One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












11-06-2014

12.06. Gezegend de man





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





'Waarom spreekt de Rus zoveel van de ziel?'
'Wie niets te eten heeft, denkt voortdurend aan eten.'
Gezegend de man, die geweldig subtiel
en diepgaand dit raadsel betracht,
en na jaren doorgrondt:
het geheim van de Russische ziel.
Verbijsterd zal hij in die leegte staan staren.

Igor Goeberman (vertaling: Hans Boland)

Dmitri Sjostakovitsj:
Kroniek van een vriendschap
brieven aan Isaak Glikman

De mooiste boeken over vriendschap kunnen geschreven zijn,
ze in werkelijkheid beleven,
is een ander paar mouwen,

ach m'n lieve vriend,
wat een prachtig kado,jou vandaag tegen te komen,
als ik maar "iets " voor jou kon en mocht doen,....

dan deed ik het méteen,

xxx


klaproosweblog last even een pauze in
tot gauw,



46 opmerkingen:

  1. Allez, plaats ik een reactie, is ie pleite... Nog een keertje dan.
    Wijze woorden, Lief Rooske, en alsof die woorden ons nog niet genoeg aanzetten tot
    nadenken, neem jij een blogpauze. Van harte gegund natuurlijk, maar wel terugkomen, hè?
    Ik hoop dat alles goed is...
    Neem je tijd, doe álles waar jij en Ace zin in hebben :-)
    Geniet van je pauze!
    Liefs Kakel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtig cadeau, jou vandaag tegen te komen,
    Dat vind ik hee mooi.
    Veel sterkte in je pauze, neem je rust. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kersen en kersenbonbons....... net in mijn straatje.
    Geniet van je pauze...... en niet te lang wegblijven hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou vooruit dan maar Klapper....
    Tot gauw en eet niet teveel kersen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb steeds van de Russen gehouden ;-) in mijn bibliotheek zitten er wel een paar.
    Alhoewel ze tegenwoordig in het westen niet zo popular zijn ;-)
    Het º (gaatje) goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kersen en een pauze, dat is een mooie combinatie.
    Mooie tijd meis, geniet volop...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een gedachte die de kers op de taart is......ook 's morgensvroeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede morgen Roos, het is je gegund hoor, die pauze.
    Lekker kersen eten en kijken hoe ver je de pitten weg kunt spuwen.
    Dat doet me er aan denken dat de kersenboomgaard hier verderop
    ook wel weer kersen zal verkopen, daar ga ik straks maar eens langs.
    Een fijne blogpauze gewenst en voor vandaag een heerlijke donderdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij weet altijd iets voor een ander te doen met dat mooi, ruim hart van jou lieve Klapper, en dat zal deze keer niet anders zijn!
    De blogpauze is je van harte gegund en geniet er van hé! Maar schatje, blijf niet té lang weg hé, ik mis je nu al!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Dien,
    Heerlijk kersen eten. Daar ben ik ook gek op. Je hebt groot gelijk dat je blogpauze neemt. Ik doe ook wat rustiger aan.
    Afgelopen weken te veel gedaan. Lekker nu genieten Dien. Ik wens jou fijne dagen.
    Gr. Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Russen zijn redelijk complexe wezens.
    Geniet van de pauze.
    Ik mis je nu al.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kersen, bessenpluk... het is weer zo ver :-) en ik wens jou, of je nu gaat plukken of niet, een hele fijne pauze toe Dien; enjoy! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ha die Klappernootje...


    KERSENTIJD!!
    Jaaaa, dan kan ik me voorstellen, dat jij even pauze neemt.
    Dan heb je geen tijd om te bloggen. Dan moeten er kersen gegeten worden!!
    Mmmmm....

    Tot later! Enne.... good luck!
    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi blogje... en er zijn blijkbaar nogal wat mensen aan een pauze toe in blogland :-) Geniet van wat er in de plaats komt en tot leesssss @->-- Liefs Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pffff... ik had reacties achter gelaten. Ik zie ze niet...
    Doe maar weer even over nieuw.
    Mooie kersen foto heb je gemaakt. Lekker genieten met blog pauze.
    Veel plezier wat je gaat doen.
    Gr. Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. zoveel wijsheid Dien
    hopelijk mag alles goed gaan met je vriend
    en met jou

    OT: groetjes terug, ik kreeg de jouwe via een vriendinneke ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tot snel Dien!
    Vriendschap is iets geweldigs mits ze volkomen belangeloos is en zonder verwachtingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wens je een fijne pauze toe met alles wat je hartje begeert.
    Tot later!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Klaproosje.

    Neem te tijd voor je blog pauze.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik geloof niet dat het met jou slecht kersen eten is Klapperdeklappertje ! :-D
    Maf toeval?? Gisteravond dacht ik aan 'De Kersentuin' het toneelstuk van Tsjechov!
    Fijne pauze, tot later XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De kers op de taart, kan het mooier? En jij trekt er op uit. Geniet van je pauze!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dus de Rus heeft geen ziel. Dat zal Poetin leuk vinden om te horen. Alhoewel ik me juist bij hem daar wel iets bij kan voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een mooie woorden zeker als het over vriendschap gaat een fijne pauze gegund

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Klaproos,
    Neem maar lekker even een blog pauze.
    Echte vrienden moet je zoeken met een lantaren
    maar als je die eenmaal hebt gevonden dan ben je een rijk mens.

    lieve groeten voor jou en Ace
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Klaproos,
    neem jij maar lekker even een blog pauze.
    Echte vrienden moet je zoeken met een lantaren maar heb je die eenmaal gevonden dan ben je een rijk mens.

    Lieve groeten voor jou en Ace

    BeantwoordenVerwijderen
  26. mijn Russisch is niet meer wat het geweest is..

    tot binnenkort Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ga er maar even lekker tussenuit en neem je rust. Goed idee eigenlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Geniet van alles wat je doet, Dien!
    Tot weerziens!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een pauze..... een echte pauze? Kan ehhhh Ace het dan niet even over nemen. Die is toch ondertussen ook wel volwassen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geniet van je pauze. Al walsend op de mooie muziek van Shostakovich. Denkend aan de wijze Russische woorden. En al kersen etend! Hoop je snel weer te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtige koptekst bij dit log
    En héél veel plezier als er eigenlijk wat te beleven valt ????

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ha Dien geniet van je pauze en gun je de tijd
    liefs een groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. hmmmm lekker.........
    geniet van je pauze Dien.
    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooie woorden en foto Dien. Ik krijg meteen zin in zo'n heerlijke rode kriekjes :-)
    Geniet van je pauze!
    Fijn weekend,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Als iedereen zich nou vooral met de eigen zaken zou bemoeien, kwam het goed! En dat komt het wellicht ook wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat je ook gaat doen lieverd,
    geniet van de stilte maar ook van het leven :-)
    We zien je

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Geniet maar van je pauze wij waren ook even weg bij onze ver weg zoon

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooie woorden Dien ….. zo ist!
    Geniet van je pauze ….
    OOo wij hebben gisteren ook van de kersen gesmuld :-))
    Veel plezier!
    XxxxxX

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik wens je veel kersen op de levenstaart toe, Dien.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik heb even gesnoept van je kers en je kersenbonbons. Veel plezier en tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heerlijk die kersen! Geniet maar van je pauze Dien!
    Ik was ook even pleite, maar nu ben ik er weer ;-)

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Geniet van je pauze! Ik ben net weer terug!
    liefs Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  43. even het gevoel dat er iets ontbrak, t was toch wel Dien zeker
    ik hoop dat je geniet x

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥