Al helemaal in lentestemming :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat heb je bij deze foto's weer mooie bijschriften gezet.
    De schapen hebben iets "wolligs" en ze kijken altijd zo leuk.
    Net of ze nu willen zeggen: Ik wil achter dit hek vandaan ;-)
    Liefs, Helma xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooi de ogen van het schaap bij het gedicht!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oogcontact (als het mogelijk is) is belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. vooral die eerste vind ik een heel mooi schapenportret. Of zeg je dat niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥