One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












27-07-2015

28.07. Burnout








*KLIK*
Harley Davidson V-rod burnout
Openen in nieuw venster en klein maken




:-) geen lichamelijke




Maar eentje met de motor




heftig, hard,
en vreselijke stank komt er vrij




wie het wil zien kan even op het you tube filmpje klikken




Een Burn out ,
is een manier om de achterband van een sprint- of dragrace-motor of-auto op te warmen.




Bij motorfietsen wordt de voorrem vastgehouden en de achterband spint tot de juiste temperatuur is bereikt.




Bij sommige auto's is het ook mogelijk de voorwielen apart te beremmen.
Als dit niet mogelijk is wordt een rolling burn out gemaakt.




Burn outs worden tegenwoordig ook als wedstrijd op zich beschouwd.
Ze worden soms gedaan tijdens een motortreffen of op de openbare weg




pffffffff




* UCHE UCHE*




mag het ook iets minder zijn :-)




hij hoorde me niet




luid gejoel en gejuich van de omstanders




het is natuurlijk ook erg knap
als je dat kunt,




dan beheers je je machine goed




Het is een bijzonder penetrant luchtje :-)




maar bij gebrek aan heel veel deelnemers
halen ze alles van stal
om het voor het publiek een beetje leuk te maken,
en dat is erg aardig van ze.




en tja weet je,
je banden slijten nogal:-)




en voor je het weet,
heb je een nieuwe nodig :-)
Het is maar net waar je lol in hebt hé

xxx








28 opmerkingen:

  1. Uche uche uche het ziet hier blauw in de kamer. Gauw even een raampje open zetten voordat ik hier een burnout krijg :D :D)

    Nou Roosje je hebt er verstand van :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tijdens het scrollen heb ik toch maar eventjes mijn adem ingehouden ;-) )))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, je moet er maar plezier in hebben, het is niet mijn ding.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. .. en dan maar zeuren over de luchtvervuiling hé *wink, big smile*.
    Weerom een schitterende serie Klappertje, het is net alsof ik er zelf bij mocht zijn! Maar eerlijk is eerlijk, ik ben blij dat al die rook niét doorheen het internet komt hoor, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede morgen Roos. Eerlijk gezegd, ik zie dit liever
    op jouw foto's dan dat ik erbij moet staan. Stank en
    herrie, zijn dingen die ik niet snel op zal zoeken.
    Maar zo krijg ik toch wat mee van waar jij naar hebt
    gekeken. Fijne dinsdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. fewww amai Dien, wat een luchtje
    dank voor de deskundige uitleg, nu snap ik het :-)
    k dacht al te vragen is dat wel goed voor die machines, voor de banden zeker niet zie ik, en voor zijn longen vast ook niet
    ieder zijn pleziertje hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn weer een paar duiten voor zo'n band want goedkoop zijn ze niet :)
    Maar ze doen dit niet met nieuwe banden. De banden zijn vaak al een eind op.
    Leuke foto's weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie, stoere foto's, kan niet anders zeggen.
    Maar dit is toch niet zo mijn ding……! Maar geeft niks, er komen vast wel weer snel plaatjes wat ik mooier vind.
    Groter contrast kan ik bijna niet bedenken, van die prachtige ieniminie kevertjes en spinnetjes naar dit brute motorgeweld……
    x Grady

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar Grady, je kent me toch.... wel een héél klein beetje,
      morgen is het alweer beter, en de dag later heb ik iets héél moois voor je, dat herken je vást:-)

      Verwijderen
  9. Och..ook een manier om een "Burnout" te voorkomen hè.......

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Dien
    Kun je nog ademen? ;-)
    Sjonge wat een rook, ik zou niet zo dichtbij blijven staan denk ik.
    Stoere jongen hoor.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toch even tekst en uitleg, jij die de rust en de stilte opzoekt van de Peel.....
    Dan ga je naar zo'n evenement van herrie en lawaai ......
    Maar toch veel plezier gewenst en mocht je achter op zo'n motor vergezeild raken, goed vasthouden ..... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja, je moet ervan houden.
    Ik hoor eerlijk gezegd liever het gekwinkelier van vogels in de vrije natuur, en die geuren spreken me ook niet echt aan.
    Maar dat maakt ook allemaal niet uit, als jij er maar plezier aan hebt beleefd, daar gaat het om! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oei dat is heftig, die man en de omstaanders kunnen beter een gasmasker opzetten, maar dat het een kunst is om zo op je machine te zitten en dit kunstje uit te halen, kan ik goed geloven.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. het ziet er wel heel stoer uit....

    maar wat een luchtvervuiling...

    niet mijn ding dus

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ruik rubber, verbrand rubber, wat een zotten om zo met je banden om te gaan, en die zullen ook niet goed koop zijn
    geweldig serie van deze indrukwekkend stikkende show Dien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super om te zien op je foto's!! Van dichtbij hoeft het niet zo. Weer een schitterende serie, Klaproos, bedankt!!
    Super die video!! Om een mooie letter O te schrijver had ik vroeger geen motor.........helaas. Een griffel, leuk hoor, maar geen rook en zeker geen geronk!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. kijk er zijn gelukkig ook mensen die dit wel mooi en stoer vinden :-)

      Verwijderen
  17. Euh....... Nou ja, die laatste foto zegt genoeg

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je staat vooraan, en zingt vast mee met Harley Davidson V-rod burnout.
    De banden zijn zeker zo snel naar zijn grootje, uch. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zohoho...ik heb blauw gelegen. Of nee...zwart uche uche. Dergelijke burn-outs zijn natuurlijk wel bijzonder ;-)
    Geef mij toch maar liever een gewóne fiets. De banden gaan ook een stuk langer mee.
    Haha, alles zag zwart :-D :-D En dan die tekst van jou erbij...
    Je bent onvergelijkbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit is niet iets voor longpatiënten, kun je net zo goed een jaar lang stevig sigaren gaan roken over de longen. haha

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ja hallo... kuch kuch... ik kan het verbrande rubber tot hier ruiken :-) Zo'n toertjes maken op de moto (of met een auto !!) noemen ze in Brussel 'een donutje doen'. Geef me toch maar je wandelingen enzo, oneindig veel rustiger :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥