One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












17-07-2013

18.07 Achterdocht





*KLIK Suspicious Minds *
Openen in nieuw venster en klein maken


De kraai bleef in de deuropening van de winkel van de sprinkhaan staan,
gluurde om zich heen en zei:
‘Verkoop je ook achterdocht?’
Maar voor de sprinkhaan had kunnen antwoorden ging hij verder:
‘Nee natuurlijk.
In elk geval niet aan mij.
“Nee, kraai, het spijt me,
dat heb ik toevallig niet in voorraad.
Als je morgen terugkomt...”



en als ik morgen terugkom verkoop je mij achterdocht,
netjes ingepakt,
maar als ik het uitpak is het geen achterdocht,
maar zijn het een paar simpele genoegens en ga ik tevreden je winkel uit,
loop dansend weg,
terwijl ik om achterdocht vroeg,
hoor je mij,



achterdocht! nee, je hoort mij natuurlijk niet,
je hebt toevallig je verkeerde oren aan,
je dacht vanochtend:
vandaag zou de kraai wel eens kunnen komen,
laat ik mijn verkeerde oren maar aandoen...
je hebt al de achterdocht uit je winkel vlug achter je huis verbrand,
ik rook het wel...’
Hij sprong op en neer,
sloeg met zijn vleugels tegen de deur en kraste luid:
‘Ik rook achterdocht.
De walm van achterdocht. Ik wist het wel.’



Hij draaide zich om en wilde weglopen,
maar hij zei nog wel,
over zijn schouder heen:
‘Ik wist het'


Toon Tellegen, .


Een mooi verhaaltje,

Maar lieve mensen achterdocht….
Het maakt alle gevoel dood…


Heb het fijn vandaag
Zonder achterdocht,

Ik hoop dat jullie het net zo fijn
en relaxed hadden als m'n vriendinneke en ik : -)

een verwendagje.. da's mooi joh :-)
ik vertel je der later meer over

xxx


49 opmerkingen:

  1. Meneer Toon schudt alle verhaaltjes mooi uit zijn mouw. Laat er hier in het vakantiehuis nou ook een heel dik exemplaar van hem staan!
    Pas als je weet hoe achterdocht aanvoelt, kun je 100% blij zijn dat het weg is...
    Wat een opluchting, Dien <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahhh kakeltje, dat kan géén toeval zijn:-)
      geweldig...
      achterdocht,ik heb er van heel dichtbij mee te maken gehad,
      en het zegt natuurlijk meer over een ander, maar toch...
      het maakt dat je je niet vrij voelt...

      de opluchting is groot kakeltje, ik was vandaag de hele dag

      in super hoera stemming :-)

      ik hoop tot gauw
      xxx

      Verwijderen
  2. Achterdocht....gelukkig komt dat woord hier niet voor.......wel voorzichtig en heel graag zorgeloos kunnen zijn... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goed zo leo,
      een mooier woord dan zorgeloos bestaat denk ik niet:-)

      Verwijderen
  3. ...alle dagen leren we van jou Roosje...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) is dat zo René....:-)
      ik vertelde vandaag tegen een vriendinneke over hoe onzeker ik ben geworden..
      jij krikt mijn gevoel weer helemaal op...

      Verwijderen
  4. Achterdocht is een gemeen, woekerend zaad. Dat wordt dus schoffelen en rooien tot er allemaal mooie bloempjes overblijven.
    Een mooie combi van verhaal en foto's Klaproos. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat denk ik ook truus,
      ik heb er nooit last van gehad...

      dank je wel truus

      Verwijderen
  5. Ik wist (of dacht) het wel....wie heeft dat niet eens een keer gezegd.
    'n Gezonde twijfel, dat hoeft niet altijd tot achterdocht te leiden.
    Maar als het gezonde er af is, tja....dan is er een goede heelmeester nodig.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  6. daar houden we ons niet mee bezig Roosje, achterdocht wat is dat? :-)
    laat de mensen maar doen en zeggen
    gewoon de weg volgen die voor jou goed voelt en op die weg kom je altijd gelijkgestemden tegen

    de zon alleen al zorgt voor verwennerij, genieten maar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh ja ann, ik laat maar gaan :-)
      er is toch niks aan te verhapstukken:-)

      Verwijderen
  7. Truus heft dit toch zooooo mooi verwoord Dien

    Morgen gaan we weer met onze snoet in de zon en genieten.
    Dat is toch het betere werk :-))
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel aly,
      ik hoop dat jouw lekkers niet gesmolten is aangekomen

      Verwijderen
  8. Ga maar lekker genieten meis, meer hoeft niet.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Altijd weer leuk die verhaaltjes van Toon :-).
    Een zonnige dag weer klappie. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha ha! Nog steeds vlinderkes in den buik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is nu heerlijk volop zomer Dien, geniet er maar van

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nagenieten van een dag zonder achterdocht... heerlijk hé mijn lieve Klapper?

    't Is niet dat ik je niet vertrouw of achterdochtig ben.
    Ik kan mezelf alles geven als ik jouw wat beter ken
    Ook al vind ik je geweldig, alles op zijn tijd
    Steeds een beetje meer en meer, geef ik mezelf bloot
    Maar nu nog als ik onzeker ben, hou ik mezelf groot
    Het ligt gewoon aan mij, de kwetsbaarheid
    Zo vaak bedrogen, zitten janken als een kind

    Maar ik kijk in jouw ogen en de liefde wint
    Daar ga ik weer, 'k stop mezelf erin
    Daar ga ik weer, verstoppen heeft geen zin
    Want de liefde, ik weet dat ze me vindt

    Ik ben gewoon voorzichtig want jouw liefde maakt me bang
    Maar ik kan ook niet ontkennen dat ik vaak naar je verlang
    Ik kan mezelf alleen niet zomaar laten gaan
    Zo vaak belogen, dat ik me zo snel niet bindt

    Maar ik kijk in jouw ogen en de liefde wint
    Daar ga ik weer, 'k stop mezelf erin
    Daar ga ik weer, verstoppen heeft geen zin
    Want de liefde, ik weet dat ze me vindt

    Als het ochtend word en ze zoeken gaat, weet ik dat ze me vind
    Ik ga door mijn knieën, als ze voor me staat
    't Is te laat 't Is te laat

    Daar ga ik weer, 'k stop mezelf erin
    Daar ga ik weer, verstoppen heeft geen zin
    Daar ga ik weer, 'k stop mezelf erin
    Daar ga ik weer, verstoppen heeft geen zin
    Want de liefde, ik weet dat ze me vindt
    © Volumnia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi verhaaltje van Joop, het blijft toch een kunst om zo iets moois te kunnen schrijven en JIJ hebt er weer een paar prachtige foto's bijgezet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mooi hé han, het is Toon die steeds weer zulke verhalen bedenkt, ik vind dat ook erg knap

      Verwijderen
  14. Niet twijfelen aan jezelf Dien, helemaal nergens voor nodig :-) Heb een heel mooie dag xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tóch wel helena,
      heel erg soms, en nu ook, maar het komt wel weer goed hoor,
      dat is een ding wat zeker is:-)

      Verwijderen
  15. Jij bent zo'n wijze vrouw Dien, ik kan bijna niet geloven dat jij onzeker bent.
    Je leert ons zo veel elke dag!

    Zonnige dag vandaag!
    Liefs Petr@ X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou Petra....
      het zou je verbazen hoe ik ben gaan twijfelen en schommelen,
      het komt wel weer goed hoor, want ik was altijd vrij zeker van mezelf,
      maar nu even niet:-)

      dank je wel voor je compliment
      xxx

      Verwijderen
  16. Hoi Klaproosje.

    Fijne dag en mooi dat je hier, mooie, gevoelige dingen laat zien en lezen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. geniet jij maar lekker van je verwendagje dat is veel belangrijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geniet van het verwennen op je verwendag en laat je verwennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooi verhaaltje...

    geniet van je dag Roos

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Voor jou heb ik zeker geen achterdocht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. is denk ik ook niet nodig ollie, maar er zijn mensen die dat wel hebben..
      daar kan ik niks aan veranderen:-)

      Verwijderen
  21. Achterdocht heb je niet zoveel aan. Dat is zonde bagage.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi verhaal, en je foto's passen daar weer prachtig bij.
    Hoe krijg je dat toch iedere keer weer voorelkaar.
    Gelukkig ben ik niet achterdochtig, lijkt me heel erg lastig.
    Geniet van deze heerlijke dag en ik ben benieuwd naar je verwendag.

    Lieve groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja lijkt mij ook lastig lia,
      ik denk als je er mee behept bent, dat je dan een groot probleem hebt...

      Verwijderen
  23. geniet maar van je verwendagje en van je vriendinnetje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dag Klaproosje!

    O, wat haat ik die zwarte kraaien!
    Al onze kleine vogeltjes vluchten van grote schrik!µ
    Ik haat ze echt waar en frank dat ze zijn!
    Niet te min is het wel mooi als je er foto's van neemt!

    Lieve groetjes Annemarieke, x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach Annemarieke, een kraai is ook maar een dier door god geschapen hé, het beestje heeft zichzelf niet gemaakt:-)

      Verwijderen
  25. Af en toe een verwendagje is niet verkeerd. Geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een mooi verhaaltje.
    En wat een geluk dat achterdocht niet te koop is.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een mooi verhaaltje voor het slapen gaan. Hoop dat je een prachtige dag gehad hebt met je vriendinnetje. geniet ervan, een verwendag klinkt nooit verkeerd!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dag Mickey,
      een heerlijke dag hebben we gehad,
      ben te druk om er verslag van te doen,:-)


      komt nog:-)
      xxx

      Verwijderen
  28. Oeh ja, achterdocht verpest alles...
    Geef je je net enthousiast bloot,deel je kwetsbare dingen,hoor je:
    maarrrr.... wat bedoel je daarmee? Wat wil je nu van me? Dat soort dingen.
    Of laat je anderen toe in je leven, zegt iemand uit jaloezie of zo: ja maarrrr....
    kun je die wel vertrouwen? Vertrouw mij nu maar.

    Nou ja. Ik vind het wel soms lastig de onbevangenheid te bewaren in zo'n sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik had hier volgens mij al op gereageerd, maar ik zie mijn reactie nergens.
    Kennelijk heb ik dan alleen nog maar gelezen hihi...
    Tja achterdocht....... vreselijk als dat een groot deel van je leven zou beheersen.

    Dag lief mens xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat klussen hier in huis vandaag. Klussen en administratie. De straf na twee weken verlof.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥