One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












06-01-2014

07.01 Stem





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken



vanaf het moment dat ik je zag was ik meteen verkocht
je liet mijn gevoelens verdwalen in een doolhof verblind door de liefde
liep ik telkens achter je aan
en jij kon doen wat jij maar wilde want ik bleef toch wel naast je staan.



ik heb je veel te vaak gezegd dat jij maar neemt en ik blijf geven
maar je lijkt me nooit te horen dus ga ik staan hier op mijn strepen



en voor de allerlaatste keer leg ik mijn hart in jou hand
zorg dat je het niet breekt het is allerlaatste kans.



dit is mijn stem dit is wie ik ben
dit is de persoon die je nooit echt hebt gekend



en dit zit in mijn hoofd en dit zijn mijn ideeën.
dit zijn de gedachten die ik nooit heb durven delen.
dit is mijn hart,
dit is wat ik voel dit is wat ik al die tijd in stilte heb bedoeld.
dit is mijn stem,
dit is wie ik ben, dit is wie ik ben



ik was achter in de klas weet dat jij mij niet mocht
omdat jij mij niet op kon fokken omdat ik niet met je fok



ook al keek je op mij neer je woorden konden mij niet raken
je voelde je voor meer en ik liet jou maar in je waarden
ik heb andere principes hele andere ideeën



wat een ander van mij denkt dat kon mij toen maar weinig schelen
want ik volg altijd mijn dromen ga door totdat ik klaar ben
met de toekomst in gedachten vecht ik voor wat ik waard ben



ik heb trots, eer en kijk ik ben ten alle tijden mezelf
dit is mijn stem
ik heb trots, eer, en kijk ik ben ten alle tijden mezelf
dit is mijn stem



dit is mijn stem dit is wie ik ben
dit is de persoon die je nooit echt hebt gekend
en dit zit in mijn hoofd en dit zijn mijn ideeën.



dit zijn de gedachten die ik nooit heb durven delen.
dit is mijn hart, dit is wat ik voel dit is wat ik al die tijd in stilte heb bedoeld.
dit is mijn stem, dit is wie ik ben, dit is wie ik ben



dit is mijn leven
dit zijn al mijn wensen
iedereen is welkom maar ik heb zowel mijn grenzen



want dit hier is mijn huis hier ben ik beminnen
open is je hart en misschien laat ik je binnen



dit is mijn gevecht hier....
dit zijn de conclusies van mijn falen en me vangsten



dit is mijn stem
dit is wie ik ben

Marco Borsato, en Gers Pardoel

Mijn mozaïek die ik onlangs gemaakt heb,
zéér bijzonder en enig in dit land:-)
met allerlei lieverds erin verwerkt:-)

xxx


45 opmerkingen:

  1. Wat er allemaal niet kan gebeuren in een paar dagen blogstilte, hele serviezen verworden tot bijzettafels....dat lucht op.
    Mooi gedaan Klaproos, in de jaren 50 woonden wij tegenover een winkeltje in manufacturen.
    De vrouw herstelde tevens nylons en de man maakte dit soort werkjes. Hij verdiende er zo een aardig zakcentje bij.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)

      dank je wel Jan, en ik kan je verzekeren, het was nóg leuker om te doen:-)

      Verwijderen
  2. Creatief in woord en daad
    Je grenzen neer leggen
    Dat is waar je voor staat
    Gevoelens delen en uitleggen
    Geweldig...meer kan ik niet zeggen!


    BeantwoordenVerwijderen
  3. heftig, krachtig, prachtig
    drie woorden voor dit aangrijpend log, voor de rest ben ik sprakeloos ;-)
    behalve nog: een silent hug voor een happy heart is ook zoooo zalig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt een mooi mozaïek gemaakt. Het doet mij denken aan een oom die aan bed en rolstoel was gekluisterd en zijn ziel en zaligheid in mozaïekwerk stak. We hebben heel wat gebroken serviesgoed aan hem geleverd. Heerlijk om je in uit te leven en zo je stem te laten horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja, voor de liefhebber van die stukjes is het genieten geblazen. Ik vind het wel wat hebben, maar ben er geen liefhebber van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je mozaïek is erg mooi, een ontdekkingsreis door het leven, vol met liede, mensen en dieren. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi mozaïek meis, er worden er overal veel gemaakt, maar geen enkele is hetzelfde...!!
    Fijne dag en geniet van de winter-lente...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zowel het mozaïek als het logje zijn beiden kunstwerkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ik aan jou bewonder is dat jij zo open en bloot over je gevoelens kan schrijven, zonder enig schroom of terughoudendheid. En als je de teksten niet zelf schrijft, dan weet je toch telkens weer eentje te vinden die wat er in je gemoed speelt vertolken. En je maakt mooie foto's... of zoals hierboven een schitterende mozaïek! Wat een veelzijdig mens ben jij...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. het ene kunstwerk is nog mooier dan het andere

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend mooi gedaan Dien, wauw :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je bent niet alleen goed in foto's maken
    maar ik met mozaïek ben je ook een kunstenares.
    heel erg mooi Klaproos.

    lieve groet
    lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dag lieve Klappert!

    wat een indringende tekst, soms droevig , soms sterk ...
    Blijft wel hangen.

    je mozaiek is schitterend geworden.
    Geweldig stuk hûsflids (noors) voor de lange winteravonden.
    Heel mooi ook de dingen er in verwerkt.
    Alsof je je eigen leven aan het verwerken bent.

    Mooi!!!

    dag vrouwke... heb het goed vandaag...

    XX, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. leuk hé loutje, ja het was leuk om te doen en ook goed om mijn gedachten te verzetten, het heeft me veel gebracht:-)

      Verwijderen
  14. Daar zit heel wat in Roos. Een mooi stukje werk waar je veel plezier van hebt gehad bij het maken én om naar te kijken.
    Van alle stukjes wist je een prachtig geheel te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig lied is dit, geweldig mooi en zal nog wel even bij mij doorklinken.
    En je tegelwerk is erg mooi en wat een lol bij het maken en kijken en nu doorgeven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Klaproosje.

    Compliment voor het mooie mozaïek wat je hebt gemaakt, met al die mooie kenmerken erin.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ben je een nijver bijtje, fliepsen, schrijven en zelfs mozaïeken zit in je pakket! Mooi werk Klapperdeklappertje!

    NB toen ik het hartje zag dacht ik gelijk aan jou, zo zie je maar!!! ;-)
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een prachtige mozaïek Roos...

    je bent je grenzen aan het verleggen..

    fijne dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi die mozaïek en al die kleurtjes, knap gemaakt en heel mooi vast gelegd

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat Willy schreef, ''je bent je grenzen aan het verleggen"
    kunstenaar in hart en nieren,
    in één woord: "prachtig"

    liefs,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi! Daar heb je waarschijnlijk heel wat uurtjes aan zitten fröbelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Knappe mozaïek, hou vooral van de levendige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi mozaïek, en een dikke stille knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige details van het mozaïek
    Ze vertellen stuk voor stuk jouw verhalen ....
    Dikke. Knuf
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi Dien. Vooral de eerste foto met het witte hartje en die met het lieveheersbeestje vallen me op. Liefde in plaats van (zinloos) geweld!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mozaïeken is toch wel heel erg leuk om te doen. Ook om te zien trouwens. tegeltjes en mozaïek zie ik enorm graag.
    En dan met name oude tegeltjes met van die oude schilderingen er op.
    Heerlijk gewoon :D

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat heb je prachtig gemaakt Klapperke. Wat een gepruts. Daar heb je geduld voor moeten opbrengen.
    Een prachtig resultaat...met hartje .

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi zeg, dat mozaïek! Wat een geduldig mens ben je toch...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi werk Dien dat lijkt me moeilijk met al die kleine stukjes een mozaiek te maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is heerlijk ontspannend han, je kan lekker je gedachten verzetten

      Verwijderen
  30. mag ik a.u.b van u een mailadres, ik zal het uiteraard niet publiceren!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat prachtig Dien! Ik zie veel hartjes en je lieve Ace, en de poes. Heb ik dat goed?
    Ik denk dat je er sterker van geworden bent! Om de tijd te nemen en met jezelf bezig te zijn.
    Veel liefs X
    Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Schit-te-rend mozaiek, de kleuren spatten van mijn scherm, en daar hou ik van! Jij hebt duidelijk twee rechterhanden en een nog grotere berg fantasie.
    Overdenkingen zijn altijd goed, tenzij het een vieze cirkel wordt. En áltijd kiezen voor jezelf, zonder egoistisch te zijn. Je kan het meisje!
    liefsliefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Als er iemand is die zich heel goed kan uiten en
    heel goed en mooi kan verwoorden wat ze bedoelt dan ben jij dat wel lieve Dien.
    Prachtige gemaakt en geweldig mooi met de tekst erbij :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Warm en open... prachtig, Dien !!
    Ook vanwege alles waar het voor staat. Goed gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥