One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












25-10-2020

26. 10 Heuze min durpke.









Mijn  eigen  geboortedorp  ..
bezongen  door de kruidenier Jan  van  Eijk,

Lang  geleden hoor,  de goeie  man is overleden,
Maar dit  liedje....
dit  liedje  gaat de overlevering in....


Gek is dat als ik er naar  kijk,
zijn er al verschillende mensen die  hier meezongen overleden,
 en  aan het  eind 
loopt mijn onlangs  overleden zwager  jan  met  zijn  hond...


lieve mensen  waar  blijft de tijd....


Het scheert als  een  warme wind langs  onze benen..

nou  nou  dien,
die  wind heeft  vaak  wel een  luchtje  bij... :-)

hmmm ja  dat is  ook  zo,
maar in een  poep en een  zucht is  ons leven  passé..

het lijkt  wel of de dagen  steeds  sneller gaan...

en ik  verdom het  om  nog  langer   aan  negativiteit   mee te  doen,

Wij Nederlanders  zijn  masters  in  zeuren en  zaniken..

en  vergeten  hóe goed we het  hebben,

en  tóch  zijn  er mensen... ik  noem een  Joep van het  Hek

die het niet kan  laten  om  tegen  schenen te  schoppen...

zodat  hij  niet aan  zichzelf hoeft  te werken...

ik walg van dat  soort mensen..

we hebben allemaal  onze fouten,
we doen  van  tijd  tot  tijd  errrrrrrg  stomme dingen...

maar  ben een béétje  schappelijk  jongens,
en vergeef  eens wat eerder...
in plaats van  nóg  eens ertegen te  trappen...
dát  vind ik  zwak...


Joep.....
je  bent een  eikel...... en  voor mij  lig  jij onder een  boom...

ik ben een  béétje  misselijk ...









what  the  world needs now.....
is love sweet  love..

Lieve mensen,
laten we positief  blijven alsjeblieft...

je wordt  wat je  denkt 


💜






 

23 opmerkingen:

  1. Zo is dat Dien...
    Wat ik ook geleerd heb is die vervelende klieren van mensen gewoon te negeren.
    Net doen alsof ze lucht zijn (of hoogstens een hoop vervuilde lucht).
    Dat is beter voor de innerlijke kalmte, de gemoedsrust én voor je tikker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe mijn best op mijn eigen manier en voor mijn eigen veiligheid en maak me verder nergens meer druk om.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Positiviteit straal je uit. Naar jezelf en naar je omgeving. Het wordt er een stuk mooier van.

    Love As always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Men zegt wel 'we worden geboren om te sterven'.
    Maar zo roepen de beelden weer veel herinneringen op.
    Dar tussen zit veel in een mensen leven.
    Mensen zoals Joep van het Hek zijn oook niet mijn vrienden. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Positief zijn helpt met zoveel dingen. Mij heeft het gered. Mar de wereld is rot, Dien. Daar helpt bijn a niets tegen alleen je eigen wereldje positief houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen Roos, als je positief denkt haal je ook het positieve naar je toe. Dus niet te vaak negatieve dingen denken, al is dat natuurlijk nooit helemaal te voorkomen. Ik ga straks lekker zwemmen en morgen horen we wel weer of het zwembad open mag blijven. Ik wens je een fijne maandag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de tijd vliegt, dat mag je wel zeggen, onvoorstelbaar
    velen zouden beter eerst eens nadenken vooraleer hun mond open te doen
    vrije meningsuiting wil nog niet zeggen beledigen
    Leuk filmpje over je geboortedorp, heerlijk rustig daar
    zo tof dat je zwager er ook in vereeuwigd is
    Geniet van het mooie Dien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha lief Klappertje,is een mooie...
    Dat heet "Raise the vibe"!
    Laten we dat gewoon doen met z'n allen.
    Het is simpel: je begint met een glimlach. Voor sommigen heel moeilijk, maar het is absoluut te oefenen.

    Je gaat de deur niet uit voordat je je glimlach hebt opgezet.

    Het voelt zo lekker!

    Dikke pakkerd van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Klaproosje.

    Wat een mooi dorp je geboortedorp en wat een weelde om daar op te kunnen groeien.
    Heerlijk zoveel ruimte.

    Leuk lied ligt lekker in het gehoor.
    En Koester het filmpje, want het is super dat je overleden zwager Jan daar op te zien is. ( Mooie hond ook ).

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi daar. En een kruidenier... die bestaat ook niet meer

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi die nostalgische beelden Dien, niet dat álles toen beter was, maar soms verlang ik weleens terug naar die tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je geeft hier wel een akelig dubbele boodschap, Dien.
    Je wenst Youp onder een boom, maar verder moeten we positief blijven ...???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ja Jan, je hebt gelijk, maar heb jij die naarling ooit weleens iets positiefs horen zeggen???

      Verwijderen
    2. Nou ... toen hij 'Flappie' zong, was het toch best een lief manneke ... ;-)

      Verwijderen
  13. Bij het beluisteren en bekijken van het filmpje moest ik spontaan aan ' Het Dorp ' van Wim Sonneveld denken.
    ( wij hebben hier trouwens ook een Heusden :-)
    Jouw zwager past hier precies niet in het prentje... veel moderner look dan de zangers :-)
    Wel een mooi liedje dat op veel mensen van toepassing kan zijn: ons eigen dorp(je ) zullen we inderdaad niet vlug vergeten,
    zeker niet als we er een gelukkige jeugd mochten beleven.
    Maak jij geen deel uit van het koor Dien? Ik zag daar zo iets voorbij flitsen... :-)
    Als ik het filmpje bekijk, is het ook duidelijk dat dit jouw habitat is, natuur alom. Wondermooi!

    En over die eikel, zullen we maar zwijgen :-)
    Hij kan niets bijdragen aan deze schoonheid, dus bannen we zijn negativiteit.
    Voilà, opgeruimd staat netjes 😜!

    Olivia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel hé, ik groeide op tussen bos en hei :-) altijd in de vakanties met vader naar het bos, geweldig, heel fijne herinneringen aan :-)
      voilà ik laat 'm liggen daar hoor :-)
      dank je wel hé
      xxx

      Verwijderen
  14. De splinter in iemands oog zien, maar niet de balk in eigen oog. Zo lopen er veel rond tegenwoordig.
    Ik omring me met mensen waar ik me goed bij voel. De rest mag wegblijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt een azijnpisser, die Joep. Sommigen leren niet om ergens een streep onder te zetten. De wereld zit vol eikels. Ze gaan vanzelf dood (-: (-: Dat is het goede nieuws! Wij maken het met elkaar gezellig.
    Dag hartje ♥
    Dikke liefs *SMAK*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da,s waar kakelino.... ze gaan vanzelf een keer, net als wij maar da's dan weer wat anders :-)
      dag sweetie

      Verwijderen
  16. Positief zijn en blijven, wie goed doet, goed ontmoet, dus ook hierin. Maar ik heb denk ik iets gemist als je het ook over Joep hebt, geen idee wat hij gedaan heeft, kortom... geen mening.

    X

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥