One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












27-11-2016

28.11. Hartenstrijd








*KLIK*
Nick & Simon - hartenstrijd ft. Laura Beekman
Openen in nieuw venster en klein maken




Het hoofd
wil van het hart
niet weten
en het hart
wil van het hoofd
niet weten
en dat leeft nu al
zo'n paar duizend jaar
uit elkaar




Als we
ooit een kans willen maken
op een toekomst
zullen de knappe koppen
op visite
bij de grote harten
moeten gaan
en omgekeerd,
want nu staan we
zo ver
van elkaar
dat we ons
te barsten
zullen missen.




Doe de autoradio uit
en luister
naar de wind. Die zal
al je vragen
beantwoorden
als je ze durft
uitspreken,
als je de moed hebt
ze te stellen.




Herman van Veen
uit zijn boek: onder een dak, 1982,
nog steeds actueel









29 opmerkingen:

  1. Jij bent toch wel de grootste hartjeskoningin die ik ken. Als ik al ergens een hartje spot.. dan moet ik ook altijd meteen aan jou denken.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige tekst en je collages zijn er vrolijk bij. Mooi! Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie collages van alle bijeen gesprokkelde hartjes. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Treurig dat we met zijn allen vrede en welvaart willen en sommigen elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Niet in Blogland, niet in de politiek, niet tijdens een kinderfeest, niet...niet...
    En dan kijk ik naar jouw bijeen gesprokkelde hartjes en dan begint er in mijn borst iets te gloeien. 'Ik tik nog!' roept-ie 'en zolang ik tik, doe ik mee!' Laten wij afspreken dat we het fijn houden en lief blijven voor elkaar. Negatieve mensen daar ontdoen we ons van. Die schrappen we uit ons bestand. Zowel digitaal als in ons hoofd. En dan is de cirkel van het hart weer rond.
    Dag dag ♥je van me!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooie tekst,heel toepasselijk in deze roerige tijd.
    En je fotocollages zijn ook al zo mooi.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker weten.... en deze doet me denken aan je hartenkalender, die ik nog steeds met liefde gebruik :-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen Roos hier nog een ♥ erbij.
    Mensen leren zo erg langzaam of soms
    helemaal niet. Ik wens je een liefdevolle
    maandag toe hartenvrouw. Ook ik moet altijd
    aan je denken als ik ergens een hartje zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heee Hartenjager!

    Wat heb je er weer veel verzameld... En nu ook in de muziek...

    Ik kende Nick en Simon eigenlijk helemaal niet, of niet echt... dat kan ook.
    Tot iemand me op hun programma wees...
    Dat speelt zich nu in Zweden af... wat een leuke jongens...

    Maar goed... de hartjes...
    Ik las het al hierboven: als ik een hartje zie denk ik: Dienie!
    Dan weet ik zeker, dat jij er een foto van zou maken...

    Dag harteke...
    ❣ ❣

    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow wat is dit heel leuk om te hartjes verzamelen op je foto's. Hartjes is mooi. Echt iets voor kalenders maken. Ik vind zo mooi!
    OT: Paarden horen in de wei staan. Dan heb je vrijheid.Het lokt voor de toerisme.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. t is soms een moeilijke strijd tussen hart en hoofd terwijl het eigenlijk duidelijk is wat de bovenhand moet halen
    en hier krijg je alleen maar een goed gevoel, een warm logje zoals steeds

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Klaproosje.

    Prachtige collage van al die leuke, mooie, lieve, ontroerende hartjes.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi Dien al die hartjes! We moeten lief zijn voor elkaar in deze harde wereld!
    Ik heb dat ook, als ik een hartje zie denk ik aan jou haha!
    Herman van Veen kan het zo mooi verwoorden he, hij schrijft ook zo'n leuke column in de Landleven.
    Ben je al aan de stapel begonnen? Ben je voorlopig lekker zoet mee, er staan alleen maar leuke dingen in, in tegenstelling tot in de krant.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heel mooi blog, daar heb je vast een hoop werk aan gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Klapperdeklappertje je hebt weer heel wat harten bij elkaar gefliepst. Je bent ook zo'n hartenliefje! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een mooie collage..

    met bijpassende tekst en muziek

    zo kan het begin van de week niet meer stuk

    prettige dag Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo, daar heb je weer even veel werk aan gehad. Gemaakt met hart én ziel, kan ik zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ♡stikke leuk, Rooske!!
    Wat een heerlijke ♡♡♡♡♡ blog... en ja Herman van Veen, ook een man met een groot ♡...
    Lieve ♡ groetjes van Anna xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hart stikke mooi en waar!! Prachtig Dien!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Van Veen kan het mooi verwoorden, soms komen de antwoorden uit onverwachte hoek.
    Je hebt er mooi collages bij gebruikt. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zoveel hartje bij elkaar daar moet een mens wel liefde bij voelen en een warm hart van krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Met liefde deze harten collage gemaakt Dien.
    PRACHTIG.
    de wereld schreeuwt om liefde!!!
    XXX <3

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een groot Kunstenaar ook in het schrijven....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Als het om de liefde gaat............Mooi je collage Dien!!
    je bent ook een echte Hartevrouw...........
    ook leuk het Hartevrouwtje van Christientje.
    warme groet
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoe groot is je collectie hartjes al ondertussen Klappertje? Je geeft ons in deze knappe montages al een goed beeld, plak er nu ook eens een cijfer op wil je?

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥