One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












17-03-2014

18.03. Marktplaats





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





Vandaag gaan we naar de markt in Antalya,
dus schoentjes aan en hop hop hop



als we er allemaal zijn,
dan koppen tellen Ismaël



en hoppetee, met de bus op weg,
Chef de chauffie heeft een baksteen op het gaspedaal en scheurt
met de bus alsof hij het elke dag doet :-)



over de grote weg naar Antalya stad,
onderweg, zien we diverse moskeeën liggen
de een al mooier dan de andere,



en in de verte het Taurusgebergte met sneeuw op z'n dakkie,
wat een prachtig gezicht,



Heerlijk zoete sinasappels,
waarvan we er kilo's verslonden hebben afgelopen week:-)



en dan worden we opgewacht door 'n pazar kadın :-) ( marktvrouw)
( mag je raden wie er zo'n leuke broek heeft gekocht)
whaaaa. gezellig... hoofddoekie erbij ,
en Dien goes turkie: -)



domates,domates,domates
in alle soorten en maten



Je zal toch maar niet van tomaten houden zeg,



dan is dit maar een misselijk blogje voor je,



Fantastisch hoe de koopwaar aangeboden wordt,



het water loopt je toch in de mond:-)



en dan hebben we het nog niet eens over de
pazar satıcıları : -)
"alléz flappie, "
je mag de webbies geen blaaskes wijs maken :-)



Maar néé, ik zou niet durven zeg: -)



ter afsluiting alvast een paar mooie koppies:-)



en een glaassie,:-)
tot morgen webbies,

xxx


61 opmerkingen:

  1. Wat een lekker sfeertje klapper! En al dat fruit...hmmmmmmm heerlijk.
    Zo.n broek , meid dat zal je super staan. En die hoofddoek ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja Mussenmens, al wat leeft moet lucht hebben nietwaar:-) en ik kan j e verzekeren, het is een héél luchtig broekje:-)
      alleen geen Cecil natuurlijk:-)

      Verwijderen
  2. Heerlijk om over zo'n markt te dwalen. Prachtig zoals de groenten en het fruit tentoon worden gesteld. De tomaten zien er overheerlijk uit, maar ik zal ze rauw niet eten, nadat ik ooit een keer ziek uit een tomatenkas bij een oom ben gekomen. Maar verwerkt in gerechten, daar houd ik van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zeg al die tomaten.... je mag me er voor wakker maken.
    Mooi gemaakt Roos.... lekker jou dingding!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) absoluut waar attie,
      lijkt me heerlijk van de zomer.
      laat de boeren maar dorsen :-)

      Verwijderen
  4. Wat een leuke foto's Antalya is wat dat betreft nog niet veel veranderd, ben er 25 jaar geweest, ook in Alanya.
    Veel mooi en verse tomaten en aardbeien een veest om daar te zijn. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een geheel andere markt dan alhier, maar toch, dezelfde sfeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie impressie van de markt, en wat een tomaten!! Ik ben er gek op ;-)
    Krijgen we nog een selfie te zien van Dien met de luchtige broek aan en de hoofddoek om haha

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..
      daar zal ik mij eens over gaan beraden Petra:-))

      da's nou een vraag die ik zéker niet verwacht had:-)

      Verwijderen
    2. Ik wacht ook nog op een drollenfoto??? hahaha

      Verwijderen
  7. Mooi! het Taurusgebergte in de verte, buiten de tomaten natuurlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. prachtig wim, ik heb me zitten vergapen aan het kleurenspel :-)

      Verwijderen
  8. Je hebt veel moois daar gezien.
    En zo'n mooie blommekes broek, laat de zomer maar komen...!!
    Fijne dinsdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontzettende leuke foto's van de markt. Ik proef de sfeer, de gezelligheid. En de foto's van de tomaten daar kan ik bij zwijmelen, ik ben gek op tomaten. Vroeger als kind lustte ik ze niet totdat ik een keer naar Griekenland ging en voor het eerst een hap nam. Ik had er geen spijt van want joh dat was lekker. De tomaten in het buitenland zijn niet te vergelijken met wat je hier koopt. En die bloemenbroek lijkt me wel erg comfortabel zittten, thuis dan, lekker relaxde kleding aan. Zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) dan zou j e deze ook zeker lusten :-)
      dank je wel lieve Diana, voor je bezoekje
      xxx

      Verwijderen
  10. Goede morgen Roos, bekende taferelen hier, wij zijn jaren geleden ( in de negentiger jaren)zeven keer in Turkije geweest.
    Dus die markten ken ik wel, ik ben dol op tomaten < trouwens de aardbeien die ik ook zie liggen zullen me ook smaken.
    Alleen die dieren, zeker de kippen vond ik erg zielig, die lagen destijds als bosjes bijeengebonden aan hun pootjes,
    in de zon bijna te sterven van de warmte. Zomaar op de grond gegooid. Misschien is dat nog veranderd door het toerisme,
    ik hoop het voor de dieren.
    Ik zag ook het kleine visje op de kar, dus daar woonden christelijke mensen, althans die kar was hun bezit.
    Een fijne dinsdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja haba, dat vind ik ook minder,
      ze gaan er niet te zuinig mee om, maar dat doen ze hier ook niet hé.
      dank je wel haba, jij ook een heel fijne dinsdag gewenst
      xxx

      Verwijderen
  11. Wat een heerlijke impressie zo op de vroege ochtend.... en gelukkig houd ik van tomaten :-). Wens je een hele fijne dag Dien xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel aparte én mooie manier om je reisverslag te brengen Klappertje, je gaf ons een wel heel goede impressie van de markt daar, de koopwaar én de verkopers...
    Dit knap log belooft alvast voor het vervolg... dat komt er toch hé want je bent er immers een hele week geweest en zal nog wel andere avonturen beleefd hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige reportage, het genieten spat er vanaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dtgfdhfghdghhdutgudrtyhfgaysgtzgeywtryetwydstyepdormkmmghgjhghjhgjhjkkjtrjertrjyhrhjethehghefdgffdgdsfgureytrik gujrut7ikjr6otriofkkjnzsggsgtgjfhj ytdytjjjujieurytuuyuuttttttttttttttttttttttttttttgmbbbbbbbbbbbbbbnnnnnnnnnnnnnnjmnjhgjgiuutygfgghcghgfghfggfgdghfgfsadasfddsdsddfsddsrstttdgggggggggfssfgsfyddryuytrytutytiufyutrutyyryetygfxzgfxssfsffsgafdghahasghdgjsdhksjfddjfkjkfjdkfjfdskjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjk jkvjhjgmnbn

    Nou Klapper, daar kun je hem mee doen. Ha.. Die Shirel heeft er een mooie tekst voor je neer gezet.
    Ik ben benieuwd naar je vertaling en naturlijk naar de serie foto's van je vakantie.

    Love as Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Peki buraya gösteren konum ne haşhaş, ve yazma bana argo olduğunu

      klopt dit een beetje mario:-)

      Verwijderen
    2. Zo ongeveer komt dat wel overeen ;-)

      Love As Always
      Di Mario

      Verwijderen
  15. hier hou ik van wat een pracht wat geeft de natuur ons toch veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's Klaproos.
    Heerlijk die aardbeien en tomaten.
    Die bloemetjesbroek dat is niet echt mijn ding, al zal die inderdaad lekker luchtig zitten.

    fijne dinsdag
    lieve groet
    lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. t Zijn wel erg veel tomaten Klaproos. Ik zou gaan voor die paar aardbeien.
    De getatoeëerde 'aanhanger' in mijn favoriet. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Sinasappels ken ik ook goed wegwerken :)
    Eigenlijk wel even showen he, die broek,
    Ik kan me voorstellen dat die week daar heerlijk was.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Pracht van een blog, Rooske!
    Ik geniet gewoon met je mee... prachtfoto's van die bergen met sneeuw, de plaatselijke bevolking en ja, die tomaat met al die hartjes erin... ;-))))
    Lieve geniet groetjes, Anna xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige foto's, mooie mensen heb je vastgelegd… En tsja, tomaten en bloemetjesbroeken…..wat moet ik daar nou van denken.
    lieve groet van de mevrouw van het teckeltje….

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Há, wat fijn U hier weer te lezen :-)
      tot morgen : -)))
      xxx

      Verwijderen
  21. leuk verslag Dien, ik heb een paar schoenen uitgekozen om mee door Turkije te sloffen
    tomaten genoeg daar en zelfs al aardbeien, vast ook veel zoeter dan bij ons

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goed zo ann, dan kun je met ons mee sjokken:-)

      ja ze hadden daar een paar weken geleden temperaturen van 26 graden, dus alles heeft heerlijk zon gehad.

      Verwijderen
  22. Hoi Klaproosje.

    Wat een mooie, leuke serie heb je gemaakt.
    Leuk om zo mee te kunnen kijken in een ander land.
    Mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig foto's heb je gemaakt. Ik heb je foto'\s genoten. En de tekst vind echt mooi om te lezen Klaproos. Jullie hebben daar genoten.Dank je wel voor mee genieten van je foto's.
    Fijne dag verder.
    Groetjes Jacqueline .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach wat ben j e toch een lieverd jaqcueline :-)
      dank je wel

      Verwijderen
  24. op zo'n markt krijg je een goed beeld van hun levenswijze..

    mooie en ook interessante foto's Roos

    groeten

    gr(oeten

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het was of ik er even terug was. Prachtig hoor, enkel de geur ontbreekt nog ;-) ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig, Klaproos.
    Zo'n kleine kleurrijke markt is altijd de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een markt bezoeken is altijd één van mijn lievelingsuitjes tijdens vakanties. Er is altijd zoveel te zien en te beleven.
    Heerlijk,Roos echt vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijk al dat verse fruit! Maar ook je onderwijstekst aan het begin mag er zijn!

    Gr. Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  29. mooie foto's, van een land waar ik nog nooit geweest ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dien, het is daar wel een Mekka voor fotografen zoals jij prachtige serie!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh....wat heerlijk om daar te lopen en rond te snuffelen

    BeantwoordenVerwijderen
  32. is daar genieten daar zie ,gelukkig mogen via je blog meegenieten dank hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ha Dien, fris en fruitig mooie foto,s alles net even anders als bij ons
    en zo mooi de mensen op de markt en hoe ze daar leven.
    een groetje Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ja hoeveel geduld dat die mensen hebben met het uitstallen van groente en fruit.
    Je kunt zien dat ze de hele dag de tijd hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. De foto van die schoenen, en die zure gezichten ;-) Ik heb heel de dag nog niet zo gelachen als nu.
    Maar vanochtend is het in mijn rug geschoten, dus er was ook nog geen reden toe, haha.
    Zeg, die broekrok die die stevige tante draagt, heeft mijn hulp ook. Precies dezelfde!!
    Terwijl zij al 18 jaar niet meer in Turkije geweest is...
    Heerlijke foto's Dien. Ik kan niet wachten op morgen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Toen ik die eerste schoenen zag en de foto
    van het karretje toen je het over de busreis had schoot
    ik wel in de lacht hoor hahahahaha.....
    maar wat een heerlijkheden op die markt zeg.
    Zowel etenswaren als mensen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. die markkramers zien er daar allemaal zo serieus uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik hou van tomaten! Niks aan de hand dus. En ze zijn zeker anders dan de hollandse....
    Waha, met die ene man moet je natuurlijk geen ruzie krijgen he. Karakteristiek is leuk maar er spelen nog een paar faktoren mee.
    Mooimooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heerlijk al die tomaten! Markten blijven leuk om overheen te wandelen en rond te kijken.
    En scheuren over bergen en dalen kunnen ze daar wel, weet ik uit ondervinding!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥