One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












20-06-2014

21.06. New York 1





*KLIK,Empire State of Mind - JAY Z *
Openen in nieuw venster en klein maken


Vriendinneke, ging een weekje naar New York
een indrukwekkende week,
waarvan ik hier een klein verslag mag doen,:-)


















































































Indrukwekkend hé webbies,
Morgen deel 2,
voor vragen, verwijs ik je door: -)
naar de fotografe van dit blog : -)

xxx


86 opmerkingen:

  1. Ik dacht morgen 21 juni de langste dag en de kortste nacht, want dan begint de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is prachtig en indrukwekkend!
    En fijn dat je er weer bent!
    Dag Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat maakt heel veel indruk!!
    Hoe klein kan je, je dan voelen nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is zo attie, hoe groter een mens zich maakt, des te kleiner wordt íe in zo'n stad: -)

      Verwijderen
  4. Dat is de eerste keer dat ik een duidelijke foto zie van het nieuwe WTC gebouw.
    Wat een belevenis om daar te zijn.
    Leuk maar ook indrukwekkend verslag met zelf geschreven tekst. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. veel werk op gedaan hans, om er een mooi blog van te maken:-)
      pers slot van rekening kom je niet elke week in New York:-)

      Verwijderen
  5. Een plek die altijd indruk zal maken ........

    Welkom thuis. Je begint een echte globetrotter te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klapper.. je bent er weer. En dan krijg ik dit. Wauw wat een indrukwekkend verhaal zeg. Volgens mij wordt je daar doodstil van als je daar loopt.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. indrukwekkende beelden Dien.
    Ik proef de sfeer van NY .
    Een log naar mijn hart
    Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's uit NY. Heel aangrijpend. De nieuwe toren is prachtig. Maar ik zou daar niet graag bovenin zijn.
    Heel indrukwekkend de fonteinen met de namen. Ongelooflijk dat zoiets kon gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk dat niemand het kan beseffen hanny als je daar staat, het is ook ongelooflijk,

      Verwijderen
  9. Vriendinneke zal blij zijn met dit mooie verslag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En mocht jij niet mee..?
    Mooi verslag van een bruisende stad.
    Fijn weekend klapper.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. New York, wat een geweldige stad. . Wat een mooie foto,s van je vriendinneke. Het aanraden waard om zelf eens te gaan lieve klaproos. Je raakt er niet uitgekeken.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) grote steden zijn aan mij niet zó besteed lieve riet,
      de drukte is mij snel té veel

      Verwijderen
  12. Goedemorgen Dien,
    Hier moest toch even reageren. Heel indrukwekkend om te zien. New York vergeten nooit wat er toen gebeurt is. Ik had toen live beelden gezien. Ik was erg diep geschokt. Vreselijk voor de slachtoffers en brandweerlieden.Dat mag nooit vergeten. Je vriendin heeft nieuwe gebouw gezien. Ik zie hier voor eerst. Wauw deze gebouw is nog groter lijkt me. Wat er omheen is moet nog verder maken. Je vriendin heeft prachtig foto's gemaakt. De laatste foto ben ik erg stil van.

    Gr. Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel F& J dat is bijzonder lief om in vakantietijd te reageren:-)
      jullie zijn lieverds,
      ik weet zeker dat marïette dit leest jullie reactie en ik denk dat ze zelf nog wel zal reageren op jullie,
      ehhh dat hoop ik :-)

      Verwijderen
  13. Goede morgen Roos, fijn je weer te lezen. Het eerste dat ik bij al dat glas denk is,
    je zult maar glazenwasser zijn en alles steeds schoon moeten houden, dat lukt nooit.
    Ik denk dat het memorial erg indrukwekkend is om te zien, zoals alle dingen die aan
    grote rampen herinneren. Maar ik heb NY niet boven aan mijn lijstje 'dingen die ik
    graag wil doen' staan. Ik hou niet zo van steden veel te veel mensen op één gebied.
    Ik wens je een fijne zaterdag toe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel haba, zo denken wij hetzelfde:-)
      ik verkies de stilte boven de drukte :-)
      maar het is wel mooi om het zo door bekende ogen te zien:-)

      Verwijderen
  14. Het is inderdaad wel heel groot en zo.... piew. Maar toch, interessant indrukwekkend ook wel, vanaf een afstandje .
    Indrukwekkend en toch ook.... leuk !
    Enne welkom terug Dien, ik mis dat soort momenten altijd hè. Tegen dat ik eens aan kom sukkelen...
    Liefs! ☼

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) geeft helemaal niks Clemens, je bent er nu toch:-)
      en dat is goed:-)
      "altijd goed"

      fijn je weer te lezen :-)
      xxx

      Verwijderen
  15. indrukwekkend, heel indrukwekkend
    en alles om ter grootst, drukst, hoogst,...
    k zou na wat gebeurde toch schrik hebben om zo hoog te werken
    lief dat vriendinnetje haar reisverslag met ons wil delen en dat jij het zo mooi brengt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey An, vriendinneke heeft maar een hele lichte pressie gehad om foto's én verhaal door te sturen,
      het enige wat ze nu zei ,
      was had ik dit geweten had ik netter geschreven, maar ik vind het zó een topverhaal :-)

      Verwijderen
  16. Wat bijzonder om m'n reis hier terug te zien en op je blog te mogen staan.
    Alweer bijna 'n maand geleden, maar nog zeer vers in het geheugen.
    'N geweldig mooie en indrukwekkende reis ,die meer dan de moeite waard was.
    Bedankt voor het plaatsen.
    Ik weet dat jij liever in 'n hutje op de hei zit. . . en ach , wie weet, doen we dat ook nog wel 'ns.
    Mmeke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach wie weet wat we nog eens doen :-)
      of niet natuurlijk:-)
      ik heb het met plezier gedaan, en morgen deel twee:-)
      ook héél erg mooi,
      ik hoop dat jij dan jouw visie weer wilt geven :-)
      xxx

      Verwijderen
  17. Goedemorgen Dien,
    WOW je was dus gewoon aan de andere kant van de oceaan :)
    Indrukwekkende stad. Ik wil er ook nog een keer heen.
    Mail me even het webadres dan van de fotografe.. want haar ken ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb mijn hart aan de Big Apple verloren, dus dit schitterend log spreekt me beslist aan! Bedankt lieve Klapper en vooral bedankt lief vriendinnetje van jou om dit pareltje met ons te delen!
    Jij bent er dus eindelijk terug meid, heb je genoten van je blogpauze? Ik hoop het en ook dat je batterijtjes nu weer goed opgeladen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahh gerda, ik hoop dat je er nog eens heen kunt:-)
      jawel hoor, hier gaat het weer goodie woodie:-)
      we hebben het heerlijk naar on zin, en het wordt er alleen maar leuker op:-)

      vriendinneke is een pareltje:-)
      dat heb je goed:-)
      xxx

      Verwijderen
  19. Vriendinneke heeft deze indrukwekkende reis dus zonder jou gemaakt! Ik was ook een beetje verbaasd dat je de Peel ingeruild zou hebben voor zo'n giga stad! Mooie foto's bij dit reisverslag. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)
      neeeee marjolein, alléz dan maar weer je kent me toch :-)

      Verwijderen
  20. Heel indrukwekkend. Het is een indrukwekkende stad, en die aanslag geeft nog altijd rillingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha Dien, dat is weer eens iets anders de vakantie
    van je vriendin op je blog.....mooi reis verslag.
    foto,s zijn prachtig en zeer indrukwekkend.
    En Dien weer beetje uit gerust van je blog-pauze.
    liefs een groetje Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja precies christiene, lijkt in de verste verte niet op de peel hé:-)
      maar ze vond het er ook erg druk hoor:-)
      jawel met ons gaat het goed, elke dag nóg mooier, dan gisteren:-)
      dank je wel voor het vragen,
      lieve groet,
      dien
      xxx

      Verwijderen
  22. Fijn dat we even op virtuele wijze mee mochten wandelen door deze geweldige stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Indrukwekkend, foto's en verhaal
    Eerst dacht ik dat jij er zelf was geweest.
    Hoe bijzonder ook;
    geef mij toch maar "de country".

    gezellig weekend Roosje,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat zal een prachtige reis geweest zijn!
    Dank aan Mariette voor de mooie foto's!
    Goed dat je er weer bent Dien!

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) fijn er weer te zijn Petra,
      het leven zonder blog is wel erg stil:-)

      Verwijderen
  25. Leuke selfie Dien. Ik denk trouwens dat je zoveel gefotografeerd hebt, dat het een hele klus is (geweest) om alles uit te zoeken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel mooi verslag ..toch mooi om te kunnen maken Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Klaproosje.

    Heel mooi gebracht zo met foto's en tekst.
    Erg indrukwekkend om een beetje dit zo te zien.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Fijn dat je er weer bent.
    Mooi verslag van de Big Apple, met prachtige foto's.
    heel fijn weekend
    lieve groet
    lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Machtige mooie beelden, ook weer triest op zich,
    maar niet mijn ding...
    Blijf toch liever in een groenrijke omgeving.
    groetjes,Minke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) dat kan ik me voorstellen minke, ameland is the place to be:-)

      Verwijderen
  30. Ik zou me een kabouter voelen in zo een grote stad !
    Schijnt een hele belevenis te zijn als je daar bent...
    Ik geniet wel van je blog en de fotos van de vriendinnetje 😜

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha fijn Ria,
      dat zal ze leuk vinden om te lezen :-)
      dank je wel hé,
      xxx

      Verwijderen
  31. ik bezocht ground zero niet toen ik er anderhalf jaar geleden kwam.
    Wel foto's gemaakt van WTC One, er stonden dan nog kranen op en de bovenste verdiepingen waren nog niet af.
    Ooit ga ik eens terug naar NYC.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. The Big Apple...

    en je begint met een merkwaardig verslag Roos...

    ik kijk al uit naar het vervolg

    prettige voortzetting van het weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heel indrukwekkend! En prachtige foto,s...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik wete het niet plaat...
    het s vreselijk hoe iemand zó koelbloedig kan moorden...
    een gruweldaad die je nooit meer vergeet..


    is mijn mening geaccepteerd:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Was jij niet mee klapper?

    Tja....toen wij in NY waren stonden de torens er nog gewoon.
    Onvoorstelbaar.......

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dat moet wel een bijzondere reis zijn geweest, vooral ook daar te staan waar zoveel emoties hebben gespeeld en nog spelen.
    prachtige foto"s, ik heb nu het idee dat ik er ook geweest ben.

    rebecca

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) hey beckesteijntje,
      ja hé, dat gevoel had ik ook toen ik de foto's zag, dat heeft ze erg goed gedaan :-)
      en maar mopperen op de camera:-)
      dat zal nu wel over zijn:-)
      tot gauw hé,
      xxx

      Verwijderen
  37. Wow, wat een bijzonder uitstapje Dien!
    Met indrukwekkende foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Foto's van vriendinneke zijn óók mooi! En heel indrukwekkend...
    Gezellig dat je weer blog, Klaprooske :-) Ik heb je gemist.
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) kakeltje.... da's geheel wederzijds:-)
      het voelt als familie die je lang niet ziet hé:-)
      aai anderstend joe:-)

      xxx

      Verwijderen
  39. Nog even genieten van NY .
    Fijne zondag Dien
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Aly,
      dat gaat helemaal goedkomen:-)

      lieve groet,
      xxx

      Verwijderen
  40. We mogen allemaal meegenieten van het verslag, wat fijn! Toch weeral heel wat veranderingen gebeurd sinds ik er was.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Aiaiaiaia...... ik maakte een fout in het vorige blog want ik dacht dat jij op reis was geweest *solly*
    Maar wel heel gaaf dat je van je dinnetje deze mooie impressie mocht maken :-)
    Zo komen wij ook nog eens een stukje in de wereld hihi......

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  42. oh jee, hier ook van Deursen city:-( wat een domme doos..

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Het enige wat hier echt goed aan is, zijn de foto's van de ramp,en die foto's bestonden al.. dus waar praten we over. wat een flutblog klaproos,
    leer je Nederlandse taal... inmens?? immens
    ik vind de commentaren die hier gegeven worden zó zoetsappig.. dit hele blog is nep

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Une belle ville où séjourner, un peu moins représenté que la ville est, elle est belle, vivante et vibrante, je ne vois pas revenir ici,
    Sincèrement Belle,

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Mercie Belle,
    Je transmettrai au créateur de ce blog Mariette
    ils vont l'aimer.
    Merci de visiter mon blog

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥