One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












11-07-2015

12.07. 'k heb héle grote








*KLIK*
André van Duin- 'k Heb Hele Grote Bloemkolen
Openen in nieuw venster en klein maken




ja mensen ik heb hele mooie stokrozen
ik heeeeeb hele mooie stokrozen,
ik heb hele mooie stokrozen stokrozen stokrozen
ik heb hele grote stokrozen stokrozen stokrozen
ik heb hele grote stokrozen stokrozen stokrozen
O wat zijn ze groot




Als mensen mijn zien lopen
dan roepen ze meteen hallo hallo hallo hallo waar ga je met die stokroos heen




ik heb
wacht effe effe wachten




ik heeeeeb hele mooie stokrozen
ik heb hele mooie stokrozen stokrozen stokrozen
ik heb hele grote stokrozen stokrozen stokrozen
ik heb hele grote stokrozen stokrozen stokrozen
O wat zijn ze groot




op school vroeg de meester,
hoeveel is 1 + 1




toen telde ik mn stokrozen en toen wist ik het meteen
ik heeeeeb hele mooie stokrozen,
ik heb hele mooie stokrozen stokrozen stokrozen
ik heb hele grote stokrozen stokrozen stokrozen
ik heb hele grote stokrozen stokrozen stokrozen
O wat zijn ze groot




ik heb een dikke tante, die is niet al te vlug
die heeft twee grote stokrozen onder aan der rug.
ik heeeeeb hele mooie stokrozen ik heb hele mooie stokrozen stokrozen stokrozen
ik heb hele grote stokrozen stokrozen stokrozen
ik heb hele grote stokrozen stokrozen stokrozen
O wat zijn ze groot




ik heb nooit leren zwemmen maar toch ga ik in zee
ik blijf ten alletijden drijven op die twee




ik heeeeeb hele mooie stokrozen ik heb hele mooie stokrozen stokrozen stokrozen




ik heb hele grote stokrozen stokrozen stokrozen




ik heb hele grote stokrozen stokrozen stokrozen




O wat zijn ze groot






Naar Idee van Andre van Duin,
Het grote bloemkolenlied.




Dankzij de heerlijke zomer zijn ze mooier dan ooit :-)
Wie zaad wil hebben van ze ,
kan een mailtje sturen,
ik heb witte, zacht roze, en donkerrode
Dan stuur ik je wat zaad op als het rijp is.


Wat een zalige zomer is het toch hé,
wij zijn hele dagen buiten en op sjouw,

en blijven in de kalm aan modus,
xxx






30 opmerkingen:

  1. Ik verdenk jou er van dat je in mijn tuin hebt staan te fotograferen. Dat zijn mijn stokrozen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) heb jij er ook zo'n mooie nimf in zitten mussie:-)

      Verwijderen
    2. Dan zal ik er eens met de macro bij moeten gaan staan.

      Verwijderen
  2. Wow wat zijn ze mooi die stokrozen van jou! En van die héle grote nog wel. Jammer ik heb geen tuin meer en mijn balkon is veel te klein, want anders zou ik graag zaad krijgen. Maar helaas......pindakaas!
    Voor straks, slaapse Klapperdeklappertje. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zijn ze Klaproos, ja dank zij het mooie weer kom je ze vaker, voller en hoger tegen dan andere jaren.
    Zo'n struiknimfje is een bonus hè? Let op je inbox, mijn mail komt er aan!! Nog een fijne zondag. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk jan,
      ik schrijf het op, en als het rijp is komen ze naar je toe,

      Verwijderen
  4. Mooi die stokrozen, maar daar heb je wel echt een tuin voor nodig...
    fijne zondag meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ze zijn heel mooi Dien, moest ik een tuin hebben...
    geniet verder van deze heerlijke zomer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooo.... wat zijn ze mooi!
    Betoverd door zonnestralen,
    heerlijk gevangen door jouw camera
    en vrolijk hier weer neergezet...
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen Roos, ik heb geen witte stokrozen,
    alleen roze en rode dit jaar, maar mooi dat ze zijn!!
    Ik heb ze nooit gezaaid , maar eens zijn er een stel
    aan komen waaien en hebben zich hier gevestigd.
    Ze mogen van mij blijven prachtig weer , ieder jaar.
    Ik wens je een fijne zondag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hé... was jij nou diegene met die hele grote stokrozen?.... Wauw, wat prachtig zeg; ik mail je :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niet allen grote stokrozen...maar ook hèèèèl vèèèèl..........

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Dien,
    Ik mail je mijn adres, want wij willen ook wel zulke stokrozen volgend jaar :)
    Wie weet kan ik dan ook zulke mooie stokroosfoto's maken :)
    fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, rozen. Mijn moeder's tuin stond er vol van. Zij heette dan ook Rosina.
    Als kind heb ik mij menige keren bezeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) stokrozen hebben geen doornen pieterbie,
      maar stamrozen wel :-)
      bedoel je die misschien?

      Verwijderen
  12. Schitterend zijn ze!! Groetjes gejo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi, Klaproos.
    Jammer genoeg heb ik geen tuin.
    Maar ik geniet dan wel van de foto's die jij maakt.
    fijne zondag
    lieve groet
    lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Klaproosje.

    Prachtig zijn je stokrozen.
    Mooi van kleur de roze.
    Prachtige foto's heb je ervan gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Joe aar bek <3
    Die zacht-roze kleur vind ik mooi! Doet me denken aan de klaproos die vlak bij ons vakantiehuisje in de Peel stond. Precies dezelfde kleur. Als ik die kleur stokroos zie, denk ik aan jou. Wil jij wat zaadjes voor me bewaren? Ik weet dat het geen garantie is op dezelfde kleur, maar dat is een risico van niks :-)
    Mooooooie foto's!
    Liefs en een knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) er zijn grotere risico's die je kunt lopen hé kakelino.
      ja hoor ik bewaar zaadjes voor je, tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk :-)
      graag zelfs ,

      xxx

      Verwijderen
  16. Inderdaad je hebt hele mooie stokrozen. Dat is genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Inderdaad je hebt hele mooie stokrozen. Dat is genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze zijn schitterend. Je zal ze waarschijnlijk veel liefde geven dan bloeien ze beter. Gelijk heb je dat je geniet van het uitzonderlijk goeie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Inderdaad heeeeeel mooi.
    Wij hebben deze zachtroze niet meer.
    Je groene toegift is ook mooi erop gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha ze zijn heel leuk !!! Je blog en de stokrozen . Het roosje bij de stokrozen combineert mooi ! Groetjes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kan niets zeggen !!................................ mijn mond blijft open van .............bewondering zo véééééééééééééééééééél en zo mooi !! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige foto's van de stokrozen, vooral de eerste vind ik betoverend mooi.
    Wij hebben ze hier al eens in de tuin gezaaid, maar daar hebben we nooit wat van teruggezien ... ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Moet er toch eens aan gaan denken om wat stokrozen in mijn tuin te zetten. Moet dat nu elk jaar of zijn die meer jaars? Zal internet eens raadplegen. Schitterend zijn je foto's Dientje. Ja ze moeten terug in de tuin komen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥