One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












29-07-2015

30.07. Be Happy









*KLIK*
Ludovico Einaudi - Ancora
Openen in nieuw venster en klein maken




na alle herrie en rook van Leopoldsburg,




Is de peel een verademing om te zijn
echt wel .




we zijn hier dan ook écht véél liever,




maar een enkele keer
mag flappie toch wel van het paadje af :-)




deze drentjes snappen er niks van,




normaliter worden ze door een bordercollie op hun plek gedreven,
en nu komen er twee voorbij,
die zelfs niet eens naar ze omkijken?:-)




wat heerlijk dat ik ze dat nooit geleerd heb,
dat loopt zo lekker rustig




dag schaapjes,




de peel is prachtig jongens,
de heide begint te kleuren




en nog even en dan is het hier een paarse zee.




en lopen deze roze rode juffers
mooi te wezen tussen de kleuren




mooi hé :-)
genieten hé,
onze achtertuin:-)




kijk, met twee honden bij je,
moet je écht niet denken,
dat je alle tijd hebt om een spiegeldikkopje op de prent te zetten,




no weej, dus ik moet terug...
zonder honden:-)




de schaapjes van de familie Mennen
uit Helenaveen grazen er




Heel tevreden tot half september




ze knabbelen de jonge berkenboompjes op,
zodat de peel een beetje open blijft




en niet overwoekerd met struiken,





van amerikaanse kers,
en vuilbes,
en misschien pakken ze ook wel de jonge struikjes
van de blauwe bes?




blauwe bes??
zei je blauwe bes.....
whoopdiedoopiedee...




daar zijn we naar op weg :-)








Koek mal an,
wat een rijkdom:-)




we eten onze buikjes vol en rond, met bessen :-)
en nemen er lekker wat mee,




en s'avonds heerlijke pannenkoeken,

met blauwe bessen
Verser kan haast niet,
het was smullen:-)


wij gaan verder smullen in Haspengouw,
en zien jullie maandag weer terug,


lief zijn hé voor elkaar als wij er niet zijn:-)

xxx





28 opmerkingen:

  1. Oooh heerlijk en gezond.
    Ik zie toch liever de Peel dan de rook van gisteren. ;-)
    De schaapjes hebben daar een mooi grazig plekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, als altijd! En die blauwe bessen nu in de reclame bij AH, wel 25% korting, hahaha als je weet waar je moet zijn, gewoon lekker zelf plukken :D

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Klaproos, de Peel, je foto's en je tekst. Je bent weer thuis zal ik maar zeggen.....
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, je hebt een mooi achter tuintje....!!
    Fijne dagen meis, bij de zuiderburen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja... Ik heb nu een blauwe tong ;-) )))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen Roos, heerlijk genieten straks in Haspengouw.
    Je achtertuin ligt er ook weer prachtig bij, compleet met schapen
    en bessen, heerlijk toeven daar. Voor vandaag wens ik je een
    fijne donderdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moesten al de schaapjes die jij zo knap op de foto wist te zetten nu ook maar in de vorm van wolkjes aan een stralende blauwe lucht staan hé...
    Maar het is niet zo helaas, toch kon je weer van je geliefde Peel genieten, samen met je lievelingen, met als kers op de taart, die lekker ogende pannenkoek met blauwe bessen... mjammie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schaapjes zijn zo mooie beesten om te zien. Ace en Daiman geniet in bossen en weide.
    Erg mooi om te zien. Pannenkoeken ziet heerlijk uit. Deze bessen wist niet dat kon opeten.
    Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Na zoveel gebulder van motoren is dit wel even andere koek. Die wolken zijn ook bij jou weer prachtige DIen.
    Ja, wij weten wel wat geniete is.
    En over koek gesproken. Ook zo'n verse pannenkoek is andere koek. Lekkere koek dus :D
    Geniet van je dagen hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. snoepje puur natuur, vers en zelf geplukt: wat lekker!

    OT: ik hou inderdaad van een biertje, een glaasje wijn. Vroeger raakte ik nauwelijks sterke drank aan, tot ik in 2010 in Schotland whisky leerde appreciëren. En nu nog proef ik die stuff allesbehalve dagelijks, hoor. Ik schrijf er graag over, ik integreer het graag in mijn foto's en teksten, maar denk nu vooral niet dat ik een drankorgel ben.
    Dat zou ver van de waarheid zijn. De afgelopen week heb ik geen druppel alcohol aangeraakt. Maar goed, zou geen goed idee zijn in combinatie met mijn medicijnen, lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tranen bij de muziek... altijd raak ;)... Maar wat een genot, zo'n achtertuin met gratis 'snoep', heerlijk dat we even mee mochten struinen! Zooooo FIJN!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Klaproosje.

    Mooi daar.
    Prachtige omgeving, mooi om de heide al een beetje te zien verkleuren.
    En prachtig de foto's.
    Heerlijk om zo mee te genieten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. sublieme foto's uit je achtertuin Dien..

    puur genieten daar

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De heide straalt weer een heerlijke rust uit.
    Daar zou ik me toch een stuk prettiger voelen dan tussen die ronkende motoren, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha ha ha alle Drentjes in verwarring ja :)
    We worden niet eens gedreven? Uhh?
    Heerlijk dat jij zo geniet in je eigen Peel. Wat wil een mens nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. aaaaah wat heerlijk, die lucht, geen pluimpje rook :-)
    en toch vond ik het ook leuk om zien hoor die stoere motoren en mannen, dus spring jij maar nu en dan eens uit de band
    maar dit, dit is waar ik echt fan van ben! prachtige foto's!!! super mooie Peel, heb dat maar aan je achtertuin!
    goh dat was genieten, meerdere keren heen en weer gelopen, machtig mooi, en nu zou die pannenkoek met blauwe bessen ook wel smaken
    Jij nu naar een ander paradijsje, wat leuk, geniet ten volle van Haspengouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jaloers op je achtertuin..... veel plezier en tot ......

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zalig een pannenkoek met verse blauwe bessen en room.dat is smullen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. BLauwe bessen...bofkont :-D :-D
    Lachen met die schapen. Ik vond ze al zo schaapachtig kijken, maar nu snap ik het, haha.
    In de Peel waar het leven goed is, Dien. Laat ons daar op proosten. En op het mooie weer dat onderweg is.
    Ik ga schaapjes tellen vannacht...
    Liefs en een knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk om te zien Dien :-), misschien kom ik die blauwe bessen binnenkort wel zelf plukken! Fijne weekend wens ik je in ieder geval xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Knap van je honden dat ze niet gaan drijven! Ik heb het ze ook niet geleerd maar Sil kan het niet laten, aangeboren denk ik ;-)
    Heerlijk die bessen en die pannekoek.... Mm het water loopt me in de mond.
    Fijn weekend Dien en veel plezier!

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schitterend weer wat je van de Peel laat zien, prachtige plek en heel mooie foto's
    en een mooi en lekker afsluiter met die bessen pannenkoek

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heerlijk als je daar zo dichtbij mag wonen, de Peel in je achtertuin! En die pannenkoeken zien er heerlijk uit! Mmmmm!
    liefs Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Goede morgen Roos, jij bent nog steeds lekker op pad.
    Donderdag ben ik zelf de hele dag weg geweest en heb
    gelijk in De Bilt wat beter weer besteld,nu dat is gister
    hier al aangekomen en vandaag is ook weer stralend.
    Ik wens je daar een fijn weekend toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ziet er mooi uit in Haspengouw.
    De lekkernijen zijn daar ook niet van de lucht. Jammie.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk wandelen en dan afsluiten met verse pannenkoeken met blauwe bessen, hoe mooi kan een afsluiter zijn ?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoe mooi kan het leven zijn hé ;-) Je woont daar echt in een stukje hemel op aard, zeker weten !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥