One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












04-11-2016

05.11.Sjoen sjoen









*KLIK*
Taai Taai - Sjoen Mestreech
Openen in nieuw venster en klein maken




Nou ja zeg... de boom hangt vol prachtige rode appeltjes




hab ich einen Apfel gepflückt?
Natürlich nahm ich einen Apfel :-)

ik steek er een in mijn zak :-)
wat dacht jij dan?




Je kunt het wel meemaken in limburg
Paddenstoeltjes,
hebben we niet veel gezien,
't is té droog
zucht ik elk half uur :-)




mja,
elk nadeel heb se voordeel
zou johan kruijf zeggen




en daarom lieve jubelteentjes van me
kon het zomaar gebeuren dat we deze dagpauwoog zagen




reden genoeg om te zingen toch :-)
ik kan het niet,
maar de limburgers hé,
die kunnen dat goed jonge....
:-)




Wij zijn aan een stoeltje toe....
en wat te eten

zing je even mee :-)


In 't dal tösse de heuvels
in 't greun en aon de maos
ligk 'n stad, sjoen wie e printsje
ligk de stad vaan Sint Servaos

Sjoen Mestreech
aon Maos en Jeker
'ch haw vaan diech zoe lang iech leef
heij steit mien awwershoes
heij kom iech altied thoes
jao Mestreech, diech bis miech leef

Bin iech soms in verre streken
bin iech wiet vaan diech vaandan
veul iech deep beij miech vaanbinne
wie de heimwee stèllekes brand


mijn heimwee brand ook,
maar dan anders :-)

xxx


Zus Doortje..... van harte gefeliciteerd met je verjaardag









27 opmerkingen:

  1. Wat is dit toch weer prachtig.
    Dankjewel voor het mee genieten.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dinnetje kan het ook niet zingen hoor. Ookal is ze daar geboren.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede morgen Roos. Allereerst je zus Doortje feliciteren.
    Jij natuurlijk ook gefeliciteerd met haar verjaardag.
    Ik vond de spreuk van James bijzonder juist om je log mee
    te beginnen.En Limburg is prachtig, Maastricht ook trouwens.
    Was het mooie appeltje eetbaar, of alleen voor de sier?
    Fijne zaterdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. James zegt het mooi hé haba...
      ik denk dat je daar meer mee bereikt

      Verwijderen
  4. Hoi Klaproosje.

    Super mooie foto's heb je gemaakt.
    Leuk om even weer mee te kunnen kijken en te genieten van al dit moois.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. charmant rusthoekje
    en als dat dan met zicht op het gouden veld is is het helemaal hemels
    nee k ga dat niet zingen, het proberen uitspreken bezorgt me al blozende appelwangetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even genoten van je tekst en foto's Dien...enne.....
    Wie schoan os Limburg is
    Begrip toch nemes
    Es allein de Zuderling
    Dae Limburg leef is ....... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie blog, met fraaie foto's, een prachtig gezicht die bomen vol rode appels. Toch wel een beetje bijzonder om nu nog een Dagpauwoog aan te treffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Appelbomen waren voor mij ook niet veilig vroeger, heb menig schop onder de kont gekregen als ik weer eens werd gesnapt.
    Zo zie je wat je foto's voor herinneringen oproepen.

    Klaprooske bedankt en een mooi weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi toch die appelbomen en ze zien er zo lekker uit... :-) Proficiat aan de jarige.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zolang het maar niet regent, dan gaat het nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben blij dat het droog was, n=anders had ik het niet gered:-)

      Verwijderen
  11. Limburgs is toch net iets ....
    Proficiat je zus en jij met je zus
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. net iets.... anders.... bedoel je dat A :-)
      ja dat onderschrijf ik :-)

      mijn dogsigns juf spreekt altijd keurig nederlands tegen me, en dat vind ik toch wel heel fijn, want anders zou me veel ontgaan:-)

      Verwijderen
  12. prachtige serie, gaaf zo laat in het seizoen nog een dagpauwoog fotograferen, al is het seizoen wel aan deze te zien. behoorlijk wat slijtage
    mooi die appeltjes en paddestoel, fraai afsluiting foto, prachtig stil leven

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooo, je zus was ook jarig... dan ook voor haar een dikke PROCICIAT!
    En voor jou ook hoor, voor deze weerom schitterende reportage, blij dat ik met jou mocht meelopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 't is weer genieten Dien... Maar als je een flink pak kilometers naar het noorden gaat, de hoge Veluwe intrekt, daar zijn ontelbare prachtige paddenstoelen te bewonderen hoor :-) We waren daar verleden weekend en hebben lekker genoten van het zalige herfstweer én de overweldigende bossen (Speulderbos in Garderen)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben te laat maar beter laat dan nooit: nog gefeliciteerd met je zus! Die heb ik nou altijd al willen hebben (-:
    Lieve jubelteentjes, haha! Jij weet ze ook wel te verzinnen.
    De bovenste en onderste foto's vind ik het mooist. Elke keer als ik op jouw blog ben, denk ik: die foto zou ik wel ingelijst aan de muur willen hebben. Goed geschoten weer, Dien, hartje van me ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mmm, je grijpt even terug naar een stukje (na)zomer.
    Leuk gedacht!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥