One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












28-06-2014

29.06. Pffff





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





Als gladde slang heb je het voorwaar niet eenvoudig in de Peel,:-)
eerst stapt er maat 44 op je..



en vervolgens staat er een harige schat met z'n poten boven op je,



en dan tot overmaat van ramp,
als je denkt alles gehad te hebben



hangt er een flappie boven me,
om me van alle kanten te bekijken hihi,
met geen macrolens bij der,
ik zal der leren...



ik ga der hypnotiseren :-)
ssssssssssslaaaap roosje sssssssslaaap,
als je in de spiegel kijkt zie je 'n aap: -)



whahaha, gelukt.....

Welnee geke slang,
zo dun als een schoenveter was deze:-)
wat wil zo'n slangetje nou klaar maken,
ventieleke, ga jij nou eerst maar eens groter groeien,

tot morgen webbies,

Dank jullie wel voor alle lieve verjaardags wensen aan het adres van Ace,
de man is superjarig geweest,
het is dan ook een "superman"

tot morgen,

* valschermpjes voldaan dicht laat vallen*

xxx



50 opmerkingen:

  1. Dacht dat het een adder was, maar hij heet de Gladde slang, mooie kleuren.
    En zeker glad want schoenmaat 44 overleeft, Ace zijn poot is niet zo zwaar.
    Was je een aap bij thuis komst? Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maat 44 was niet van mij hans:-)
      en een aap ben ik altijd zelfs van chinese dierenriem :-)

      Verwijderen
  2. Oei oei...... Laat Marianne Thieme deze blog maar niet zien......... Dat is zielig voor de slang........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben bang dat die mevrouw hier niet komt boerinneke:-)

    we hebben het diertje braaf in de berm gezet waar het geen overlast van mensen en hondenpoten zou hebben:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een slangetje zo dus als een veter.... Daar zou ik ook niet bang voor zijn.
    Maar ik zou wel uitkijken.....

    Wat zul jij lekker slapen... Na zo'n feestdag...
    En morgen gezond weer op!!

    Xxx, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. prachtig hé loutje,
      spannend ook wel, want ook een klein slangetje kan waarschijnlijk bijten :-)

      Verwijderen
  5. Whahah ik lig in een deuk.... nou mij heeft dat ventieleke wel gehypnotiseerd, ik krijg zo'n slaap..... Prachtig beeldverhaal Klapperdeklappertje! Welterusten, grote gaap XXX.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja, zo`n dier weet ook niet beter, en er zijn zoveel soorten van, maar wel allemaal dezelfde vorm, en pootloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sterk slangetje zoals hij alle aanslagen heeft overleefd. Misschien wel een dun ventieleke, maar toch niet een slangetje om zonder handschoenen aan te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zeker niet hanny,
      gelukkig was het los zand waar het gebeurde, ik denk dat dat zijn redding was:-)

      Verwijderen
  8. Toch maar oppassen, ook met zijn ventieleke...!!
    Mooie zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi slangetje Dien, fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede morgen Roos, ik weet niets van slangen dus mocht ik er ooit eentje tegenkomen,
    dan bleef ik er mijlenver uit de buurt.Alle kleine spul vind ik meestal wel schattig, maar
    er zijn uitzonderingen, kleine slangen vallen daar voor mij ook onder.Je hebt wel weer
    mooie foto's gemaakt van dat schoenvetertje, en het is best een dapper slangebeest, dat wel
    Ik wens je een heel fijne zondag toe, geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. is helemaal goedgekomen
      haba,
      maar ik vond het wel een geweldig vondst,
      top joh

      Verwijderen
  11. Oei, ik had het niet in de gaten dat Ace jarig was, ik dacht dat het feest was omdat je die nieuwe puppy in huis haalde. Dus vooralsnog een dikke proficiat lieverd, en daar bedoel ik niet allen je hondje mee, maar ook jou want jullie zullen er allebei van genoten hebben!
    En ik genoot van dit weer schitterend log, hoe kom je er toch altijd bij? Knappe foto's, heerlijke tekst.... bedankt lieve Klapper!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ohh Gerda, ik dacht dat je het wist, geeft niks hoor, meneer heeft een fijne verjaardag gehad,
      de prins komt volgende week:_)

      Verwijderen
  12. Dat is een mooi foto serie geworden Dien, één die ik met genoegen heb gelezen en bekeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou heb ik toch even het feest gemist maar alsnog gefeliciteerd met de Aceman lieve Klaproos. En een slangetje, hoe dun ook, ik blijf er uit de buurt.
    Fijne Zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat i s verstandig lieve riet want je weet natuurlijk maar nooit,
      maar bij deze wist ik het wel hé:-)

      Verwijderen
  14. leuke vondst. Mooi subject voor dit reeksje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. haha, leuk verhaal
    maar k ben niet zo zot van ventielekes, gelukkig kwam ik die nog nooit tegen
    hopelijk heeft superman super geslapen na z'n superdag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel an, acecoman is de hele dag nog jarig geweest met z'n eigen lieve zelluf :-)

      Verwijderen
  16. Noi Aa.. uh Dien ;) Die heb je mooi op de foto gezet zonder macrolens bij je :P
    Ik vergeet de helft van de tijd mijn camera. Nog erger. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Toch een knappe reeks foto's zonder macrolens.
    Is dat diertje geen hazelworm?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee wim,
      http://nl.wikipedia.org/wiki/Gladde_slang
      echt de gladde slang

      Verwijderen
  18. Wat een prachtige vondst, klaproos, en je hebt er weer ten volle van geprofiteerd met deze mooie serie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hebben di e kip jan :-0 en daarna gleed íe weer zachtjes het struikgewas in :-)

      Verwijderen
  19. Mooi slangetje, maar niet echt mijn ding.
    Ben eerlijk gezegd een beetje bang voor slangen, of ze nu groot of klein zijn.
    Maar de foto"s zijn erg mooi.
    fijne zondag
    lieve groet
    lia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel lia,
      het is helemaal goedgekomen zie je wel ik ben der nog:-)

      Verwijderen
  20. Zo ik wist niet dat jij ook slangetjes kon hypnotiseren

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha klappertje,

    Slang/slangetje, helaas, niet echt mijn dier.
    Maar jij hebt hem goed gefotografeerd: één hand de stok met slang vasthouden en andere hand het fototoestel, knap hoor.
    Dat zou mij niet gelukt zijn: ik zou hard weggerend zijn.

    Dag Dien, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach ineke , het was zo'n klein dun ding, ik dacht écht dat het een schoenveter was :-)

      Verwijderen
  23. Wat gaaf dat je deze slang.... euhhhh, oké slangetje zag!
    ik schoot echt in de lach zoal je dit weer omschreven hebt met
    dat er eerst maat 44 op stapt, dan een harige poot en vervolgens aan een stok whahahahaha...
    Je moest eens weten hoe ik genoten heb van dit blog :-)))))))))))))))))))))))))

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Owh prachtig om te zien klapper. Dit zou een feest zijn. Ik heb dit nog nooit gezien in de natuur. Wel een hagedis. Owh die heb ik even opgepakt. even bewonderd. Even van genoten en nee. niet even geknuffeld. Maar het had gekund. Weet je dat ik vroeger zelf slangen thuis heb gehad. Ook zulke schatjes.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo groot als een veter... niks dus om bang voor te zijn. En giftig ook al niet... oef!!! Schone foto's en schitterende commentaar erbij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Klaproosje.

    Mooi de foto's van de slang.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo maar een slang op je pad. Je had wel dood kunnen zijn.
    Gefeliciteerd met ACE.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een addertje onder het gras, af en toe kan ik hier nog een reactie kwijt....

    BeantwoordenVerwijderen
  29. De gladde slang, gelukkig een onschuldig beestje. Wel leuk dat je met een stokje de slang even uit het mandje hebt getild. Het leverde je mooie plaatjes op. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥