One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












01-01-2014

02.01 Brandend Verlangen





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





Als een vogel door de storm zo ben ik gevlogen
Door zware depressies heen



me laten meenemen
op de donkere regenwolken
De windvlagen gebruikend
om de zwiepende striemende takken
te ontwijken die m'n hart geselden



Mijn hoofd mijn hart,
alles stuk,
Dacht ik



kapot
en kan nooit meer gemaakt worden
na het liefdesverdriet wat me overviel
als een storm bij helder weer



De liefde is een mooi ding
maar ook bikkelhard
en
nietsontziend zelfzuchtig.
En absoluut niet mooi



spreek je dan nog over liefde?
Vragen die bij me opkwamen
en me niet met rust lieten,
en klap is een gevoelige flap
met met grote mond en een klein hartje,



en wie dat weet die gaat daar niet op staan,



vragen
waar ik inmiddels antwoord op heb
maken dat ik het nieuwe jaar vol goede moed in ga



met hernieuwde hoop,
leuke mensen en erg lieve vrienden
héél lieve vrienden,
en een zielezus heb ik gevonden.



Die mijn hart gedragen heeft
toen het zó zwaar voelde
dat ik dacht het brak

Een beetje afstand genomen van het wereld wijde web
Veel dingen gedaan om mijn zinnen te verzetten



een prachtige mozaïek gemaakt
met al mijn lievelingen erin verwerkt:-) héérlijk rustgevend



veel gelezen



veel wandelingen gemaakt met mn lieve vrind Ace,
en makker Sam

dikwijls alleen



maar ook vaak met een vriendin en haar hondjes,:-)
ik kan wel zeggen dat ik een rijk mens ben



Hier vind je wat,
en daar laat je wat..

Wat ik gelaten heb, heeft me sterk gemaakt,
al brak het me eerst,
Ik voel me
echt wel herboren,
en was niet van plan mijn hervonden tempel te laten bestormen
door mensen,
die het niet goed met me menen,



"klaar" ben ik ermee...:-)
ze zei het al eerder,
het roer moet om..
en het roer gáát om: -)
Jawel dacht ik,
goed idee, ik doe mee:-)



Meer kleur
:-)
mijn trouwe volgers
Hasta la pasta, et viva Mexico:-)
om te beginnen met een liedje van joris linssen,
wat grappig hé:-)

xxx



37 opmerkingen:

  1. Er glinstert iets in het duister; het sprankelt eigenlijk of nee... het straalt !
    Prachtig mooi Dien, ik ben heel blij voor je !
    Alle goeds, kleur, maar vooral liefs in het komende jaar, dat naar ik hoor een goed jaar wordt.
    Een bbiigggg HUGGGG !!!!!!!!
    Clemens ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het toch wel erg sombertjes allemaal, maar gelukkig lachen honden altijd, dat maakt het vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Klaproos,
    Een kleurrijk 2014 gewenst dan ...met veel fijne momenten ...
    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Klaproos,
    Een kleurrijk 2014 gewenst dan ...met veel fijne momenten ...
    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is een positieve start, woorden die niet alleen zwart/wit zijn, maar zelfs grijs toelaten én kleur.
    Ik wens je een wijs jaar, met meer ups dan downs en veel geluk in een goede gezondheid.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zijn er verdrietige en blije dingen in het leven, okdit jar zal het gebeuren.
    De dieren hebben het hier ook goed doorstaan, de rust is gelukkig weergekeerd.
    Weet niet meer wie ik wel of niet de beste wensen voor het nieuwejaar heb gegeven.
    Maar bij deze een voorspoedig 2014, dat je dromen mogen uitkomen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een mens moet verder, al zou je soms liefst terug willen naar wat ooit was
    laat 2014 gewoon op je af komen, omarm het met het volste vertrouwen dat je de dingen die op je weg komen aan kunt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een nieuw jaar, er komen vast weer veel leuke dingen op je af.
    Laat het maar komen meis en beleef het allemaal.
    Goede start van 2014.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, wat een sombere tekst. Fjew.
    Ik kon wel wat kleur gebruiken na die tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig tekst heb je geschreven. Een nieuw jaar moeten een leuke dingen gaan doen. We moeten vooruit kijken. Mooie hond naar te kijken. Zo lief!!
    Fijne donderdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat tikje kleur in de laatste foto van je mooie serie stemt me hoopvol mijn lieve Klapper; jij hebt je immers door een zwaar jaar heen geworsteld, er veel uit geleerd en daaruit de wijze les getrokken dat witzwart denken tot niets dient want de nuances, zij het in grijs of in kleur, maken het leven de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja Dien, liefde... het is precies zoals jij het beschrijft. EN het is gewoon een raar iets.
    Goed dat je weer door je storm heen bent, en van de zomer dat strand, dat komt goed.
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo fijn dat je gevoel zegt dat het nu beter gaat lieve klaproos. Ik denk maar zo dat het een goed jaar gaat worden. We gaan in ieder geval positief denken, en ik ben gek op kleur, veel kleur dan maar.
    Gelukkig Nieuwjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje Dien, ik dacht dat je gewoon een winterslaap hield, het was hier zo stil!
    Ik ben blij dat je je er uit geworsteld hebt!
    Lieve Dien ik wens je veel liefdevolle en mooi dingen toe voor het nieuwe jaar!
    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. en dan toch open blijven staan voor de mooie dingen. een liefdevol,gelukkig maar vooral gezond nieuwjaar gewenst. cobie en bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige foto's iedere keer en wat een prachtige teksten Dien. Liefdesverdriet is vreselijk maar waat heerlijk dat je genezen bent van deze ziekte. Heel veel geluk, gezondheid en liefde voor t komende jaar. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Caramba, veel kan ook op mij van toepassing zijn.
    Een prachtreportage, ja ik hou wel van dat zwart-wit.
    Maar ook de vrienden om mee te delen, de liefde van mijn leven om te blijven van houden,
    dat het nieuwe jaar uw wensen en de mijn een beetje tegemoet moge komen ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja een mens maak wat mee in het leven
    Dien, je verwoord het altijd zo mooi..maar
    mooi is dat op het moment totaal niet..
    maar jij bent er sterker uitgekomen!!
    ga zo door, laat je niet kisten...
    dan het roer maar om!!

    Lg. Nieske

    P.S. veel voorspoed, geluk, liefde en vooral gezondheid..en
    een aai voor je trouwe viervoeter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Klaproosje.

    Nieuwe moed, nieuwe zin, nieuwe kijk op dingen.
    Oud zeer achter je laten en nieuwe mooie momenten toelaten.
    Hoop dat 2014 voor jou een mooi nieuw moment gaat worden.


    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik lees je verhaal, zo schitterend mooi, droevig, ik krijg er kippenvel van. Het raakt me tot diep in mijn ziel Dien. En dan je foto's ze maken het compleet.
    Echt deze tekst doet me veel. Heel veel. Ik meen het, ik kan virtueel niet overbrengen maar ik meen het echt lieverd.

    Ik wens je zoveel geluk, liefde. En geluk maak je zelf of niet Dien. Dat kan jij. Je bent een sterke vrouw. Als je maar positief blijft en dat ben je, dat weet ik zeker.

    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Klapper de beste wensen voor het nieuwe jaar. Je begint hier goed! Dat kan nog een mooi jaar worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi omgezet in z/w foto's Dien. Maar ook de foto's van gisteren moet je sportieve vriendin zijn top!
    Een goed, gelukkig en gezond 2014 toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. zelf zou ik het niet op mijn site zetten..

    je hebt ook wat meegemaakt verleden jaar

    een gezonde en vreugdevol 2014 gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dag Dientje ik wens je nu een rustig kalm jaartje om bij te koen en alle goede moed die er te vinden is.
    Dag dag tot een volgend geschreven blogje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een heel mooi en gezond 2014 Roos
    Alle respect voor je openheid en mooie foto's!
    Je bent een KANJER!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Veel liefde,gezondheid,geluk ,vreugde,moed en veel inspiratie in het nieuwe jaar.
    Mooi log ….. vindt de bevroren druppels mooi ….
    laat ze smelten lieve Dien…
    Ik heb respect voor het delen van je gevoelens
    XXX


    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige reeks foto's, dito wandeling. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nog eventjes dit mijn lieve Klapper: de grap met de ijsberen vind ik super mega leuk en ik hoop dat jij nu ook zo'n paar dagen hebben zal!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jeetje Klapper...dat was weer heftig meid !!
    Maar je hebt de kop er weer voor !!
    Wie weet wat er voor moois gaat komen in dit nieuwe jaar
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Dien,
    wat jij allemaal hebt moeten doorstaan is niet niks.
    Je hebt dan wel een klein hartje maar dat hartje bleek maar
    weer eens oersterk. Nu maar hopen dat dit hartje niet meer
    zo bezeerd wordt als geweest is. Vol goed moed en positief
    dit nieuwe jaar starten en je hebt het weer als geen ander omschreven.

    Ook voor jou een heel mooi, gelukkig, gezond en fotogeniek 2014.
    Dat we ook in dit nieuwe jaar weer mogen genieten van vele) natuur' momenten.

    Liefs, Helma xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Plato weet lang niet alles van Klaproos maar wat er staat is al genoeg.
    De winst van 2013 is dat je krachtig genoeg bent om boven jezelf uit te
    stijgen en de bakens te verzetten. Dat neem je mee naar de volgende jaren.
    Elk jaar een beetje sterker in de strijd. Elk jaar iets meer naar binnen kijken
    en weten dat, wat er ook gebeurt, het daar altijd warm en vriendelijk is.
    Ik wens je een warm, gezond, inspiratievol 2014, met veel Klaproos alles wat
    daar niet bij wil horen moet dan maar op gepaste afstand gaan applaudiseren
    voor de kanjer die jij bent.

    Plaat

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Stevig stukje ..... het was nodig om daar te komen waar je nu bent..... en ga verder om daar te komen waar je .......

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wauw Roos, je bent een hele sterke vrouw, maar ook sterke vrouwen hebben het af en toe ff moeilijk he... en een schouder nodig.. Mooi blogje! Bewonder je zeer! Dikke knuff (en schitterende foto's!!) xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  34. lieve Dien ik wens je een heel mooi 2014 met al de ups en downs.....blijf dichtbij jezelf! X

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Fijn om te lezen dat je er weer vol goede moed tegenaan gaat Klaproos.
    En ik ben blij voor je dat je vrienden had die je door de afgelopen moeilijke periode heen hebben geholpen. Zulke mensen zijn hun gewicht in goud waard!
    Ik wens je een fantastisch 2014 toe, met heel veel hoogtepunten. :-)
    En een aaitje voor je harige vriendjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥