One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












08-06-2014

09.06. Bjoetie is





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken


bjoetie is in die aai of de beholder

De gevlekte orchis ,
Dactylorhiza maculata subsp. Maculata,
staat op de Nederlandse rode lijst van planten.



Het is daarom zaak,
zorg te dragen



voor deze schoonheden,



Ace wil wel waken over ze,
geen punt



hij loopt er behoedzaam tussendoor,
alsof hij weet



dat deze gevlekte schoonheid,
wat extra zorg nodig heeft



ver weg van alle hectiek, lawaai en peelmarkten:-)



daar leven wij:-)



een beetje zorg dragen voor de natuur,

en anders...
doet een hekje dat wel : -)

dag webbies,
hebben jullie het fijn gehad?

xxx



36 opmerkingen:

  1. Klapper.. wat denk je.. het is geweldig geweest vandaag. en het mooist is.. morgen weer een dag. Genieten met hoofdletters. Owh wacht. Met HOOFDLETTERS. ehhhh, nee, pfff, gaat iets niet goed hier, het moet natuurlijk GENIETEN MET HOOFDLETTERS ZIJN. Mmmmmm, ik heb het idee, dat het vandaag niet meer goed gaat komen. Lailatov Klapper.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hé die orchideeën, ze staan hier ook volop nu.
    Ik vind het net zoiets als de roep van de Koekoek die je voor het eerst hoort.
    Het geeft zoiets speciaals

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerste roep hoorde ik dit jaar 24 april attie, een héél speciala datum :)

      Verwijderen
  3. Je krijgt er niet genoeg van om er naar te kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn dag was goed lieve Dien, gewoon zo heerlijk goed.
    Jij bent er altijd een beetje bij!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, het ziet er allemaal fleurig en fijn uit, precies zoals het buiten is! Hier ook hoor! Fijn zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig zomaar midden in de natuur. Dat hekje is wel nodig voor de vandalen en de plukkers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige bloemen, maar hier (=Alblasserwaard) in de streek ben ik ze nog niet tegengekomen....... En ik heb in mijn schooljaren aardig wat herbaria gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, deze kadootjes van moeder natuur....!!
    Vandaag nog maar zo'n fijn dagje meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooie foto's heb je gemaakt. Deze bloemen is heel apart om te zien. Niet eerder gezien. Ace genbiet tussen bloemen. Lieverd die Ace.
    Vandaag weer lekker genieten met de mooie weer.
    Gr. Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede morgen Roos, prachtige foto's, hier verderop staan ook velden vol met kleine orchideetjes,
    ik dacht dat dat de wespenorchis was, maar in dat gebied kom ik niet zo vaak, het is een eiland verderop.
    Net iets te ver om even naar toe te lopen, maar een vriendin van mij kwam daar vaak en heeft het me
    verteld.
    Eigenlijk zou ik er eens heen moeten om zelf te kijken of ze er nog zijn.
    Vandaag weer een strak blauwe lucht, dus ik ga wel weer een eind lopen.
    Fijne maandag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knappe foto's van een prachtige wilde bloem die hopelijk nooit zal uitsterven!
    Ga je vandaag weer de hort op lieve Klapper, samen met je al even lieve Ace? Geniet er van hé want het belooft weer zonnig te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb ze in mijn tuntje en ben er dan ook erg zuinig op.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helaas is het te vaak nodig dat er een hek omheen gaat.
    De mens sloopt anders alles.
    Maar deze niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie close-up van de gevlekte, hopelijk kunnen we nog héél lang van deze fijne bloemen genieten! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Klaproosje.

    Wat een prachtige bloem is dit.
    Mooie foto's heb je er van gemaakt.
    Lief zo Ace er heel mooi omheen lopend.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. deze mooie bloemekes hebben de beste bewaker van de wereld, dat is duidelijk
    geniet verder van elke dag, t kan plots zomaar gedaan zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat zijn ze mooi als ik dit ziet kan mijn dag niet meer stuk

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig, klaproos, goed dat jij en Ace over deze schoonheden waken.
    De gevlekte orhcis heb ik hier in de buurt niet gezien, maar met een veld vol brede orchissen ben ik ook heeeel blij. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, zomaar in de vrije natuur. Ik ben ze nog niet tegengekomen want anders had er al vast en zeker een van in mijn fotoarchief gezeten. Real beauty :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Met het zien van deze foto's.... is de dag al weer een stukje beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi zijn ze hè ?
    Leuk dat ze ook volop in de Peel groeien....arme en iets vochtige grond hè ?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Eigenlijk verdient niet alleen dit bloemetje maar de hele natuur onze aandacht en bescherming.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het is maar goed dat ace er een beetje op past!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zie ze hier ook massaal staan gelukkig afgeschermd door draad en hekjes :-)
    We moeten er erg zuinig op zijn….
    op deze bijzondere bjoetie bloementjes
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je snapt niet hoe het zo kan groeien, en dan nog wel in ons eigen land...
    Bjoetie laais wizzin joe, maar ook outsaait of cors :-)
    Lavulie piktjurs!
    Een pakkerd,
    Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja...ze bloeien zich wezenloos momenteel. Een heel bijzondere verschijning.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Schitterende bloemen en heel mooie foto's, ze lijken op de macro foto's heel groot, maar op de overzicht foto zie ik dat ze eigenlijk maar heel klein zijn, knap vast gelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je legt je gevoelens in deze bjoeties.
    Je brengt ze nog mooier voor.
    Daar moet zorg voor gedragen worden!
    En daar werk je aan mee, dat weet ik! :-)
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  29. de natuur heeft van ieder van ons respect nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ik vind Ace een bjoetie, ik vind Vinyl een bjoetie en Axel vond ik ook een bjoetie.
    En er zijn nog honden hoor, maar ga ze hier niet allemaal opnoemen.
    En, jawel, er zijn ook veel mensen die ik bjoetifoel vind.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥