One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












20-01-2014

21.01.Door jou





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken



Door jou..

Het was een blauwe maandag,
toen de noorderzon fel scheen.
Je wou weer eens gaan vissen.
een schop tegen het zere been.

Ik verzette eerst een hand,
en later ook een tand.
Maar recht zoals ’t ie gaat,
jij poetste toch de plaat.




Jij kneep de kat in het donker,
het beest ging krijsend op de loop.
En bij het laatste stergeflonker,
verloor ik alle hoop.

Ik huilde hete tranen,
het liep de tuiten uit.
Die vulden toen het gat,
dat ik geslapen had.




Maar met het laatste schip
, verloor ik toch een groot gemis.
Ik smolt toen maar de boter,
en deed die bij de vis.

De noorderzon ging onder,
de maandag niet meer blauw.
Hij kreeg een zonnig kleurtje,
’t
kwam allemaal door jou.
A.Stik-Snijder

Hebben jullie nog last gehad,
van de blue monday webbies:-)
xxx


74 opmerkingen:

  1. Dan i je dag alleen maar goed verlopen, daar kan geen blauw gevoel tegen op. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo blauw vond ik het niet, blauwe dagen vind ik als de zon straalt en er geen wolkje aan de lucht is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hé Rene.
      jij ziet het blauw ook al helemaal zitten op de dorpsdeuren zeker:-)

      Verwijderen
  3. Wat is dat 'blue monday'? ;-) Voor mij is iedere maandag hetzelfde, ook als alle andere dagen van de week. En of het nu de eerste, de tweede, of de derde maandag van het jaar is, hij is en blijft hetzelfde als andere dagen. Depressief ben ik gelukkig nooit.
    Gelukkig dat voor jou ook de zon ging schijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nee hier geen last van blue monday, maar k ga dat niet te luid roepen, want toen ik dat vorig jaar zei kreeg ik hem een week later :-)
    hopelijk viel deze dag voor jou ook goed mee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er komen toch wel veel mooie hartjes op jou levenspad Dien. Maar de mooiste heb je nog niet gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik heb er last van gehad, het regende hier de hele dag dus was de wandeling van Zoë maar van korte duur

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. echt waar liliane :-) da's jammer zoor zoë lekker nat worden:-)

      Verwijderen
  7. Nee hoor, het was eerder een grijze natte dag.
    Heb dan ook 2x een nat pak gehaald, daar kun je wel een blue monday gevoel van krijgen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaaa, marjolijn........
      en dan naar binnen achter een kop warme dampende koffie,:-)
      heerlijk,
      ik ga mijn auto naar de garage brengen en wandelen....:-)
      ik denk aan jou xxx

      Verwijderen
  8. Het blauwe licht op een maandag morgen kan soms heel mooi zijn :-)
    @ La Palma - Tenerife ongeveer een half uurtje vliegen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach nee ik heb geen last van een blauwe maandag gehad, nog veel te druk met andere zaken geweest.
    Wel weer baantjes gezwommen gisteren, dat is lekker ontspannend zo rustig doorzwemmen. Al merk ik
    wel dat je conditie snel weg is, ik heb mijn baantjes maar niet geteld.
    Fijne dinsdag gewenst Roosje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. geeft niks haba, je bent onder de mensen en hebt afleiding, ik vind het knap van je dat je de draad zo goed oppakt,
      xxx

      Verwijderen
  10. Lachen en glimlachen zijn de poort en deur, waardoor veel goeds in de mensen kan binnenglippen (Christian Morgenstern). Geniet van de dag. Muis XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey muisje:-)
      jij hebt vast een heel mooi boek waar je die spreuken uit haalt:-)

      heb het fijn vandaag hé.
      xxx

      Verwijderen
  11. Jij hebt er beslist het oog voor, in alles, met welk materiaal dan ook zie jij hartjes lieve Klapper!

    Blauwe maandagen
    De A is rood en de E is geel. Voorbeelden van synesthesie, een koppeling van verschillende zintuiglijke informatie. Zijn die mensen gek, of zien ze dat echt zo? De Amerikaanse neurobioloog Ed Hubbard vond hard bewijs.
    door Marian Tjaden

    Blauwe maandagen..Helemaal verkeerd. Althans, míjn maandagen zijn hardrood, met een zwart randje. Dinsdag heeft iets grijsviolets. Woensdag is groengeel, zoals de bloemen van de vrouwenmantel langs het tuinpad. Zaterdag is helderrood in het midden, verlopend naar paarlemoer roze. Zondag is bruinig rood, als een gestold korstje op je knie. (Arnon Grunberg)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb nooit een blauwe maandag Dien,
    Een blauwe dinsdag wel eens gehad :P
    Elke dag is de moeite :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ha die Dien!

    Blauwe maandag...
    Als mensen het er niet over zouden hebben zou ik nooit van het bestaan geweten hebben.
    Mijn maandagen zijn altijd mooi turquoize. Met een zweempje roze erdoor, vaag glimmend.
    Ik kijk altijd uit naar elke maandag.
    Het is de beste dag van elke week het hele jaar door!

    Dat geldt trouwens eigenlijk voor elke dag.
    Vandaag... heel warm grijs, want ik ga zo naar het Turkse Bad!
    Joehoeeee!
    dagdag...

    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Blue monday ik hoorde ervan toen de dag al bijna voorbij was. Als je de schoonheid ziet in de gewone dingen heb je daar geen last van. Ach hoef ik jou niet te schrijven jij kent ook geen blue mondays. Blue monday ik vind het wat overdreven allemaal.

    Dank voor je steun, had ik hard nodig. Ga eerst langs bij blogvrienden en update van de week weer.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha fijn Diana, klop gerust aan, daar zijn we voor, om elkaar t e helpen,
      xxx

      Verwijderen
    2. Dat weet ik Dien je bent een fijne blogvriendin.

      Verwijderen
  15. Nee hoor geen blue monday hier, wel een grey monday.
    Het is wel somber weer buiten, maar de zon gaat vanzelf weer schijnen!
    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik schrok toen mij aan het eind van de dag gevraagd werd, of ik nog last had van 'n blauwe maandag.....
    Ik was het helemaal vergeten..... !!! Nou ja, volgend jaar kan het weer..... toch???
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nooit geweten van een blauwe maandag. Hooguit van een blauwtje lopen :)
    Voor mij is elke dag er een met een gouden randje en hopelijk komen er nog vele.
    Ik heb weer genoten van je tekst en foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. blauwtjes lopen is niet leuk hé ada.....
      ik weet wat elke nieuwe dag voor jou is,
      vorig jaar zat ik met hetzelfde probleem, je leven is tótaal anders daarna hé,

      dikke knuffel,
      xxx

      Verwijderen
  18. ik vond het wel een heel "grijze" maandag Dien...


    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. na die mooie blauw lucht van jou in portugal wel ja willy:-)

      Verwijderen
  19. Subliem dat slingerhartje op de grond!
    De tekst is scherp maar menselijk, en deels behorend tot het leven
    al zo niemand verdriet mogen hebben he.
    Knap werk weer ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je weet al dat blue monday bij mij een happy monday was :-)
    Ik zit nog na te genieten van die 17 oogjes uit het zeewater
    En dat slingerplantenhartje van jou is wel heel erg mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja marjolein ik kan me dat hééél erg goed voorstellen...
      wonderlijk moi

      Verwijderen
  21. Een guitig gedicht en... ook weer een foto met een hart! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Voorbeeld van een sterke verstandige meid !! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Als iets heel kort duurde, dan noemde wij een blauwe maandag! Maar ik had nog nooit gehoord van dé blauwe maandag, alweer iets geleerd dus...!
    De hartjes liggen weer voor het oprapen Klapperdeklappertje, boffer!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. yes madam marjolein, als je maar kiekt, dan zie je ze overal :-)

      Verwijderen
  24. jij hebt toch altijd wel een heel goed oog voor hartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hier was de lucht op deze blauwe maandag van vroeg rot laat loodgrijs, maar dat is vandaag niet anders.
    Met een lampje aan in mijn computerhoek en niet al te bluesy muziek klinkend door de lamer, kom ik ook deze dagen wel door.
    Maar eerlijk is eerlijk, dat grijze weer verveelt me langzamerhand wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik geloof je jan, het is wat grijzer maar er komt ander weer let maar op:-)

      Verwijderen
  26. Hoi Klaproosje.

    Zo leuk hoe je vaak weer een ander hart vindt om een foto van te maken.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. zoals je wellicht al vermoedde, had ik daar hélemaal geen last van... ;-)

    Groetjes, Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het was een grijze grauwe dag, zo ook in de blues..........
    Maar dat was gisteren inmiddels is het vandaag ..........................

    BeantwoordenVerwijderen
  29. tja de dagen zijn grijs en loom maar echt triest ben ik niet hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik heb er precies al twee weken last van. Heb je geen middeltje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oei Joke,
      zal ik een dagje naar je toekomen:-)
      en een paar bakken goei zin meebrengen:-)

      Verwijderen
  31. Ace en een hartje aan je zijde dat maakt het al wat minder erg, lijkt me.
    Geen last van gehad, was aan het werk met veel lieve mensen om mij heen en veel kunstlicht en daarbij kon ik mijn zorgen voor ten volle benutten.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een geweldig gedicht!
    Je krijgt de grieten van ons Klapper

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaaaaaaaaa grieten mussie....
      grieten...
      ik kan je verhalen vertellen:-)

      Verwijderen
  33. Geen blue maandag hier maar donkergrijs en saai …...
    We maken het binnen gewoon gezellig Dien met veel kaarsjes .
    Ace trekt zich nergens iets van aan.
    Die geniet lekker buiten samen met jou.


    :)
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lekker gezellig aly, heerlijk
      lieve knuffels voor jou en frank
      xxx

      Verwijderen
  34. Nah... Gisteren (20 januari) was ik jarig en mijn lievelingskleur is blauw, dus mij hoort niemand klagen :D
    Geweldig dat hart van twee vieze slierten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lieve lieve lieve lieve lievelieve lieve lieve lieve lievelieve lieve lieve lieve lievelieve lieve lieve lieve lieve
      :-) kakelino
      Van harte, Sms is on de weej to joe.

      ik bel je gauw,
      xxx

      Verwijderen
  35. Klapper... ik ben er weer om hier te kunnen reageren. Niet alleen maar lezen, maar ook eindelijk weer typen. Heerlijk.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ha ha, mooi! Nee, geen last, ik ben allang blij dat ik niet glibberend de deur uit hoef. Of zes weken niet, of zo.
    Maar ook ik had wat extra kaarsjes aan. Dat dan weer wel. ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  37. je hebt een hart voor honden.

    OT: skynetblogs heeft precies problemen vandaag, kan nergens reageren.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥