One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












23-10-2020

24.10. Laot mie maar lopen

 




Willem Vermandere lat mie maar lopen



Ennnnnnnnn


ZING


*  lat mie maar lopen langs de straoten * 





Heerlijk  hé,

zo'n laan,

met in  de verte het  verlossende licht :-)


je Dien,  lulfiool...



De dag  begon  zo mooi,

de boom  in mijn  tuin laat  zijn  blaadjes zacht neerdwarrelen,

en geeft  een heerlijk  ruige  aanblik,

niks  blaadjes ruimen,

laten liggen zolang het  kan :-)



Zie  eens wat een  kleurenfeest :-)

wil je  wel geloven dat ik een  soort van verliefd ben op

deze boom :

Koelreuteria paniculata – Chinese Vernisboom, Blazenboom,


zoek  'm  maar eens op.



Laat ons maar  lopen  op  podderige  maadjes,


daar  malen we niet om:-)




en  m'n  zandbakkies evenmin :-)



amethistzwam (Laccaria amethystina) of rodekoolzwam




en als we dan óók nog  lekkers vinden in het  bos...
dan gaan  alle  geiten los :-)







gewone oesterzwammen (Pleurotus ostreatus)


we hadden  écht súpergeluk,

om ook  deze nog  te vinden...


dus vanavond  eten we overheerlijke  risotto met  spinazie

en  gebakken  oesterzwammen...


jongens nog  aan  toe,

een  feestmaal :-)



Ennnnnnnnnn

* ZING*  


*  lat mie maar lopen langs de straoten * 


Dag  webbies,


Heb  het  goed,


Fijn  weekend gewenst


❤️





35 opmerkingen:

  1. Een log van een levensartiest. Het geluk spat er vanaf.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JA, die oeseterzwammen stonden gewoon op je te wachten, Dien. Die waren vast lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, ja die amethyst zwam, ben ik ooit 1x ook tegen gekomen in het Lage Vuursche, is alweer even geleden, daarna ben ik hem niet meer tegen gekomen.

    En die oesterzwammen, je hebt het goed in je hoofd in elk geval, zelf al zou ik het nog zo goed weten dat het goed is, niet mee nemen en eten... Dan liever uit de winkel, hahaha maar het ziet er goed uit!

    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach gelukkig maar zeg ik..... dan staat er nog eens wat voor me :-)

      Verwijderen
  4. Zo mooi allemaal, ik krijg er honger van...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige laan Dien, en dan die Amethistzwammen....schitterend!
    Dit is jou tijd van het jaar, lekker aan de paddo's hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat maakt de dag op een mooie en smakelijke manier rond.
    Eet smakelijk en een fijn weekend gewenst met je jongens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede middag Roos, ik ben niet goed in het herkennen van paddenstoelen, dus ik zou ze allemaal laten staan. Ik koop in de winkel wel een bakje wanneer ik trek in die kabouterhuisjes krijg. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blef gie mer laupen langs de straoten :-)
    Dat is nu zo'n beetje mijn dialect.
    Nee, alle gekheid op een stokje: je hebt me daar weer wat lekkers verzameld.
    Ik moet me noodgedwongen aansluiten bij een aantal andere bezoekers hier: ik laat ze ook maar netjes staan :-)
    Omdat ik niet weet welke eetbaar zijn en welke niet...
    Maar jij hebt er een lekker maaltje van geprepareerd; en als het net zo heerlijk heeft gesmaakt, als het eruit ziet,
    dan moet het verrukkelijk zijn geweest.
    Die amethistzwam had ik eigenlijk nog nooit gezien... dus weer wat bij geleerd :-)
    Zalige foto's weer!

    Olivia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) leuk om jouw dialect ook eens mee te krijgen :LOL

      je hebt gelijk als je niet weet wat je kunt eten, moet je geen risico nemen
      xxx

      Verwijderen
  9. Laot mie maar lopen...jij bent wel vertrouwd om los te lopen. :-)
    Ik heb van de eerste foto/letter tot de laatste foto/letter genoten van je series. Jij weet zelfs van herfst nog wat moois te maken.
    Heerlijk maaltje met de oesterzwammen.
    Het portret van Damian is meesterlijk en lief.
    Fijn weekend. ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel jetske,
      ja mijn jongens.....
      ik smelt meermalen per dag :-)
      u begrijpt :-)

      Verwijderen
  10. Wat een heerlijk blog Dien .Al dat moois wat je laat zien in de herfst kleuren .De Amethistzwam heb ik regelmatig zien staan in de bossen hier ,zo mooi !! En dat bordje eten mmmm.Wij zijn dol op die mooie Valse Christusdoorn die hier op ons hofje staat ,zo mooi goudgeel is hij nu en ook het hofje en onze tuin maar dat mag blijven ,het is een mooi herfst tapijt
    Fijn weekend ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. genieten op de 2m2 elisabeth, dat heb ik ook jaren gedaan en daar wordt je weer mens van
      xxx

      Verwijderen
  11. Hier wordt duidelijk genoten door een levensgenieter. Groot gelijk heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. jaja loop'n langs de stroate, of nog beter loop'n langs de bospaadjes, veel leuker
    en dan genieten van al de mooie kleuren en paddenstoelen
    altijd een goed idee

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De iene löp nar Rome, en de aander löp met de hond
    Je hebben ok lui die lopen de hiele wereld rond
    Het mooie van lopen
    Je hebben de voeten an de grond

    Laot mij maar lopen, laot mij mar gaon
    Want zo a k nou doe, zo heb ik altied daon
    Laot mij mar lopen, laot mij mar gaon
    Niks is slimmer as stille blieben staon

    Daniël Lohues!

    xxx Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. stilstaan is achteruit gaan Hilly :-)
      dank voor deze wondermooie tekst
      xxx

      Verwijderen
  14. Onze Willem kan het mooi brengen hé ? :-)
    We hebben vandaag ook champignons gegeten (gestoofd in een rode wijn-porto sausje met wat room)
    Zalig eten !
    De eerste foto in dit logje , daar heb ik een woow-gevoel bij !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dirk dat is een mooie laan.... echt het einde van de wereld bijna :-)

      Verwijderen
  15. Heerlijk Dien, jij weet een feest van de herfst te maken, een kunst die niet iedereen is gegeven. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou Dien, jij weet wat mooi en ook wat lekker is. Een ware levensgenieter !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. War een prachtige foto van die laan/ De herfst is heerlijk met al de prachtige kleuren. Verder mooie foto´s
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goed hebben we het zeker Dien; ziet er geweldig uit.
    Lieve groet van hier xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De ametihstzwam...wat een juweel! Wat een kleur...dat fluweel!
    Met amethis-stenen heb ik niets. Ze kunnen me niet bekoren, terwijl ze niet te betalen zijn.
    Je zal maar door zo'n bomenlaan mogen lopen en je king off du rrroot mogen noemen. Dat is pas rijkdom. Jij en ik weten dan, hè?
    Kijk je héél goed uit met die paddenstoelen, Dien? Ik weet dat je een opperkenner bent, maar toch...ik wil je niet missen!
    Dag darling Dien,
    Dikke liefs en een knuffel ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥