One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












13-01-2014

14.01 I,m Lucky





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





Geluk


Het geluk is overkomelijk. Men plaatst het
in een vitrine en gaat aan het werk.
Wie ernaar vraagt krijgt het te zien,
onder weloverwogen commentaar.

Het is gebruikelijk om ’s avonds achterover
te zitten en het geluk, zoals dat beschaafd
verlicht tentoongesteld staat, te beschouwen.
Men stoot de deelgenoot erover aan.
Die knikt of zegt heel zachtjes: ‘Ja.’

In hoeverre het geluk ons bepaalt
is niet eens een vraag: totaal. Wij zijn niets
dan ons geluk, en het geluk is waar wij zijn.

Slechts tijdens het afnemen van de glasplaat
slaan we soms de ogen neer. De vochtige
doek hangt slap in onze handen. Zo mooi.

Mark Boog

*Marlou*
Dank je wel,
I'm lucky, ik heb dank zij jou een écht Marlou aan de muur hangen:-)
"genieten"
xxx


26 opmerkingen:

  1. Een verrassend eind van het gedicht....zo mooi....
    Een echte Marlou, daar moet je zuinig op zijn Klaproos.....die worden alleen maar waardevoller.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geluk zet ik niet in een glezenkast, ik wil het delen met andere, als ze er open voor staan. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
    Heb een aardig vrolijk nummer voor je om te dansen
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, ik vind de afbeelding toch een beetje te flets, naar mijn smaak.
    En geluk heeft ook met liefde te maken, door wie en van wie, en zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een naïef landschap, eenvoudig mooi is dat
    leuk hé, een werkje van een medeblogster
    zelf heb ik een echt Kaske :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent een geluksvogel om dit mooie schilderij aan je muur te hebben hangen. Het straalt vrolijkheid uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geluk, dat moet je blijven koesteren en goed bewaren.
    Dat wordt goud waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haaa Klappernootje,

    een echte Marlou aan de muur!!!
    Ik gloei en bloei van trots!
    Misschien ga ik wel door met weggeven, want de schildercursus begint volgende week weer.

    de docent vroeg welk thema we nu wilden.
    Ik dacht aan VOGELS.

    Dag vogeltje...

    heb het goed vandaag... het wordt weer een TOPdag!

    Xxx, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. fijn voor jou , het geluk zit soms in de kleine dingetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, een echte Marlou aan de muur? Gelukzak! Dit pareltje zal nu voor altijd jouw huis opvrolijken en dus ook dat lieve hart van jou! En jij verdient dat met die steeds weer zo mooie logjes, het is deze keer niet anders! Wat zeggen ze nu weer? Soort zoekt soort? Dat is met jou en Marlou weer maar eens bewezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Marlou die kan er wat van, stilletjes volg ik haar blog en geniet ervan!
    Vandaag zal ik mijn glasplaat is afstoffen, kijken of er nog wat in de vitrine ligt.
    XXX


    NB ik heb geen idee wat de giraffe in het circus moest doen, ik ben niet in die tent geweest!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi schilderij van Marlou! Jij bent de bofste Dien!
    Het lijkt me niet handig om je geluk in een glazen kistje te stoppen en er maar af en toe naar te kijken.
    Hup uitdelen!! Maar jij doet dat al Dien met elke dag je mooie lotjes en foto's.
    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is geluk waar je van blijft genieten Dien
    Je bent een echte bofkont om hier elke dag naar te kunnen kijken. :-))
    Prachtige kleuren!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geluk beperkt zich doorgaans tot momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een echte Marlou, daar kan geen Cezanne tegen op.
    Wat ben jij een geluksvogel.
    Geniet er van Klaproos.

    Lieve groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geluk zijn we zelf ja.
    Geluk bepaald ons niet, we bepalen zelf hoe gelukkig we zijn.
    En we kunnen nooit afhankelijk van een ander zijn voor ons eigen geluk.
    Marlou is lief :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Sterk Niet vergeten Uw verzekering aan te passen (meerwaarde) Mooi dit schilderij ! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een bofkont met zo`n prachtig stuk aan je muur.
    En dan ook nog van een kunstenares die je kent is helemaal top

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat kan niet iedereen zeggen ik zal hem maar goed verzekeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel knap stukje werk,
    het schilderij maar ook de tekst! geniet ervan als je de muur bekijkt ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het Rijks zou je wel eens kunnen gaan benijden.
    Geniet van het aanschouwen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  21. een Marlou aan de muur hebben...

    je zou voor minder gelukkig worden

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Met het geluk zo dichtbij dat je er iedere dag naar kunt kijken.
    Je bent een bofferd met een echte Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Kijk daar heb je dan weer goede vrienden voor, mooi schilderij van Marlou!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een rijk "bezit"zowel het gedicht als het schilderij. Maar de echte rijkdom zit volgens mij in de ware mens, zoals jij en Marlou ;-)
    Mijn laptopje is nog steeeeeds niet gerepareerd, maar vrolijk word ik weer van jouw blogs. Dankjewel, Superklaprooske.
    liefsliefs Kakelino

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥