One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












24-11-2016

25.11. Gotcha








*KLIK*
Snap - The power
Openen in nieuw venster en klein maken




Een tijd geleden,
speelde er zich een luguber verhaal af in mijn tuin




of beter op de schuurdeur




een kleine springspin had een andere spin te pakken




koll mie stjoepid,
maar ik wist helemaal niet dat ze dat deden




ik zat er bovenop met de macro,
en je ziet het kleine springspinneke kijken




"afblijven flappie" mijn buit...




en ja, van mij mag íe z'n buit opeten..
ik heb niet zo'n trek "proest"

fijn weekend gewenst hé webbies.
xxx






21 opmerkingen:

  1. Je hebt je kans weer volop gegrepen, want het is een prachtige serie geworden van dit kanibalistische gebeuren.
    Maak er een mooi weekend van, klaproos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De natuur lijkt zo wreed, maar dood om te leven. Niet zoals de mens doet. Mooi in beeld gebracht Klapper.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is dit even spannend !
    Weer mooi op de foto gezet.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede morgen Roos. Misschien was dit het mannetje dat
    haar had bevrucht. Spinnenkerels die niet snel genoeg
    na de daad zijn vertrokken, worden als maaltijd verwerkt.
    De mannetjesspinnen zijn ook veel kleiner dan de dames,
    je ziet soms niet eens dat het dezelfde soort is.
    Maar wel bijzonder dat je dit hebt kunnen fotograferen.
    Ik wens je een fijne vrijdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een springspin moet ook eten ja :D
    Leuk dat je het geheel op de macroplaat kon vastleggen. Dat geluk had jij maar weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen lieve Klapper. Tja, het zit in de aard van het beestje hé, die spinnen moeten tenslotte ook eten.
    Maar jij was er weer als de kippen bij en kon het allemaal knap vastleggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Rooske!!
    Spinnen eten alles wat leeft op insecten gebied... gelukkig ;-)))))))))))
    Jij ook een heel fijn weekend toegewenst!
    Lieve groetjes van Anna xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. smakelijk hoor, hij mag het hebben, krijg dat maar binnen :-)
    mooi weekend Dien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Klaproosje.

    Mooi op de foto gekregen heb je dit.
    Puur natuur tafereel.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat spinnen elkaar op het menu hebben staan wist ik ook niet. Je hebt deze gruwelijke moordpartij goed in beeld gebracht, heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Klapperdiosiaatje...

    jemig de pemig...
    Wat een heftige beelden!
    Bij mij mogen de spinnen gewoon zijn, maar dat ze elkaar op zitten vreten... dat had ik niet gedacht! En nog nooit gezien...

    Heb jij mooi even voor ons vastgelegd...

    Dag Poppy!
    Heb het goed en hou het goed en see you klater...
    X, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. we staan er niet altijd bij stil, maar iedereen moet eten ...

    het recht van de sterkste, wordt hier wel gedemonstreerd

    en dat heb je knap vastgelegd Roos

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat spinnen elkaar opeten wist ik ook niet !
    Weer wat geleerd

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Dien,
    weer een spinneke minder,moordende beelden!
    maar jij bent de natuur fotograaf, en daar gebeuren zulke dingen.
    wens je een mooi dagje.............
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ieuwwww................ ik heb het al helemaal niet op spinnen dus ik moest mijn tenen even krommen om dit te bekijken!
    Dit is hetzelfde als dat libellen andere kleine libellen ook opeten en dat ik dat voor het eerst zag was ik ook ontzet. Wist ook niet dat ze dit deden tot ik er met mijn neus dus bovenop stond. Dit gebeurd jou nu ook en jij kon er nog mooie foto's van maken. Die van mij zouden allemaal bewogen zijn whahahahahahaha.......

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kleine springspinnetjes zijn grote rovertjes hoor. 'k heb ze ook al andere spinnen zien vangen en oppeuzelen, zelfs voor een grote roofvlieg schrikken ze niet terug. De natuur is nu eenmaal hard en wreed... eten of gegeten worden, zo simpel is het. Mooie foto's trouwens !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Springt het kleine springspinneke bovenop zijn buit?
    Bijzondere ontdekking.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een slachting Dien, mooie macro serie van deze spinnen, wist niet dat spinnen ook spinnen aten, dus ook weer wat geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ziet er zo wreed uit maar wij mensen zijn stukken wreder. Om ons diep te schamen zo erg. Maar wij doen wel ons best, hè Dien? Elk dier kan op onze steun rekenen. Met uitzondering van muggen(-:
    Dikke knuffel ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥