One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












27-07-2013

28.07. It's Hard





*KLIKIt's Hard Letting You Go *
Openen in nieuw venster en klein maken





Net als ik denk,
Alle vlinderkes zijn dood



Verschijnt ze aan me.



Een vlinder staat voor transformatie,



En ondanks dat het niet eenvoudig, is,
En ik elke dag aan haar denk…


Laat ik haar gaan…
ze draagt een bijna hartje in haar vleugels
en brengt het tot bij jou
In liefde,
hoor je....

in liefde laat ik je gaan.


xxx



Voetnoot bij dit blog van afscheid:

Vandaag hoorde ik, dat de man die me verkrachtte is overleden…..
Een gek gevoel,
Om niet meer bang te hoeven zijn hem tegen te komen?
Een stuk rust erbij....

Zouden verkrachters nog doen wat ze doen,
als ze weten "wat" ze iemand aandoen??


62 opmerkingen:

  1. ach Roosje laat het we het hebben over de page...mooi toch dat je dat mag beleven en zo mooi vastleggen...hier zie ik alleen maar veel koolwitjes en dat is het...jij zal wel 'dubbel' geluk hebben vandaag zeker, groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ik heb altijd geluk René:-)
      kom de page maar vastleggen hier.
      xxx

      Verwijderen
  2. De Koninginnepage heb ik één keer mogen kieken, ontpopt bij de gemeentetuinen in de buurt.
    Je hebt een mooie serie gemaakt, Klaproos.
    Het antwoord op je vraag moet ik je schuldig blijven, want ik weet het niet.
    Hoop wel dat je meer rust krijgt, nu je weet dat hij overleden is.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja jan ze vliegt van tuin naar tuin,
      en is prachtig hé.

      Jawel, ik denk alleen al om het feit dat ik hem in dit leven niet meer hoef tegen te komen...

      Verwijderen
  3. een goed nieuws vlinder die extra rust brengt over jou, mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als deze boosaard nu is overleden, kun je je zelf ontpoppen tot een vrije vlinder.
    Ik hoop als men gaat beseffen wat en kwaad en verdriet men een ander aandoet, daar gelijk mee zullen stoppen. Hans

    ot, dank je voor je compliment voor de show, elke weer een verrassing wat er op de Play list komt, ook voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk dat ik graag wil geloven dat ze dat denken hans.....

      dank je wel voor je bezoek

      Verwijderen
  5. Eindelijk kun je het nu laten rusten...
    Gewoon doorgaan met Leven en Genieten Dien.
    xxx Je mailzus

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had zo gehoopt deze prachtige vlinder weer in Oostenrijk te zien. Helaas. Geweldig om hem nu bij jou te zien.
    Het einde van je log is heftig. Hopelijk krijg je inderdaad rust.
    Een antwoord op je vraag weet ik niet. Wel denk ik dat mensen die zo verknipt zijn om een ander dit aan te doen, geen ge'weten' hebben en daarom doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jammer hanny,
      ze fladderen hier wel erg vrolijk:-) door de warmte wat ze tóch nodig hebben hé

      verknipt, dat is wel een goed woord denk ik..

      Verwijderen
  7. Oehhh (((Dien)))... Ja, dat zal op twee manieren rust en vertrouwen voor de toekomst geven...
    Daar ben ik blij om voor jou.

    Ik denk dat maar weinigen echt ooit zullen snappen hoe kapot ze je maken.
    Met mijne heb ik gepraat, in een veel later fase van ons leven, nadat ik overtuigd was geraakt
    dat hij een fatsoenlijk mens was geworden en begreep dat het niet goed was.
    Maar werkelijk snappen hoe ingrijpend de gevolgen waren voor mij, nee.
    Er is inderdaad iets mis met zijn empathisch vermogen.

    Maar nee, àls ze het snappen, als ze het voelen, dan denk ik van niet.

    Van je eerste afscheid hier kan ik alleen maar stil zijn... Maar het is lief en goed. ☼

    Een roosje voor je.
    Liefs, Clemens.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach clemens man....
      ik ga je mailen...
      en ondertussen knuffel ik je fijn:-)
      xxx

      Verwijderen
  8. je bent wel eerst rups voor je vlinder wordt ..... is het niet ????
    geniet van het fladderen !!!!
    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed dat hij dood is en je je hart eens kunt luchten. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop dat dit afscheid jou weer rust kan geven.
    Goede moed meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oei meid, ik wist helemaal niet dat je verkracht was... een vreeslijke gebeurtenis hé die je je hele leven lang met je meedraagt, ik kan er over meespreken... Hopelijk vind je eindelijk wat rust in je hart nu je weet dat je hem nooit meer tegen zal komen!
    Jouw log is weer van ongekende schoonheid wat je mooie foto's betreft...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee Gerda, niet heel veel mensen weten het,
      geeft ook niks, het is goed zoals het is,

      dank je wel voor je lieve compliment
      xxx

      Verwijderen
  12. Prachtige foto's Klaproos.
    Ik hoop dat je door zijn dood rust krijgt
    omdat je nu niet meer bang hoeft te zijn.
    Ik vind het zo erg voor je dat je zo iets vreselijk hebt moeten mee maken.

    lieve groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja lia, die dingen gebeuren
      en nu, voelt het wel. "goed" geloof ik...

      Verwijderen
  13. Ik vrees dat ik denk dat de gemiddelde verkrachter zo'n wreedaard is dat hij niet wilt beseffen wat hij zijn slachtoffer aandoet.
    Knappe shots maakte je van die vlinder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. waarschijnlijk hebben ze geen idee, van de impact die het heeft op de rest van je leven..

      dank je wel pieterbie

      Verwijderen
  14. Wij hopen dat je nu een beetje het gevoel mag krijgen van de vlinders ,van vrijheid .dat je meer ruimte mag krijgen om verder te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Bas, ik laat me al jaren niet meer tegenhouden door "hem"
      maar tot mijn 50e... speelde hij een héél zware rol..

      Verwijderen
  15. Zou voor jou een vreugde dansje willen doen en dan fladderen we vrij net als deze prachtige vlinder.
    Veel liefs voor jou roosje.
    Ps. Plaats nog 1 foto op aminus en dan stop ik er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach sterre...
      wat jammer nou.... dan is deze vlinder ook een beetje jouw afscheid...

      Verwijderen
  16. Ik hoop idd dat dit je de rust mag geven die je nodig hebt/had xx.... en ze hebben geen idee Dien (helaas). Mooi dat je de vlinder zo 'neerzet'... ik zie haar altijd nog als iets moois, vredigs.... als wij er eentje in de tuin zien, zeggen we eigenlijk altijd 'o kijk... moeders komt weer even om het hoekje kijken hoe het gaat :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik hoop dat jezelf er mee in verder kan in je leven....mensen weten soms echt niet wat ze elkaar aan doen in het leven....dikke omarming voor je eerlijkheid XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Klapperdeklappertje wat ben je een moedige vrouw. Ik ben onder de indruk van je openheid en eerlijkheid! En nee, die gasten hebben geen geweten en kunnen zich niet in anderen inleven. Goed dat ie dood is, nu hoef jij niet meer over je schouder te kijken!
    Loslaten en afscheid nemen valt niet mee!!

    Prachtige foto's van de mooie vlinder,(net gelezen dat het de Koninginnenpage is).
    Dikke virtuele knuffels XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de koninginnepage, als een bloemeke zo mooi marjolein,
      dank je wel, voor je reactie, laat je indruk maar varen,
      er was eens iemand die zei,
      Dien redt zich altijd, en krek zo is dat :-)

      Verwijderen
  19. Het gaat slecht met de vlinders in Nl, helaas....
    Dit exemplaar is mooi vereeuwigd.

    Afscheid nemen is altijd moeilijk, maar in liefde en met liefde laten gaan is denk ik een van de weinige manieren om los te laten.

    Zouden mensen nog doen wat ze doen, als ze wisten "wat" ze aandeden??
    Ik denk dat sommige het dan nog zouden doen, maar ik hoop dat de meeste het niet meer zouden doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel A, ik hoop dat ik het hier kan loslaten...
      en mijn dromen weer vrij zijn..

      Verwijderen
  20. Hoi Klaproosje.

    Koester deze mooie vlinder die je de weg naar wat meer ruimte in je hoofd en hart zal geven.
    Mooi dat je een deur waar zoveel leed achter zit, met een harde klap dicht kan laten vallen Klaproosje.
    En koester het venstertje wat weer open gaat.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) dat zeg je lief patricia,
      ja ik zal dat raampje in de gaten houden...

      xxx

      Verwijderen
  21. Zie zo.....dus man is niet meer. Die mag zich elders verantwoorden en jij mag je vrij voelen.
    Gave foto,s Klapper

    BeantwoordenVerwijderen
  22. als er een hiernamaals bestaat, mag hij het gaan uitleggen...

    sluit deze deur ...

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het maakt zoveel kapot en je raakt zoveel van jezelf kwijt, maar toch heel diep van binnen zit zoveel moois en liefs dat nooit afgepakt kan worden... dikke zoen en liefs voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da's waar hij heeft héél veel van me afgenomen wat nooit mee gemaakt kan worden,
      misschien gaat het vanaf hier beter?

      Verwijderen
  24. Mooie vlinder foto', bij een heftig verhaal. Vlinder staat zo als je al schrijft voor transformatie, hoop dat je het in je hoofd ook los kunt laten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel,
      dat hoofd heeft het vaak zwaar maar het gaat vast lukken.

      Verwijderen
  25. Dan is het dus een dubbel afscheid en loslaten, al zijn ze allebei wel van een heel andere orde.
    Ik vind het heel dapper van je om het op je blog te zetten, dat geeft toch wel aan wat voor sterk mens er in jouw lijf zit. Het zou mooi zijn om je als mens ook te kunnen "ontpoppen" net als een rups, om los te komen van de grond...

    De Koninginnepage heb ik maar één keertje live gezien: bij jou!

    Liefs en een stevige pakkerd :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey kakeltje,
      jawel hé, ze was de voorbode:-)
      en de dag later heb ik haar kunnen vangen,
      zo is het goed, je kent het verhaal...
      het is jammer maar goed...

      dikke knuffel terug,
      ben je weer uitgerust van de reis?
      xxx

      Verwijderen
  26. Klapper.. wat een vlinder kun jij vanaf nu zijn. Vlieg maar door het leven en geniet.

    Love AS Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  27. IK denk dat het inderdaad raar isom dit nieuws te horen...
    We leven met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey hallo,:-)
      da's al weer even geleden:-)
      ja het was een soort van "schocknieuws"
      nu gaat het wel weer,
      tot gauw hé,
      xxx

      Verwijderen
  28. het moet toch een opluchting voor je zijn, Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hai meissie,

    ja... eerst krijgt hij daarboven ongelooflijk op z'n sodomieter!
    Dan moet hij iets doen om het "goed" te maken.
    En dan..
    Ach nee... ik weet het allemaal ook niet...
    Maar ik weet alleen, dat je niets kunt terugdraaien.

    Jij bent degene die voort mag. En ik zeg je: dat doe je goed!!





    ♥♥♥
    .*♥*…║║║║╔╗╔╗*♥*
    …*♥*.╠╣║║║╗╚╗…..**
    *♥*….║║╚╝╚╝╚╝……..


    Dagdag... Dikke pakkerd ♥ van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hopelijk kun je na het horen van dit nieuws weer vrij en vrolijk in 't rond fladderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Opgeruimd staat netjes...... geen kans meer oog en oog te staan ....
    Nu ben je vrij om te vliegen ...
    diepe heel diepe buiging maak voor dit openhartig log
    Dikke knuf
    XXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooi dat jouw bezoekers op dit onderwerp in durven te gaan Dien. Dat zie je wel eens anders!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥