One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












07-07-2013

08.07 vlinders





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken


In het zacht wuivend gras zie ik ze hangen,
de Phegeavlinder Amata phegea, of het melkdrupje,



Als acrobaten hangen ze aan een grassprietje en deinen met
elk zuchtje van de wind mee,
onverstoorbaar lijkt het haast,



het zonlicht schijnt door de vleugeltjes en tekent de witte stippen,
wonderlijk mooi af,
Ik geef ze mijn gedachten door, en mijn gevoel,
Beetje onbestemd vandaag
Zomaar ineens.. is het gekomen
En mag ook zo weer vertrekken, ik hou het niet tegen:-)


Zonder in dichterlijke taal over te gaan,
kan ik toch wel zeggen hier,
dat ik een beetje melancholisch ben,



Een beetje bang ook
Voor wat komen gaat



Maar de moed erin blijven houden hé
Webbies,


Wat moet moet, zei eens iemand
En ik moest daar wel om lachen toen



Ik wil nu wat moed moed: -)
En misschien valt het dan achteraf allemaal wel mee,

En kan ik zeggen.
Zie je wel.
Het was peanuts…

dag vlinderkes,
ik geef het je allemaal mee.
wat een last hé.
Blijf daar maar eens sierlijk bij wiegen op de wind…..
:-)))))

Vandaag schijnt de zon,
En morgen ook,
Een kadootje van moeder natuur: -)
En is een dipje van korte duur…

dank je wel voor al jullie lieve wensen
aan het adres van Stef en zijn ouders,
ik zal ze overbrengen

xxx



36 opmerkingen:

  1. Lieve Dien
    Wat een mooie vlindertjes, nooit gezien.
    Heb je wat naars op het programma staan?
    Ik wens je goede moed!! Zet hem op!

    Liefs Petr@ XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dienie, hier met je oude vriend Wim
      Ik heb een speciale foto van een waarschijnlijke vlinder.
      Bel je even naar de Drukker...je weet wel van Pukkie dan stuur ik de foto naar jou mailadres
      groetjes alvast

      Verwijderen
  2. ach Dienie een dipje overkomt iedereen wel eens
    zomaar uit het niets staat het plots aan je deur
    we gaan er elk anders mee om, zelf probeer ik dat te negeren en doe gewoon als anders, dat werkt voor mij het best
    goeie moed Dienie, het komt zeker goed!
    dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie vlinder, daardoor vloog je dipje snel weg.
    De natuur is zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Teer hè, zo'n vlinder!
    Prachtige foto's zijn het geworden.
    Een mooie zomer toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd positief blijven, dan krijg en heb je vanzelf moed. Ga ervoor, zoals men zegt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Laat de vlindertjes maar fladderen meis, en geef het dipje mee...!
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vandaag op controle dan mijn lieve Klapper? Of speelt er iets anders mee waarvoor je wat bang bent? Wat het ook is, ik denk aan jou en duim voor jou meid zodat je weldra je aangeboren optimisme terugkrijgt en je de toekomst weer monter mag tegemoet zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dan stuur ik je heel veel moed, en nog meer xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey, klapper, mijn gedachten zijn bij jou. Schud dat dipje maar snel van je af.

    Mooi hoe zo'n vlinder zich kan vastklampen aan een grassprietje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Vlinderke...

    ga er gewoon van uit, dat alles goed is.
    En moed moed!
    Moed? zei mijn moeder...
    Moed houdt de schwung er in!
    Met moed maak je Sachertorte...
    Met moed haal je emmers water...

    Sja... die moeder van mij...

    Dag poppy.
    Ik duim voor je.
    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een klopje op je schouder .... veel moed en dat het dipje vlug weer weg is

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een mooie vlinder ! Een heel mooie blog vandaag !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, wat een pracht van een vlinder. Nooit eerder gezien! @->--

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit vlindertje heb ik nog nooit gezien. Wat een juweeltje!
    Sterkte voor je mindere dag vandaag. Ik hoop dat ie wordt goed gemaakt met duizend goede dagen.
    Hang in there en liefs <3
    Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tuurlijk heb je af en toe een dipje: je bent toch niet van ijzer !? Morgen is vandaag voorbij !! Mooie foto's van het Melkdrupje (nooit geweten dat ie zo heet). Sterkte Klapperdeklappertje! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige serie van deze prachtige vlinder...die ik nog nooit in het echie hebt gezien... maar die ózo mooi vind, Rooske.
    Af en toe een dipje en spanning hoort erbij, Rooske... dikke knufff en ik zal aan je denken.
    Lieve knuff groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Moed Klaproos, dat toonde je de afgelopen week, bij een stap tegen de angst voor de angst.
    Gebruik dezelfde moed om nu door te gaan, al is het maar weer een stap.
    Ik wens je die moed en hoop 'straks' te lezen dat het allemaal weer meeviel.

    Het melkdrupje is een totaal onbekende voor me, hoop 'm wel eens tegen te komen...
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtig vlindertje, die heb ik hier in de buurt nog nooit gezien.
    Maak er met veel goede moed een mooie dag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. het weer en de natuur hreb je alvast mee en een duwtje van ons allemaal,je verdient het.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. een vlinder die ik niet ken Roos...

    ik begrijp best dat je wat " moed" kunt gebruiken..

    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Met foto's je gevoel in beeld brengen, knap, maar als geen ander moet jij weten dat na regen de zon weer schijnt. Dus.......kop op. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig vlindertje, Klapper.
    Wat ben je toch een gevoelsmens en wat herken ik veel in jou!!
    Komt goed....
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijn mondhoeken gekruld van het stukje Trina Paulus,
    Genoten van je foto's, mijn voorstelling van een melkdrupje was anders.
    Gelezen je tekst van moet en moed, en ik zeg je ""wat komen zal zal voorbijgaan"
    En van Winnie de Poeh, kan het nog wijzer ?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik had nog nooit van het melkdrupje gehoord Dien,
    laat staan dat ik deze ooit gezien heb!! Misschien overheen gekeken,
    maar jij laat hier een hele mooie serie zien.

    Kennelijk heb ik ook weer wat gemist gezien je wensen
    onder aan je blog. Ik kom die dan straks nog wel tegen.

    Sorry.................. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nog wat meer zon en iedere dip verdwijnt in een wip.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ooo wat zie jij toch bijzondere mooie dingen.
    Deze vlinder haalt je zo uit je dippie Dien

    (nog nooit gezien)

    Knap zoals ie zich vasthoud aan het grasspriteje.
    Moed houden hoor.
    knuf XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig is dit tere vlindertje, wat zich vastklampt.....(freudiaans ?) ;-0
    En gefeliciteerd nog met Stef

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nog nooit gezien deze vlinders, en jij maakt er gelijk een hele serie van, prachtig beestje en bijzondere vlinder

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Van harte gefeliciteerd met Stef!
    En wat een prachtige vlinder is dit, nog nooit gezien!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Klaproos,

    Bijzonder fraai vlindertje. De witte stippen geven jouw moed tegen de donkere achtergrond.
    Wie weet zie je morgen een koolwitje, die in alle eenvoud jouw dag weer goed maakt.
    Alle goeds!

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een prachtige vlinder die ik nog nooit gezien heb. En voor hier heb ik nog wel een duim over. Speciaal voor jou Klapper.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dat de fraaie vlindertjes je zorgen mee mogen nemen en alle duimen voor je zullen draaien. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥