One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












06-03-2014

07.03. Waarom schrijf ik





*KLIK Halt Mich*
Openen in nieuw venster en klein maken


Waarom schrijf ik



Ik schrijf omdat ik wil schrijven
dat ik gelukkig ben.



Op een dag zal het zover zijn
en zal ik schrijven-



met mijn tong tussen het puntje van mijn tanden,



en met rode oren en rode wangen;



ik ben gelukkig.



Als ik daarna ooit nog twijfel



en meen dat ik verdrietig ben of de wanhoop nabij



of zelfs reddeloos verloren,



kan ik altijd opzoeken wat ik werkelijk ben:



gelukkig.
Toon Tellegen



Het Geluk zit in zóveel kleine dingetjes,



dat je er soms bijna bovenop gaat zitten, en dan denkt,



húh,
wat kriebelt daar zo,?
je kijkt achter je en daar zie je nóg net



een pootje onder je derrière uitsteken... :-)
oeps.... gered, door de kriebel:-)



dag webbies
het was een prachtige dag,
in het Deelerwoud
een dag,
die ik
om meer dan een reden
niet meer vergeet.:-)

xxx
Dank je wel


57 opmerkingen:

  1. En mocht je het toch vergeten, dan kun je het hier natuurlijk altijd teruglezen. Geniet van de kleine gelukjes, die maken je het vrolijkst.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heerlijk hé mario, jij bent ook gelukkig, dat voel ik dat lees ik in elke letter die je schrijft:-)

      fijn man

      xxx

      Verwijderen
  2. Blijf jij maar schrijven. Voor jezelf heel goed. Voor ons ook. Want jouw schrijfsels zeer lezenswaardig en prachtig met de bijbehorende foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel hanny,
      genieten tot de laatste snik en dan nog meer,

      xxx

      Verwijderen
  3. Dien is helemaal heppie de peppie!!
    Fijn Dien, dat de traantjes weer zijn opgedroogd ;-)
    Maar ik ga niet naar buiten hoor, maar lekker naar bed! Naar de vette lappen, zou mijn opa zaliger zeggen ;-)
    Morgen weer naar buiten waar de vogeltjes fluiten.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaa dat zei mijn moeder ook wel eens maar dat vond ik maar smerig hoor:-)
      ik heb een heerlijk schoon bedje vannacht:-)

      heb het goed dit weekend hé.
      xxx

      Verwijderen
  4. Prachtige scenes Dien, in de lucht en op aarde. En als het in jou nu ook gedenkwaardig was om redenen van mooiheid :)
    Dan hoop ik zeker, dat je het nooit vergeet want die dagen helpen je later !
    Ik vind die ene gouden wolk boven de heide het allerprachtigst, kwa beelden.
    Liefs en een fijn zonnig weekend!
    Clemens ☼

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yeah maai meejn men clemens, dat is ook een héle mooie speciale:-)
      dank je wel clemens voor je bezoek
      dikke knuffel voor jou,
      en tot gauw,
      xxx

      Verwijderen
  5. Fijn Dien, dat je zo genoten hebt....!!
    Fijne dag vandaag en op naar een heel mooi weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben jij toch gezegend met een prachtige natuurgebied dicht bij je in de buurt.
    En je bent net zoals mij Dien. Na de tranen geniet je weer van al het moois om je heen. Dan zie je het nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) t was niet echt bij mij in de buurt Diana,
      Arnhem is wel een stukkie uit mijn richting:-)
      maar wat je ver haalt is lekker:-)

      Verwijderen
  7. het is genieten de laatste dagen, en er komt nog veel moois aan!
    Niet teveel tijd binnen spenderen dus... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo is het Dien, we schrijven allemaal om onze eigen redenen, maar schijven over het geluk, das het mooiste,
    Geluk zit in alles. Behalve in geld. :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) vind ik ook john, jammer dat er veel mensen heel anders over denken:-)

      Verwijderen
  9. Mooie photoshoot en een al even mooie wandeling :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kleine dingen, die later toch vaak groots blijken te zijn :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n prachtige tekst is dit, bedankt lieve Klapper, niet alleen voor dat maar ook voor je weer mooie fotoserie.
    En weet je wat? Ook ik ben blij dat jij mijn webbie bent, ik kom hier elke dag weer graag voorbij!
    Voor jou:

    Wat een geluk dat ik een stukje van de wereld ben
    Dat ik de wijsjes van de sijsjes en de merels ken
    En dat ik mee mag doen met al wat leeft
    En mee mag ademen met al wat adem heeft
    Ik ben zo blij dat er in mei altijd narcissen zijn
    En dat er vruchten, vlinders, veulens, vogels, vissen zijn
    En al die blijdschap komt enkel door jou
    Omdat ik vreselijk, ongeneeslijk van je hou

    Als je mij dan vraagt: “Is dat afgezaagd?”
    Zeg ik ja, maar ik zaag toch nog even door
    Ach, wat moet ik nou, want ik hou van jou
    En daar heb ik doodgewoon geen woorden voor

    Ik heb alleen maar het vertrouwde “schat, ik hou van jou”
    Het “hartendief, ik heb je lief” en het oude “blijf me trouw”
    Ik vind het zelf ook wel erg primitief
    Maar waarom ben je dan ook zo lief?

    Wat een geluk dat ik een stukje van de wereld ben
    Dat ik de wijsjes van de sijsjes en de merels ken
    En dat ik mee mag doen met al wat leeft
    En mee mag ademen met al wat adem heeft

    La lala la… la lala la… la lala lalala lalala…
    La lala la… la lala la… la lalalala lalalala…(...)
    © Rudi Carell

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach gerda, wat ben je toch een lieverd,
      wat hebben we het fijn samen hé:-)
      xxx

      Verwijderen
  12. ♥ ♥ ♥

    Ha die Klappert!!

    jaja... ik zie het en ik lees het en ik voel het ♥ ♥ ♥

    Lof is in zie èèèèè`rrrrr!!
    Aai laaik it!

    Dag liever, ik be blij, dat je zo geniet en gelukkig bent.
    yes!

    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. (Mooi ... MOOI lied van Herbert trouwens....)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. om niet te zeggen "prachtig tot tranen toe mooi loutjelief"

      een heel fijn weekend gewenst

      xxx

      Verwijderen
  14. Je wandeling heeft je prachtige foto's opgeleverd! Het geluk spat er vanaf, bij jou, bij Ace en bij die mevrouw met der teckeltje! ;-)
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) leuk dat je dat ziet marjolein, ja ik hoop dat die gelukzalige smile bij die mevrouw voor de rest van haar leven te zien mag zijn, :-)dan smeer ik wel boterhammetjes met kaas:-)

      Fijn weekend gewenst marjolein
      xxx

      Verwijderen
  15. Wat een prachtig foto's heb je gemaakt, een mooi natuurgebied ooit ben ik er wel
    eens geweest, maar dat was heel erg vroeger.
    Lopen die schotten daar tegenwoordig ook al rond? Hier in het natuurgebied zijn ze
    inmiddels vervangen door shetlanders , misschien werden ze een tikkie te lastig
    ik heb geen idee waarom eigenlijk.
    Een fijne vrijdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja Haba, er loopt van alles, en ook veel wilde zwijnen maar die heb ik geen gezien:-)
      ik keek ergens anders naar:-)
      lekker genieten haba van het mooie weer hé,
      xxx

      Verwijderen
  16. Wat is het daar mooi dat is puur genieten en gelukkig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. meer heb je niet nodig bas
      jij ook een heel fijn weekend, hoop dat het goed met je gaat
      xxx

      Verwijderen
  17. Blijf jij maar gelukkig dan ben ik het ook,
    mooie reportage en lief verwoord
    en dan nu met zen allen naar buiten
    omdat je het zo mooi vraagt ;-) ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ha fijn Kay, het is echt té mooi om binnen te blijven hé:-)
      fijn weekend met je liefste en genieten hé,
      xxx

      Verwijderen
  18. Hoi Klaproosje.

    Prachtige foto's heb je gemaakt.
    En een fijn gevoel zit in zoveeeell kleine dingen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heerlijk patricia, ik merk aan jouw schrijven dat jij ze ook wel vind de kleine dingen:-)
      geniet maar lekker, dat lees ik graag,
      xxx

      Verwijderen
  19. heel mooie tekst en prachtige foto's van een super mooi woud!
    ik hoop dat het geluk nog veel mag kriebelen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die wens stuur ik elke dag het universum in ann:-)

      jij toch ook:-)
      xxx

      Verwijderen
  20. Altijd fijn, die teksten van Toon Tellegen! Prachtige plaatjes heb je er ook bij. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Terrence, fijn je weer te lezen,
      jij ook een fijn weekend hé.
      lieve groet,

      Verwijderen
  21. Wat heb je vaak toch maar weinig nodig om gelukkig te zijn hé Roos.
    Het zit juist en vooral in die kleine dingen. Ik kan er ook zo van genieten en steeds beter :)
    En wie schrijft die blijft dus gewoon doorgaan op het inslagen gelukspad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ada, ik denk dat jij er nóg meer dan voorheen van geniet hé.

      fijn joh,
      xxx

      Verwijderen
  22. `Wie schrijft blijft` is een zegswijze en dat heb je erg mooi uitgebeeld :-0

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Marjolein, met mooie dingen om je heen is het zó eenvoudig hé:-)

      xxx

      Verwijderen
  23. Dankjewel Dien, weer voor de fijne foto's, de fijne wandeling en dat je voortaan mijn broodje met kaas zal smeren…. Lola uit de buurt houden dan. :-)

    De mevrouw van het teckeltje….

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)
      Lola.... die krijg een stok, :-) en jij het lekkerste broodje denkbaar:-)
      mevrouwen met teckeltjes daar gaan we zuinig op zijn: -)
      xxx

      Verwijderen
  24. Mooie foto's van wat ongetwijfeld weer een fijne wandeling is geweest.
    En NEE, ik laat me niet naar buiten sturen op het moment dat ik net weer thuis ben van een wat grijze, maar wel lekkere fotokuier ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oké Jan dat is Goed,
      jij mag binnen blijven: -)
      wel een heel fijn weekend gewenst hé

      Verwijderen
  25. Gewoon blijven genieten van de kleine dingen, Dien! :-)

    Prettig weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt het hier vastgelegd om het niet te vergeten, maar vergeten doe je het toch niet, omdat je het niet zal vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat zeg je weer op prachtige Ariaanse wijze A. :-)
      ik kan het niet niet beter zeggen:-)

      een héél fijn weekend gewenst

      Verwijderen
  27. Die Toon Tellegen weet het wel, en hij schrijft t op, zodat ook wij het weten......
    Mooie foto's Klaproos. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik ben ook zeer gelukkig, en dat hoop ik nog lang te blijven, en vooral nu het voorjaar er toch echt alweer aan komt! Groen aan de bomen is wat ik graag wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik ben weer helemaal onder de indruk lieve Dien, zo mooi weer
    al deze foto's en ongetwijfeld zal dit een schitterende wandeling geweest zijn :-)

    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Je bent pas gelukkig als je het wilt. Iemand die gelukkig wil zijn, laat zich niet tegenhouden.
    Die geniet zelfs van een leeg luciferdoosje. Ik denk wel dat jij dat vermogen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat heb j e goed begrepen plaat, ik laat het door niemand meer afnemen:-)

      Verwijderen
  31. Wie schrijft die blijft, natuurlijk.
    Maar jij maakt er ook nog een keer mooie foto's bij.
    En met mooie diertjes op.
    Meer moet dan voor mij niet zijn, alhoewel een mens af en toe mag ook eens.
    En dat doe je ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥