One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












10-11-2016

11.11.Vernuftig










*KLIK*
Natuur in eigen land - geluid winterkoning
Openen in nieuw venster en klein maken




De herfst geeft de geheimen van het voorjaar prijs,
en zo zie ik dit verlaten nestje van de winterkoning hangen




*KLIKwinterkoning*




Wat een vernuftig bouwsel is het toch,
dat die kleine man dat allemaal doet,
meerdere nestjes maakt en dan zijn vrouwtje laat kiezen

Is de natuur niet prachtig dan...
Daar hoeft geen mens zich mee te bemoeien


"toch"
xxx











26 opmerkingen:

  1. herstel Klapper, daar mag geen mens zich mee bemoeien.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey Roosje klap , lang geleden hé bemoeien / aanschouwen in verwonderend begrip
    harte groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hela maria, wat leuk om je weer eens te zien :-)
      dank je wel voor je bezoekje

      xxx

      Verwijderen
  3. Dat geen mens mag bemoeien? Maar ik geniet mooie foto's van jou Dien. Oude nest van winterkoning komt wel terug. Je schrijft heel goed. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede morgen Roos, is de winterkoning familie van de
    wevervogels? Ik zal eens goed in mijn tuin rondkijken,
    ik zie regelmatig een winterkoninkje rondscharrelen.
    Maar ik weet niet waar het nest zou moeten zijn.
    Vandaag een fijne vrijdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Môgge Klappernootje,

    jaaa... het winterkoninkje! Dat l;iedje dat hij zingt: schitterend en zelfs mijn dove oortjes horen het!
    Zing vogeltje, zing!
    Ik ben elke keer weer blij als ik 'm in de tuin zie.
    Dan woon ik weliswaar in de stad, maar toch!!


    Dank je wel voor het tonen van het nest!
    Dat heb nooit eerder gezien... Wat zijn het toch bouwers...
    En meerdere nesten ook nog...

    (Ga ik ook doen! Hahaaaa...)

    Dag lieffie...
    Heb het goed dit weekeinde...
    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahahahaha wil jij ook in elk nestje een ventje dan loutje hihi, je gaat het druk krijgen :-)

      we hebben het heerlijk
      xxx

      Verwijderen
  6. Goede morgen lieve Klapper. Mooi hé zo'n nestje van het winterkoninkje? We hebben er zelf ook een paar in de tuin hangen en normaal komen ze er elk jaar weer in terug. Dus duimen maar dat ze er in het voorjaar weer hun kroost inleggen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. och dat vind ik leuk gerda, wat zijn het toch superbouwers hé

      Verwijderen
  7. Mooi om te zien, wat een werk voor zo'n klein vogeltje. "Daar hoeft geen mens zich mee te bemoeien", vind ik sterk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de natuur is zó krachtig edward, laten we er met elkaar zorg voor dragen

      Verwijderen
  8. wonderlijk mooi Dien,
    wat een werk voor dat kleine beestje om het dan ook nog zo stevig te 'vlechten'

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat moet jij en je boys geschrokken zijn van de aanrijding.
    Zo zit je lekker te genieten van de dingen en zo is het opeens heel anders.
    Daar schrik ik weleens van.
    Gelukkig is het goed afgelopen.
    Wat het nestje betreft; in onze heg is een merelnest en die loopt echt over van de besjes, een soort wintervoorraad. Het kan me zo ontroeren. heel veel liefs, ook voor de boys.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hé, het kan snel gaan en daarom moet je eigenlijk elk moment genieten van je leven, maar jij bent een mens van hoge toppen en diepe dalen, dat maakt je wel bijzonder, daarom ervaar je alles zo intens

      xxx

      Verwijderen
  10. Nog nooit heb ik een nestje van het winterkoninkje gezien, zelfs het geluid hoor ik vandaag voor het eerst! T is toch wat met mij, natuurbarbaar! Maar goed ik geniet, terwijl het beessie zijn best zit te doen. Dank je wel Klapperdeklappertje!!! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh dat meen je niet marjolein, :-) een zo klein vogeltje met een geluid... da's haast niet te geloven zo mooie trillers als het maakt :-) whahahahaha marjolein.......!!!

      Verwijderen
  11. Knap om die nesten te herkennen. Heel mooi vastgelegd. En wat een mooi gedicht aan het begin!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig Dien, je hebt echt een oog voor details.
    Een prachtig nestje, met een liefdevol hart gebouwd, kan een mens veel leren van een dier. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig mooi nest bouwt dat piep klein vogeltje, en wat ik ook niet wist zelfs meerdere nesten, heel knap van dat beestje
    leuke info en mooie foto's, weer wat geleerd Dien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo knap van die vogels om netjes te kunnen bouwen. En dit is helemaal een staaltje van architectuur. Als winterkoningin zou ik 'm zeker gekozen hebben. Kom jij dan naast me in het nestje zitten? Drinken we een kopje thee en nemen we de laatste blogroddels door (-:
    Dikke knuffel ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lijkt me keigezellig kakelino, alleen roddelen daar zijn we slecht in toch :-)

      xxx

      Verwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥