One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












07-01-2014

08.01. Woorden





*KLIK woorden*
Openen in nieuw venster en klein maken


Eekhoorn,

Ik ga weg en kom nooit meer terug.
Je denkt natuurlijk:

ja, ja, dat zegt ze altijd.



Maar nu is het echt zo!

IK KOM NOOIT MEER TERUG.

Als je hier was zou je zien hoe ik deze brief schrijf.
Met grote vastberadenheid.



Zo heet dat.
Met grote vastberadenheid
deel ik je mee dat ik wegga en nooit meer terugkom.



Mijn besluit staat vast.



Als deze brief af is vertrek ik.
Als je deze brief leest ben ik al ver weg.

Als je me nog iets mee wilt geven
voor onderweg,

dan moet dat nu.
Anders is het te laat.



Honing of zoiets.
Maar niet zo’n grote pot.
Die kan ik toch niet dragen.

Alleen als het roomhoning is,
daar kan ik wel een grote pot van,



want van zo’n pot
kan ik twee kleinere potten maken.

Of een kistje met gestoofde suiker,
dat mag ook.
In elk geval moet het zoet zijn.



Voor ik vertrek
kom ik nog wel even langs om het op te halen.

En als het toch te groot is om mee te nemen,
dan is dat niet erg.



Dan eten we er net zoveel van op
tot het klein genoeg is.
Te klein is erger.
Want wat dan?
Maar daarna,
eekhoorn,
daarna ga ik toch weg....
Tot straks,
De mier.



Heb ik pas trouwens ook gedaan....
iets met grote vastberadenheid.
Voelt errrg goed kan ik je zeggen: -)



Grote vastberadenheid.
Daar zou ik wel een kast vol van willen hebben.
Als je het nodig hebt,
is het meestal niet meer zo groot als je dacht.:-)
ik wens jullie véél vastberadenheid,:-)

xxx



46 opmerkingen:

  1. Soms kan ik zo vastberaden zijn en soms zooooo niet vastberaden.
    Pijn daar moet je uiteindelijk dwars doorheen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nu kom ik nog één maal met dit url-tje:
    want ook ik ben vastberaden om hier weg te gaan
    maar lieve blogvrienden laat ik niet in de kou staan.
    Je vorige reportage is ook al zo mooi,
    dus missen wil ik dit zeker niet. ♥
    dank vr het mailtje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uiteindelijk gaan we allemaal een keer, zonder dan ooit nog terug te komen, alleen is dat dan geen besluit, maar het lot dat ons wacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vastberadenheid DIen. Daar houd ik van. Wispelturigheid en draaien dat trekt me veel minder.
    Ik zag een paar kekke foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vastberaden zijn is soms zo moeilijk en kost pijn. Maar het is vaak noodzakelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. yes hanny, dat heb je goed:-) het doet pijn, maar soms moet je er dwars doorheen,
      het steeds weer voelen dat je met een kromme spijker te maken hebt, dat voelt niet goed..

      Verwijderen
  6. mooi verhaal
    vastberadenheid kan soms zo wringen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met vastberdenheid kom je verder mee dan duizend goede voornemens. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's en een grappige tekst erbij!
    Ik ben ook niet zo vastberaden haha, je hebt mij zo om.....
    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ach mij ook altijd omdat ik dacht elk mens kan gekke dingen doen, totdat het water aan je lippen staat en dan kun je ineens "alles":-)

      Verwijderen
  9. Mooi, die vastberaden reeks foto's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Met vastberadenheid kom je het verst..!!
    Mooie foto's.
    En voor vandaag een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag lieve Klappert,,,

    ik geef je een affirmatie:
    : Ik ben vastberaden!"

    Zo...
    300 keer per dag en het zit in je systeem.

    En nu... dansen!
    Joehoeoeoe!!

    Xxx, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Enigmatisch dit log lieve Klapper, ik probeer de bedoeling achter je woorden te vinden maar slaag er niet in. Ik hoop alleen dat JIJ nooit voorgoed afscheid nemen zal want jouw schitterend blog is een lichtpuntje op mijn dagelijkse blogronde!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lieve gerda,
      néé, van bloggen neem ik af en toe afstand, maar afscheid is weer wat anders hé. bovendien, zou ik van jou als mens nooit afscheid kunnen nemen, daarvoor ben jij té lief en meelevend en invoelend:-)
      nee afscheid nemen doe je van iemand met wie het écht niet meer gaat, waar je ongelukkig van wordt..
      waar je ... ach... ik voel dat je me wel begrijpt:-)
      dikke knuffel voor jou,
      xxx

      Verwijderen
  13. moeilijke momenten ,tja soms is knopen doorhakken heel noodzakelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bij deze mier had ik het idee dat hij het vertrek gebruikte om wat zoetigheid los te weken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja henk, de mier en de eekhoorn hebben een lang verleden samen :-) die kennen elkaar:-)

      Verwijderen
  15. Ik heb zo'n beetje 't zelfde idee als Gerda bij dit blog.
    Geeft niks Klaproos, de foto's -al dan niet kek- bevallen me goed!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtiige foto`s van die knoesten en ik hoop dat je je vastberadenheid vindt en gaat gebruiken.
    De vvoorafpijn is vaak groter dan de echte afscheidspijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vooraf pijn.... da's een mooi word en ja, die pijn ken ik maar ál t e goed....

      Verwijderen
  17. Nog even komen meekijken, de hartjesfoto in de boom is super. Alle liefs Kay ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Soms moet een mens eens drastische kuis houden in mensen en 'vrienden' om een nieuwe stap in het leven te kunnen zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Klaproosje.

    Prachtige foto's heb je weer gemaakt.
    Zo mooi hoe je steeds alles vindt in de bomen.

    En houdt het vast je vastberadenheid.
    Het voelt goed en maakt je sterk.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. een mooi verhaal en heerlijke foto's..

    je moet wel vastberaden zijn om zoiets, bijna dagelijks, te kunnen brengen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi verhaal en dito foto's weer.
    Vastberadenheid is bij mij de laatste tijd ver te zoeken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Vastberadenheid is bij mij ver te zoeken.
    Je foto's zijn weer prachtig,
    Nog een hele fijne dag

    Lieve groet
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is ie weer mooi !!!!!
    Te lang hier niet geweest.
    Gelukkig verander je niet en is het heerlijk hier weer te zijn.
    Groetjes liefs !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Vastberadenheid kan een mens ook behoorlijk in de nesten werken, en dat zou ik jou nooit toewensen. Maar een beetje? Vooruit!
    Prachtige foto van de boom met het hart. Doet me meteen aan mijn vader denken. En de tekst van Tellete... Prachtig!
    Liefsliefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vastberadenheid is een Roos maar daarin standvastig blijven is (nog) lastiger.
    In dit log komt alles mooi samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Tekst en je prachtige foto's vastberaden vastgelegd!
    Moooi.....
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zoals je je foto's lardeert tussen de tekst, maakt het tot een prachtig geheel, Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nou Dientje....het is heel geruststellend te lezen dat je niet weggaat.
    En mocht je dat toch doe, doe het dan met grote vastberadenheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oei... wat een ijzersterkte tekst weer met weer prachtige foto's.
    Die witte buizerd is ook geweldig! Maar euhhh... even terug naar je tekst.
    Vastberadenheid is een must maar soms doet diezelfde vastberadenheid
    ook wel eens enorm veel pijn.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ahhh... ja, dat is zo waar ! Gelukkig is mijn voorraadje vastberadenheid voor slechte tijden een beetje op peil,
    maar er zou zeker nog iets bij kunnen.
    Ik ben blij dat je nog steeds die opluchting voelt van de beslissing, Dien. Dan moet het goed zijn geweest.
    Maakte ruimte, he?
    Liefs, Clemens. ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  32. vastberadenheid. Als je er op overschot zou hebben: stuur maar een emmertje door.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥