One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












23-03-2014

24.03. 'N druppel leven





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





Een druppel leven

Eenzaam
hangt hij aan
een tak
wil zo graag
vrij zijn
gewoon
zijn weg vervolgen

Geboren
uit een grote wolk
en samen
met zijn
broertjes en zusjes
naar beneden
het onbekende tegemoet

En nu
hangend alleen
zijn familie
in
plassen bij elkaar
dromen
uiteengespat

Strijkt een windvlaag
langs
laatste zetje
naar beneden
eindigend
in een kelk
van
een prachtige roos

Opgenomen
in de kern
de zon schijnt
een regenboog weerkaatst
volmaakte schoonheid
bruist van
leven

Edwin van Rossen

Zou je dat mooi gevonden hebben mam.?

Ik denk het wel,

Vandaag op je sterfdag
voor jou,
met een kushandje naar boven


"lof joe"

xxx



36 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig Klapper, meer dan je je kunt voorstellen :-), dank je wel en *hele dikke knuffel* xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi Klapperdeklappertje, zowel foto's als tekst!
    Welterusten voor straks XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sommige momenten zijn volmaakt zoals ze zijn. We kunnen er niks mee, behalve ze koesteren, en dat is net waar ze voor zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Denk dat ze er van genoten heeft, zo gevoelig. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En toen was het stil ........................

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zal het zeker mooi gevonden hebben....vooral omdat jij dit zo mooi neerzet!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. vast wel Dien, als jij beetje mee hebt van haar...
    knufke voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel mooie log om de sterfdag van je moeder te gedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is weer zón gevoelige dag...
    heel herkenbaar
    en weer prachtig verwoord.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik denk dat ze het wel mooi zal vinden, zeker op haar sterfdag .
    Een dochter te hebben die zulke mooie combinaties van woord en beeld maakt
    Welterusten Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zal je moeder zeker mooi gevonden hebben.
    Goede start van de nieuwe week.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het wordt een moeilijke dag voor jou lieve Klapper, maar hopelijk temperen al de mooie herinneringen die je aan je moeder hebt het verdriet een beetje... Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hai lieve Klappert!

    wat mooi, om de sterfdag van je mam zo te gedenken.
    Mijn "iema" was gisteren jarig. Ze zou114 geworden zijn...
    Nou... ik denk niet dat ze dat had willen halen, en jouw moeder waarschijnlijk ook niet.

    Maar vergeet niet:

    Moeders sterven niet, zolang he moeders dochters ziet...

    En dat zijn wij...
    En daarom... vieren wij het leven!
    Natuurlijk brandt er een kaarsje bij haar portretje. dat is mooi...

    dag schat!
    heb het goed vandaag.
    Le soleil!!!

    XX, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 20 jaar.....het lijkt zo lang, maar 't voelt als gisteren....
    Een heel mooi blog op deze dag, Klaproos.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij is mooi Dien,
    En dat had je mams ook gevonden,. Zeker weten. Sterkte vandaag en een hug.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat heb je mooi gedaan Dien, een prachtig eerbetoon aan je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een mooi en sereen eerbetoon Roos...

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi Dien, ik weet zeker dat je moedertje dat mooi gevonden zou hebben!

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gisteravond voor ik slapen ging las ik jouw mooie gedicht voor je moeder. Ik nam 'haar' mee in mijn dromen.... En laat ik nou een prachtige droom krijgen over mijn moeder! We waren, hand in hand, samen op weg naar een feest! Mijn moeder overleed bijna een jaar geleden.
    Dankjewel Dien!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Klaproosje.

    Beeld en woord perfect bij elkaar gebracht.
    Koester je mooie gedachten en gevoelens.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat mooi hoe je een herinnering aan je moeder in leven houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Volmaakte schoonheid bruist van leven... zo is dat Dien. Heel mooi en natuurlijk zou ze dat vinden (al kwam ze er misschien niet aan toe om dat te zeggen?) !
    En zoals Haba zegt: "die combi's, dat doet ze best leuk...". :)
    Sterkte vandaag !
    Maar het helpt, als je iets hebt kunnen dóen, hè, met je gevoel. Zoals dit. Ken ik...

    Liefs, Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. dikke knuf,en zeer mooi verwoord hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een lieve ode aan je moeder.
    Dikke knuffel

    lieve groeten
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een waardig memoriam.
    Gisteren was er op de t.v. een reportage over een non in Maastricht die 100 jaar was geworden. Zij had het ook nog vaak over haar moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt er weer een mooi eerbetoon van gemaakt, klaproos!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een mooi in memoriam. Zo eer je de mensen die je lief had/hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb je moeder nooit gekend, maar ze kan niet anders dan dit mooi gevonden hebben!
    Een lief eerbetoon.
    Kus van Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ow, pijnlijk.
    Lezen over een ander's verlies doet mij altijd aan mijn eigen verlies denken.
    Ik verloor mijn moeder intussen al 13 jaar geleden. Lang...
    Maar mijn vader verloor ik 45 jaar gelegen.
    Mijn oudste broer 14 jaar gelegen.
    Verlies tekent een mens zijn leven, niet?
    Fijn dat je nog een kushandje gooit.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥