One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












21-03-2014

22.03. Perge





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





Terwijl de regen tegen mijn ramen zwiept,
zit ik een blog te maken over Perge:-)



Perge Πέργη) was een oude Griekse stad in Pamphylië,
zo'n 15 kilometer ten oosten van het huidige Antalya.



Perge was een van de grootste en rijkste steden uit de Oudheid
en werd vooral geroemd voor haar tempel van Artemis.



De stad bracht meerdere wetenschappers en filosofen voort
waaronder Apollonius van Perga.



Zo begint onze gids zijn verhaal en denk ik heel oneerbiedig,



ja ja ja, dat geloof ik allemaal wel,



als ik wat wil weten zoek ik het wel op :-)
dat is natuurlijk niet aardig Ismael ,



ik heb echt wat dingen op zitten zoeken
en hoop dat ik het hierbij goed gemaakt heb: -)



en zjoefffff, weg ben ik :-)
begin mijn struintocht tussen de oude stenen door:-)
beetje stout is dat wel,
maar ja, zeg nou zelf,



er is zoveel te zien,
en de gids, verteld zóveel,



dat weet ik toch aan het eind van de reis niet meer,



Ionische zuilen,
weet een wijsneus me te vertellen: -)



oké, dat wist ik niet:-)
zie je wel de informatie komt tot me:-)



adembenemende mooie taferelen zien we,



in de tijd dat we rond mochten scharrelen:-)






Jose mijn reismaatje en ik,
we hebben het goed voor elkaar,
vind ik






we willen graag dingen zien,
en sjokken wat af:-)
heerlijk toch,



achter de geraniums gaan zitten kan ik wel gaan doen als ik 50 ben: -)))






het leven is een feest,






en ik ben blij,
dat mijn doppen nog goed werken:-)






en ik zóveel zien mag,
en mijn klikvinger niet reumatisch is,



genieten, toch,



en ja,



dit grote hart...
dat ligt hier nu op tafel te pronken,
een steentje meer of minder zullen ze daar niet missen toch: -)









Turkie..... doeze pwa :-)



en deze goffer lag aan het einde te slapen
alsof hij /zij er altijd al gelegen had: -)
en wie weet was dat wel zo :-)









see joe tomowoow webbies,
aan de andere kant van het muurtje: -)












kiep de kood spirits up :-)



aai lof joe,

xxx



57 opmerkingen:

  1. Wauwww, wat mooi! Geniet ik toch nog mee, vanachter mijn geraniums... (BIJNA vijftig;-))
    En die steen, geweldig dat ie bij jou op de tafel ligt! Ik wil ook naar Turkie;-)
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat je nog niet achter de geraniums zit, want dan hadden we deze fotoreeks niet gezien, en wat voor een.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel A, het mocht even duren ,maar dan heb je ook wat :-)

      Verwijderen
  3. Klapper... een schildpad... een hagedis.. een sprinkhaan... Nouw aiam im lof.

    Love As Always
    di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaaaahahahaha heb ik j e gevangen in de liefde mario,
      aai lof it:-)

      Verwijderen
  4. Prachtige serie Dien, Tja het is hier maar behelpen met het weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach ja Han, het wordt ook weer vanzelf droog hoor,
      Ace heeft genoten in de regen, en anders ook:-)

      Verwijderen
  5. Zo hé, de rook komt uit mijn muis van het heen en weer scrollen. Da 's nog 's een blog, wat een boel mooie foto's! Gelukkig zag je een hond, schildpad, een springbeest, en nog een kruipbeest en héél veel stenen! Maar Klapperdeklappertje toch, nu heb je een hart uit Turkije gestolen, jij bent een échte hartendief!?
    Voor straks welterusten, slaap maar lekker men hartje...:-) XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ja marjolien het is ietsje langer dan normaal, maar dat kwam omdat ik niet kon kiezen welke foto's ik zou plaatsen bovendien zijn er vakantiegangers uit het groepje die de foto's hier op komen halen, en dan krijg je dit hé,
      maar ik beloof....
      ze zijn niet allemaal zo lang:-)

      Op straffe van celstraf heb ik het tóch gewaagd een hart te stelen :-)
      dank je wel Marjolein, jij ook lekker slapen en lief dromen :-)

      xxx

      Verwijderen
  6. Voor een landschildpad moet ik zo ver niet gaan, ik heb er hier drie in de tuin. Een van =/- 60/65, de dochters(na kweek) van 13 en ééntje kleintje van 3,5 jaar.
    Het kleintje zit nog binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. toeval lilliane:-)
      maar het gaat hier hoofdzakelijk over andere dingen zoals je gezien hebt:-)

      Verwijderen
  7. whaw Dien, gelukkig had ik m'n goeie stapschoenen aan
    prachtige foto's, zoveel te zien
    super de hagedis, de andere beestjes, de 'pilaren' ...
    en gelijk heb je, ik zou ook op eigen ontdekking gaan, een gids volgen is niks voor mij, al dat gebabbel :-) ik wil de plaats voelen ruiken opslorpen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oké ann, zo ken ik je weer,
      ja hé, thuis heb je zoveel naslag werken ter beschikking je kunt alles wat je wilt weten opzoeken:-)
      xxx

      Verwijderen
  8. Rondleidingen zijn aan mij ook niet zo besteed. Ik zie ook altijd net andere dingen dan die me gewezen worden. Daarom kan ik zo goed begrijpen dat je er tussenuit geknepen bent. Als je bij de gids was gebleven, waren de foto's vast niet zo interessant en mooi geweest.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel hanny,
      nu voel ik me gelijk een stuk minder schuldig:-)))

      Verwijderen
  9. Knappe reportage ! Kei mooie souvenir ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie plaatjes en een mooi souvenirtje...!!
    Mooi aandenken aan deze vakantie.
    fijn weekend meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit site staat al zo lang op mijn verlanglijstje van te bezoeken dingen maar ik zal er wellicht nooit komen... gelukkig heb ik jou en dit schitterend log boordevol al even schitterende foto's om even met je mee te kunnen genieten, bedankt lieve Klapper, hier heb je me veel plezier mee gedaan!
    En jij zou Klapper niet zijn als je ook daar vandaan geen hartje mee nam naar huis hihi. Inderdaad, één steentje zullen ze daar niet missen!
    Fijn weekend meid, boordevol nagenieten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)
      officieel mag het natuurlijk niet hé gerda, want stel dat elke toerist een steentje mee neemt:-)
      phew.... dan was het daar zo een kale vlakte:-)
      ik wens voor jou dat jij en guido en tóch eens gaan komen,
      het zou je er bevallen
      xxx

      Verwijderen
  12. Prachtig serie foto's heb je gemaakt. Mooi om te zien stenen. Rondleidingen is echt interessant om te weten. Deze stenen is echt heel lang oud.
    De hond is deze ras erg in Turkije. Het best wel grote hond. De ene steen 50 is zeker apart om te zien. Dat word ik binnenkort.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) F&J ik vind het zó schattig hoe je praat, heerlijk, elke keer weer genieten om te lezen :-)
      ja de hond is denk ik een Turkse herder, dat is wel een plaatje van een loebas hé,
      lieve groetjes
      xxx

      Verwijderen
  13. Goede morgen Roos, nou zeg ben je belatafeld, met 50 achter de geraniums kruipen.
    Dat moet je zeker niet doen. Geniet je suf en ga door tot het gaatje. Ik word juli a.s.
    officieel bejaard (65) en ik denk er niet aan om achter de geraniums te kruipen, ik zet
    ze binnenkort weer buiten die bloemetjes. Prachtige foto's er zijn erg veel Griekse resten
    in Turkije te zien, wij hebben er heel veel van bezocht, maar deze niet voor zover ik me herinner.
    Ik wens je een heel fijn weekend toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Grapje Haba, ik ben al ouder, :-) geraniums, never nooit, er is nog zóveel dat ik graag zou willen zien en doen,
      goed zo zet ze maar buiten,

      een heel fijn weekend voor jou Haba,
      xxx

      Verwijderen
  14. Wauw Dien, dank je wel op deze prachtige zaterdagmorgen :-)... en wat is je begintekst mooi... want die klopt zo ontzettend :-)
    Wens je een topdag toe xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ja Helena, wij denken zelf iets te zeggen te hebben, maar zo is het natuurlijk niet:-)

      dank voor de topdag, dat zal er zeker een gaan worden, we gaan het fijn hebben vandaag,
      jij ook hé,
      lieve groet,
      xxx

      Verwijderen
  15. Wow, mooi is het daar wel. Die regen vergeet je dan toch helemaal? :)
    Je hebt die plek mooi vastgelegd. Ik hoef er feitelijk niet geweest te zijn om het te ervaren. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Klaproosje.

    Tjeemie neemie , wat een super foto's heb je gemaakt.
    Echt dubbel en dwars hier achter mijn Orchideen ,(dik over de 50 ;-))))), ) zitten te genieten.
    Het is daar super mooi en goed dat je ging struinen en toppie dat je dat mooie hart nu bij je thuis hebt liggen.
    Bedankt voor het meekijken zo via de prachtige foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je steentje lijkt zelfs een beetje te lachen op de foto, Klaproos, alsof-ie wist dat-ie er voor jou lag.
    Prachtige serie, die je nooit bij elkaar gesprokkeld had als je naar de gids geluisterd had...
    Geniet lekker verder van het weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw wat een mooi fotoserie! Ik zie ook heel wat hartjes voorbij komen, maar de mooiste foto vind ik die met de drie witte bloemetjes boven op een rots/steen ;-)
    Heerlijk om op terug te kijken Dien!

    Fijn weekend!
    Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha daar waren wij ook. Vele plekjes hier bij jou herken ik. Ik deed hetzelfde, maakte me los van de groep en de gids en struinde met mijn camera rond.
    Je hebt er een schitterende serie van gemaakt. De beelden van de hangende buitenlanders en de beestjes maken de serie helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zulke dingen zijn prachtig mooi met mooi weer! En de restanten die er nu nog staan zullen misschien ook eens verdwijnen, daarom nu extra genieten van dat moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige serie van die indrukwekkende plek.
    Ik vind het ook vaak een sport om aan de aandacht van de gids te ontsnappen . :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. een hele brok geschiedenis
    die zowat verloren gegaan is...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De foto's bewijzen inderdaad dat je doppen nog goed werken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey cor long taaim no see,
      ik zal mijn neus ook weer eens laten zien, de tijd ontbreekt me:-)

      Verwijderen
  24. Wat een schitterende beelden van deze plek vol schoonheid en geschiedenis, met oog voor zowel de grote als de kleine dingen, een prachtige reeks Dien!
    Nog een fijn weekend,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Vanessa, jij ook met dominic een heel fijn weekend hé,
      xxx

      Verwijderen
  25. Zo....jij dacht " ik maak er maar meteen een heel vakantie album van "
    Dan hebben we met maar gehad.
    De foto,s zonder toeristen zijn de mooiste klapper maar vaak kun je er niet omheen.
    Een fraaie serie.
    Heb je nog tegen bloemetjes gepraat? Dat zal wel want je verdenkt mij er van en " zo de waard us vertrouwd hij zijn gasten " steekt tong uit .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. alléz mussnvrouw:-) je kent me, ik klets de plantjes en blommekes de blaadjes van de steeltjes:-)
      ah ja, ik verdenk jou er ook van :-)
      ons kent ons:-)
      maar leuk toch:-))

      xxx

      Verwijderen
  26. Zulke mooie foto's weer! En wéér heb je een stenen hart gevonden, gelukkig heb je er zelf geen ;-)
    Natuurlijk ging je je eigen gang; ik had niet anders van je verwacht. Alleen dan kun je je ogen
    goed de kost geven. Wat boffen wij toch met jou, Lief Dieneke!
    Laf joe toe,
    Kus Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zucht...zucht...smul...smul...
    Wat is het daar genieten en daar lekker rondstruinen en bedenken wie daar allemaal gelopen hebben....TOP

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zooo wat een indrukwekkende serie, ik zit echt te genieten!
    En de tekst waarmee je begint... het is mijn cadeautje voor vandaag ;-)
    Dikke zoen en dank voor wie je bent, liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja prachtig en die schildpad die ik voor je ontdekte en de tijd voor ons
    in de gaten houden zodat we niet te laat bij de bus kwamen het was een prachtige reis.
    Wat hebben we veel gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hmm, volgens mij gaat het om een Korinthische zuil en niet om een ionische, hoor.
    Niemand reageert daar precies op, maar ik denk dat je verkeerd geïnformeerd werd.

    Wel een prachtige site!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. om jaloers op te worden, Roosje.
    daar geraak ik niet meer,
    maar hier kan ik meegenieten.
    ik begin opnieuw, om alles
    nog langzamer in me op te nemen.

    voor de latere logs kom ik terug.
    Rome en Parijs zijn ook niet op één dag gebouwd.

    thanks for sharing,
    liefs,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  32. O wauw, van die oude stenen... dáár hou ik nou van ! Prachtig ! Een mooie plek inderdaad, en ha, die naam ken ik (van die mevrouw) .
    Een béétje jaloers ben ik ook wel, maarrr... geniet er door jouw lens van en goed ook. Mede toch, door de persoonlijke touch! En de hartjes.
    Van die zuilen, klopt, en dan had je dacht ik ook nog Darische zuilen en nog een soort, naar de drie soorten grieken die er waren toen ze Klassiek werden.
    Zo, nu weet je nòg meer.
    O ja, waha, dat je doppen goed werken zeg je, maar je voeten doen het toch ook nog heel aardig! En dat is ff handig!

    Heel mooie serie Dien. Ik hoop dat je nog veel voor de geraniums rondkijkt.
    Liefs en zonnestraaltjes, Clemens. ☼

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥