One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












18-07-2013

19.07. Nip





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





Dit is Nip,

De vader van Ace,
en het leuke is ,
als je Nip ziet, je ook bekende trekken van Ace ziet:-)



een oogopslag,
een loopje: -)
da's onmiskenbaar Ace,

geweldig om te zien.



Ik ben blij dat ik paps nou eens goed voor de lens heb gehad:-)
een super harde werker,
die het schapen drijven in het bloed zit,
net als zijn moeder Buf,
Wat een heerlijk ras is het toch,



Dit las ik pas
De Border Collie is slimste van alle hondenrassen



Deze hond moet een doel hebben in zijn leven en niet de hele dag alleen gelaten worden.
In zowel de agility,(behendigheid)



gehoorzaamheid als drijf wedstrijden zijn de Border Collies vaak de uitblinkers.
en dat klopt als een zwerende vinder, maar dan beter :-)



aldus sprak een trotse hondenmama: -)



Genieten jullie ook zo van het mooie weer??
goed zo,
morgen weer een dagje hé,

xxx


35 opmerkingen:

  1. Heerlijk heerlijk Rooske!!
    Ik vind het wel zulke geweldige honden en ja het zijn echte werkers en niets voor op een flatje... ;))
    Mooie serie laatje ons zien!
    Lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige reportage van papa Nip, Klaproos. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jaja zo vader zo zoon, lieve blik hebben ze
    mooie reeks van een geconcentreerd beestje
    machtig mooi weer, daar hebben we zo naar uitgekeken, en volgende week nog van dat
    dat wordt puffen in nederland :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nip is een pracht beest net als Ace, gelukkig is schoonheid erfelijk.
    De Border Collie is een werker, mensen in de buurt hebben er ook een, als hij onze honden ziet is gat hij gelijk liggen, en opserveren.
    Maar helaas beestje verveeld zich rot, heel triest.
    Je mag trots op je hond en honden familie zijn. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo vader zo zoon hé meis.
    Ace mag trots zijn op zijn stamboom.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een Bordercollie komt er als ik op pensioen ben ! Je hebt er veel tijd voor nodig .

    Even eruit , op vakantie , tot later meid of op fb ! xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dag ollie,
      als je te oud ebnt, is het niet verstandig nog een border te nemen hé:-)

      Verwijderen
  7. Je kunt zeker zien dat het familie is; prachtig... en zo'n dag wens ik je ook Dien xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nip,

    29 april 2012 had mijn lieve, mooie, hardwerkende Buf een date met super Nip
    4 weken later konden we op de echo zien dat er minimaal 5 kleintjes in haar buik groeiden
    Op 28 juni zijn er 5 super mooie,geweldige, en zeer werklustige kleintjes geboren
    Ze zijn stuk voor stuk mooi opgegroeid en hebben allemaal wat van mammy en pappy meegekregen

    Nippie je bent een geweldige lieve hond

    Wauw, wat een familie

    Ben d'r supertrots op.

    And last but not least,

    Ze hebben allemaal zulke lieve en actieve baasjes gekregen, dan kun je je geluk niet op!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alexandra,
      jawel hé, ik heb het geluk de meeste baasjes te kennen, en dan denk ik ook dat de kindjes van papa nip en mama buf dikke vette mazzel hebben gehad:-)

      Verwijderen
  9. Papa Hond en Hondenmama... een héél goede combinatie want het levert je knappe foto's op lieve Klapper!

    Onze hond die kan niet blaffen
    (Kannie blaffen, kannie blaffen)
    Onze hond die kan niet blaffen
    Want we hebben helemaal geen hond
    Dus hij poept niet in de goot
    We hoeven niet te doen aan "apport" of "dood"
    Want hij luistert nooit naar ons
    Want we hebben helemaal geen hond (...)
    © Pater Moeskroen

    *wink, big smile*
    Superfijne vrijdag gewenst meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja.........van zo´n logje daar hou ik van Dien. Maar ja ik ben dan ook een echte hondenman . nog fijne wandel uurtjes vandaag...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het komt allemaal op zijn pootjes terecht wat zeggen ze ook al weer: de hond gaat op het baasje lijken??of was het andersom maak ook niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie serie van Nip, de appel is blijkbaar niet zo ver van de stam gerold, want Nip en Ace lijken nogal op elkaar in doen en laten.
    Maak er een mooi weekend van, Klaproos.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ace heeft zijn looks zeker van papa!
    Leuk he dat ze zo slim zijn! Onze aussies zijn ook slim, hebben aan een half woord genoeg. Je kunt ze ook de gekste dingen leren, alles vinden ze leuk. Ze kunnen hier keukenkastjes open en dicht doen (op commando :-)) de gekste dingen apporteren, als ik de was op hang en verlies een knijper hoef ik niet te bukken haha, er is altijd wel een hond die hem voor me oppakt.
    Maar je krijgt er ook veel liefde van, dat is misschien wel het allermooiste!

    Fijn weekend Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi klaproosje.

    Wat een super hond en wat een mooie serie foto,s heb je van hem gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een prachtig blog, mooie foto's en niet te vergeten.....
    de trotse woorden van een pup-eigenaar én van een trotse fokker.
    En ik mag meegenieten, bedankt. Heb een goed weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goeie genen heeft Ace!!
    Mooie serie Klapper!!
    En onze Fien is ook heeeeeeel slim :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Papa Ace dus. Hij ziet er papa-achting uit ook.
    Terwijl Ace er jongensachtig uit ziet .

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Border colli's zijn een ras apart.
    Het is weekend, we gaan ervan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kan geen betere en trouwere vriend bedenken dan een hond wat een genot om naar deze platen te kijken en als ik dit zie dan mis ik onze honden weer.
    Ik en niet ik alleen ;-) wil wel maar de gezondheid laat het niet toe.

    Rooske geniet van je dieren en het mooie weer.

    Een heel fijn weekend,

    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat zijn het toch prachtige honden papa staat zo mooi op de foto en jij ziet de gelijkenis natuurlijk onmiddellijk. Liefs he

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Klaproos,

    Het zijn inderdaad bijzondere dieren, waarmee je veel plezier zal hebben.

    Goed weekend en groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het zijn superdieren als je ze maar laat denken en doen. Helaas beseft dat niet iedereen als ze zo'n hond nemen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een prachtig ras en een prachtige vader en zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat zijn border collies toch mooi hé. Ik kan daar niet niet van houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. erg leuk deze serie van Papa van Ace, prachtige dieren

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie papa is dat! Schitterend beest! Hij kan trots zijn op zijn zoon maar andersom ook! :) En jij op deze mooie foto's xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Euh nee...... ik geniet zo van het mooie weer.
    We zijn inmiddels op 22 juli aangekomen en het is hot!!!
    Achter het huis nu 33 graden in de schaduw arghhh... maar vandaag ben ik vrij :-))))
    Ja, border collies zijn ook echt hardwerkende doggies.
    Ik vind ze schitterend en ook de papa van Ace is een stuk.
    Leuk dat je die ook op de foto kon zetten Dien :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind het ook prachtige honden, maar minder geschikt voor een gezin zoals het onze.
    Wij wonen in de stad, hebben wel een tuintje, maar ik denk niet dat zo'n hond daar mee tevreden kan zijn, zo'n werker.
    Wij gaan dus eerder gaan voor een ras dat minder gewerkt moet worden zoals een lab of een retriever. Gaan nog advies vragen ivm een Duitse Herder.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥