One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












02-06-2014

03.06 Kleur bekennen





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





kleur bekennen
de wereld kan niet zonder kleuren,
dat wordt een saaie boel.
want kleuren kunnen prachtig zeggen
wat je bij de dingen voelt.

stel
dat je geen blauwtje meer kan lopen
niet groen als gras mag zijn,
dan kun je, zelfs al zou je willen,
geen grijze muis meer zijn.
niet meer blozen van verliefdheid
of zwijmelen op een roze wolk.
geen blauw bloed
of creme de la creme
alleen maar kleurloos volk.



laat mij mijn eigen kleur bekennen,
groen en geel van ergernis zien.
het schaamrood op de kaken krijgen
of paars van woede zien.
zelfs als bruin het niet kan trekken,
al zit ik op zwart zaad,
kan ik geen rooie cent meer missen
dan wil ik toch nog zelf beslissen
welke kleur me 't mooiste staat!


joke schutten

altijd trots zijn op je eigen kleuren webbies,:-)
tot morgen

xxx




37 opmerkingen:

  1. Het hart volgen is prima, maar gevoel kan ook verraderlijk zijn. Dus kies ik er voor om mijn verstand toch maar niet uit te schakelen en hand in hand te laten gaan met mijn hart.

    Groeten Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Luister naar je Gevoel
    Volg het met je hart
    Je weet wat ik bedoel
    Altijd de juiste start

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zonder kleur dat lijkt mij helemaal niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De pauw weet hoe het hoort, kleur bekennen.
    Mooi de rijtjes waarin de kleuren voorkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik probeer altijd wel mijn hart te volgen.
    Een kleurloos leven lijkt me zo erg, dan zou ik veel bloemen gaan zaaien. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij kunnen niet zonder al die mooie kleuren Dien.
    Leuk die gezegde's met de kleurenpalet in Joke 's gedicht!
    :-)))
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je kleurenblind bent kun je misschien niet alle kleuren benoemen, maar wel van alle kleuren genieten.
    Je hoeft ook niet altijd te weten waar het genot vandaan komt.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Pauw weet gewoon dat ie mooi is, daar geniet die zelf van! Denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kleuren maken het leven. Heel mooi. Al hou ik af en toe best van zwart/wit! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Liefde maakt kleurenblind ;-) ;-) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waar zouden we zijn zonder kleur.
    De wereld zou er maar saai van worden.
    Kleurrijke dag vandaag meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goede morgen, wat mooi die foto's van een pauw in volle bloei ;)
    Gelukkig heeft elk mens en elke dag zijn eigen kleur, de wereld is vol kleur.
    Fijne dinsdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. en soms alles es door een roze bril bekijken?? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo fier als een pauw... en dat mag hij zijn met recht en reden! Voor jou:

    De pauw was op de koe
    ze zei: o schat van mij,
    O koe, aai lof joe.
    Wat? zei de koe.
    Wie, wat, waar, hoe?
    En boe nog aan toe.
    O koe, zei de pauw,
    ik hou van jou.
    O pauw, zei de koe,
    aai lof joe toe!
    (Vrije Basisschool Otegem)
    *wink, big smile*

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kleur bekennen en zo trots als een Pauw rondstappen.
    Laat ze naar denken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een kleurloos leven lijkt me heel saai.
    Ik hou van kleur, alle kleuren.
    Maar altijd je hart volgen kan gevaarlijk zijn.
    Deze dag kleur ik paars, pimpelpaars.

    Lieve groet
    lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zo, die wou jou even veroveren :-)
    hij kan alvast kiezen uit z'n kleurtjes
    ik wens je een kleurrijke dag, hier ziet het er maar grijs uit

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik volg altijd mijn hart.. Hoe dan ook, en wat anderen er ook van vinden. Het is mijn hart :)
    Mooi die pauw :)
    Zo lopen er hier ook 2 vlak in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat er zou gebeuren, Klaproos? Ik zou het niet weten en waarschijnlijk ook niet willen weten. Mooie foto's van de Pauw.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Klaproosje.

    Prachtige foto's van de Pauw en de woorden van kleur goed bij gekozen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Als ik naar mijn eigen kleur kijk Oei !! ddat ziet er heel grijs uit !! Mijn kapper .......euh Zegt zo iets tussen zijn tanden ......var......haar moeilijk te kleuren ! Vandaar Kleurige groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige woorden en o wat fantastisch mooi die pauw met zijn veren helemaal open, schitterend om te zien!
    Nog een fjine dag,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat er zou gebeuren als ik mijn hart zou volgen? Eh.... Mijn hart volgt mij!!! En geheel kleurloos is mijn leven gelukkig ook niet. Het is meer een bonte aaneenschakeling van gebeurtenissen...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. een prachtige teksten en mooi geîllustreerd Roos..

    ik hou het op " la vie en rose"..

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Er gebeurt veel als je je hart volgt en kleur bekent.......

    BeantwoordenVerwijderen
  26. een kleurloos leven is géén leven... ;-)

    Groetjes, Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig die pauw!
    Maar schreeuwen dat ze kunnen haha.
    Maar zijn staart maakt alles goed!
    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een heerlijk blog weer lieve Dien,
    en zo mooi gezegd ook weer om trots te
    zijn op je eigen kleuren.
    Ben ik ook hoor :-))))))))))))

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Kleur bekennen, ik ben nog maar juist moeten gaan kiezen voor een regering :-)
    Prachtig die mooie Pauw met zijn schitterende kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Grijze dagen zijn over het algemeen niet mijn dagen. Doe mij maar een mooie waaier aan kleuren zoals bij die pauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik ben gek op kleuren, alle kleuren! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. De kleuren van die pauw zijn geweldig, hé.
    Maar weet je wat ik het aller-allermooist vind? Zijn blauwe borst, joeg hei!
    En het lijkt me ook een heel zacht borstje :-)
    Blauw is ook nog maai fevurut colleur. Senk joe verrie muts Dien :D
    De wereld wordt pas mooi met veel kleur erbij!
    Liefs en een knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  33. geweldig weer ja ongemerkt doen we veel met kleuren, erg leuk omschreven, en prachtige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  34. gisteren postte ik hier 'ik wist niet dat kleur bekennen zo kleurrijk kon zijn ' , alleen ik kreeg het maar niet gepubliceerd dus vandaag even opnieuw en op hoop van zegen

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig gedicht met mooie foto's! En die pauw kiest ze gewoon allemaal tegelijk, de kleuren!
    liefs Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  36. wow, wat had je die pauw mooi te pakken, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥