One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












17-01-2014

18.01. beste slak





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





Beste slak, Mag ik u vragen om een keer met mij te dansen,
en wel boven op uw huisje?
Een paar passen maar?
Dat is mijn liefste wens.

Ik zal heel voorzichtig dansen,
zodat we niet door uw dak zullen zakken.
Dat beloof ik.

Maar zoiets weet je natuurlijk nooit helemaal zeker.
De olifant

Beste olifant,
Dank u wel voor deze brief.
Later wil ik vast wel een keer met u dansen,
op mijn dak.
Dat weet ik bijna zeker.
Ik denk dat ik heel goed kan dansen.
Maar voorlopig komt het me helaas niet zo goed
uit.

De slak.



44 opmerkingen:

  1. Ha ha, heel leuk de olifant en de slak, slow dans Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de olifant zal dat heel voorzichtig doen, daar ben ik zeker van :-)
    heel mooie foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha. En dan dat liedje erbij. De olifant zal vast heel voorzichtig dansen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een beleefde briefwisseling.... en wat een mooie foto..
    Toon en Dien...een paar apart. Heb een goed weekend.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel jan, :-)
      ik heb voor mijn verjaardag een prachtig boekje van hem gekregen:-)
      hou je vast er komt weer nieuw leesvoer aan :-)

      Verwijderen
  5. Vooruitziende blik, maar olifanten kunnen dus helemaal niet eens springen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. he rene. fantaseer nou eens mee:-)
      samen schuifelen op een fijn muziekje:-)
      dat kan de olifant best :-)

      Verwijderen
  6. Na de winterstop komt het vast nog goed tussen die twee...
    Bovenstaande uitspraak van de Dalai lama heb ik een drietal jaar geleden eens in grote letters op de woonkamermuur van een vriendin gekalligrafeerd.
    Ze wou het elke dag kunnen lezen. En dat doet ze nog altijd =]

    Welterusten Klaproos, leuk dat jij mijn dag met deze positieve noot beeindigde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha leuk dauw,
      we kunnen niet genoeg positiviteit aan de dag leggen denk ik:-)

      Verwijderen
  7. Dan volgende keer maar een dansje..!
    Nu maar lekker weekend vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. morgen nog een leuke wandeling doen marjolijn met een leuk maatje:-)
      hou je het nog even droog:-)
      xxx

      Verwijderen
  8. Voor jou lieve Klapper:

    Midden in het bos kwamen de olifant en de slak elkaar tegen.
    ‘Hallo olifant,’ zei de slak.
    ‘Dag slak,’ zei de olifant.
    Op dat moment begon het te regenen.
    ‘Kom maar even binnen,’ zei de slak.
    ‘Graag,’ zei de olifant en hij stapte het huis van de slak in. Het was warm en donker daar binnen, terwijl de regen op het dak kletterde.
    ‘Het is hier wel nauw,’ zei de olifant.
    ‘Ja,’ zei de slak. ‘Maar niet als ik alleen thuis ben.’
    ‘Ik vraag me af,’ zei de olifant die nauwelijks kon ademhalen, ‘wat erger is: nat of nauw?’
    ‘Ja,’ zei de slak, ‘wat zou eigenlijk erger zijn?’
    ‘Heb je hier nergens een raam?’ vroeg de olifant.
    ‘Als ik kijken wil ga ik altijd naar buiten,’ zei de slak.
    De olifant knikte, maar het huis van de slak was net iets te klein daarvoor. De wanden kraakten, barstten en vielen in scherven uiteen.
    ‘Wat deed ik nou?’ vroeg de olifant.
    ‘Knikken,’ zei de slak, terwijl de tranen in zijn ogen sprongen.
    ‘Maar dat doe ik zo vaak...’ zei de olifant. Maar toen sloeg hij zijn ogen neer en zei: ‘Het spijt me, slak.’
    De slak keek zo verdrietig dat de olifant een brok in zijn keel kreeg. Het was ook een treurig gezicht: de neergutsende regen, de stukjes huis en de wanhopige slak.
    ‘Kan ik iets lijmen?’ vroeg de olifant. Maar de slak zei alleen maar: ‘Loop maar door, olifant.’
    Toen de olifant doorliep riep hij hem nog na: ‘Maar ik ben niet boos!’
    ‘Nee,’ riep de olifant vlak voordat hij niet oplette en met zijn volle gewicht tegen de beuk botste, en wel zo hard dat de eekhoorn boven in zijn huis met stoel en al omviel, terwijl hij juist even zat te slapen.
    De avond viel en de slak zocht alle scherven van zijn huis bij elkaar. Met wat lijm maakte hij zijn huis weer heel. Maar in het dak liet hij een opening waardoorheen iemand voortaan zijn hoofd zou kunnen steken als hij wilde knikken.
    Toen hij die nacht plotseling wakker werd zag hij door de opening
    een ster in de donkere lucht. En dan te bedenken, dacht hij, dat ik tot nu toe zelfs geen kier heb gehad. Hoe bestaat het! En hij schudde heel voorzichtig zijn hoofd, terwijl de ster hoog boven hem fonkelde.
    © Toon Tellegen
    ... en ik hoop dat jouw weekend boordevol fonkelend sterren zal steken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahhhhhhhhhhhhh Gerda,
      wat een leuk verhaaltje, het is toch een dijk van een schrijver hé:-)
      dank je wel

      xxx

      Verwijderen
  9. Slimme brief van de slak. Op een zorgvuldige manier bedankt voor het verzoek, en toch de olifant niet gekwetst.
    Wat mooi :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mensen kwetsen we doen het allemaal, bewust of onbewust,
      we leren nog wat van slakje :-)

      Verwijderen
  10. Oh als de slak en de olifant maar niet heel close gaan schuifelen, dat geeft narigheid! Mooi geïllustreerd verhaal(tje) Klapperdeklappertje!
    Fijn weekend, XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dán gaan ze door het dak marjolein:-)
      reken maar van yesssss:-)

      xxx

      Verwijderen
  11. geweldig om zo met elkaar om te kunnen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja he bas,
      een kinderverhaal goed voor de opvoeding kunnen wij als volwassene nog wat van leren :-)

      Verwijderen
  12. Dat is nog eens een mooie manier om nee te zeggen.

    Fijn weekend klaproos.

    lieve groet
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel beleefd iemand afgewezen Roosje!
    een mooi verhaal met een prachtige foto!
    Maak er een fijn weekend van!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kijk, dat is nog eens een diplomatiek antwoord! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. uitgesteld is niet verloren

    fijn weekend Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ...zoals altijd, bijzonder mooi Roosje...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dansende slakken in januari. Het mot nie gekker worre.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah ik weet het al,
      slakken in januari, fluiten niet zo hard als een kanarie:-))

      Verwijderen
  18. hahaha, wat droevig voor die arme olifant natuurlijk.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ach billy, olifant is het wel gewoon om afgewezen te worden,
      dat weet ik van heel dichtbij:-)

      Verwijderen
  19. mooie foto van deze slak, met een prachtige donker achtergrond, nou als ik slak was liet ik zeker geen olifant op mijn huisje dansen :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je slak is prachtig vastgelegd.
    Het verhaal erbij: hahaha

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥