One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












10-03-2015

11.03. Ik zal je iets vertellen








*KLIK*
Boudewijn de Groot ~ Ik zal je iets vertellen
Openen in nieuw venster en klein maken




Ik zal je iets vertellen
voor we slapen gaan.
Ik was vandaag de hele dag aan het werk.
Ik had vandaag geen tijd voor jou,
ik ben kortaf geweest.
Maar er waren zoveel vragen
en zoekend naar een antwoord
schiep ik weer problemen.
Ik heb zoveel gezien
dat ik nu in het donker
mijn ogen niet kan sluiten.
Maar ik zou je iets vertellen
voor we slapen gaan.




Ik zal je iets vertellen
voor we slapen gaan.
Ik kwam vandaag tot niets,
ik heb niets gedaan.
Ik ben zoveel van plan geweest
maar ik weet niet meer waarom.
Want als je na gaat denken
en je zorgen maakt om anderen,
zullen anderen je voorbij gaan.
En ik heb te veel gezien,
ik had mijn ogen open
en ik kan ze niet meer sluiten.
Maar ik zou je iets vertellen
voor we slapen gaan.




Ik zal je iets vertellen
voor we slapen gaan.
Ik weet, ik heb me veel te druk gemaakt.
Misschien dat ik vergeten wou
dat ik zo eenzaam ben.

Dat wou ik je vertellen
voor we slapen gaan:
dat ik je nodig heb.


Boudewijn de Groot







43 opmerkingen:

  1. Mooie tekst Klapper... Mooi lied. Zal het morgen de hele dag fluiten.

    Love as alwyas
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da's leuk Mario, het is een heel lief liedje wat al de hele dag in mijn hoofd hangt:-)
      gek is dat :-)
      slaap lekker Mario.
      xxx

      Verwijderen
  2. De link naar het liedje werkt niet Dien, maar de tekst is prachtig!
    Nooit boos gaan slapen he, altijd eerst goed maken 😍
    Schitterende lentefoto's, het blijft de hele week mooi weer!! Ik ben er gek op.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat gek Petra, bij mij wel :-) ik ga nooit boos slapen:-) stel je voor, dat er geen morgen meer is op een goeie dag:-)
      ja heerlijk weertje, we genieten tegen 110 aan :-)
      xxx

      Verwijderen
  3. Soms heb je dat, van die liedjes die blijven hangen :-). Wens je welterusten voor straks en een mooie dag voor morgen :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Helena, voor jou ook een mooie dag vandaag als de mist is opgetrokken hé:-)
      xxx

      Verwijderen
  4. De tekst past niet helemaal bij de foto's van de ontluikende natuur, vind ik... De tekst past wel bij mijn outfit, ik zit reeds in nachtgewaad en ga zo slapen. Slaap lekker zo, Dien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoop dat je lekker geslapen hebt Jetske,
      en mooie dromen hebt gehad:-)

      Verwijderen
  5. Echte lentefoto's en wat leuk die van de ijzeren brug over de spoorweg. Het voelt zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtig liedje. Heel mooi die gele kornoelje. Echt lente.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. in de tuin alhier, prachtig hé,:-)
      een van mijn droom struiken, nu de gingko bilabo nog :-)

      Verwijderen
  7. poeha verkeerde reactie bij je log :-) :-) :-). Niet erg het is lente dus alles mag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ja hoor Joke, alles mag altijd so wie so :-)

      wie must meet dis spring plies:-)

      xxx

      Verwijderen
  8. "Mijn' Kornoeljes zijn weggesnoeid, Klaproos. Na de grote tondeuse van een paar blogs terug kwamen ze met vlijmscherpe ' strimmers'.....
    Het mooie weer kwam te laat en de groenvoorziening (?) te vroeg! 'k Geniet nu van jouw foto's, top!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-( zonde Jan, dat hebben ze hier ook gedaan op het pleintje, volgens mij weten die mannen soms niet wat ze aan het doen zijn:-(

      Verwijderen
  9. Soms is kortaf het beste, want duidelijk en snel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou René, knorretje spelen als je gaat slapen lijkt me niet zo fijn:-)

      Verwijderen
  10. Potver3, en weer dacht ik dat het je eigen tekst was! Hihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mij moeten ze niet veel vertellen vooraleer ik slapen ga. dan wil ik gewoon slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaahha oké pieterbie, dat is een duidelijk zaak, lekker slapen dan maar, hoop dat het steeds lukt :-)

      Verwijderen
  12. Goede morgen Roos, wat een prachtige foto's van de bloeiende kornoelje.
    Ik snij meestal stiekem een paar takjes van de struik die hier in de buurt
    van de tennisbaan staat, om de lente te vieren. Maar de laatste maal had
    ik mijn zakmes niet bij me en die takjes breek je niet zo maar af.
    Vandaag weer naar mijn kleindochter toe dus vroeg uit de veren.
    Fijne woensdag gewenst
    Oh ja mooi die Boudewijn. . .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gezellig Haba, lekker van haar genieten hé, mooi toch.
      ja die takjes neem ik ook weleens binnen hoor, vroeg in het voorjaar, buiten zijn ze toch wel op z'n mooist hé

      een heerlijke dag gewenst haba
      xxx

      Verwijderen
  13. Wow, de lente is precies bij jou al in gang geschoten, en wat een heerlijke foto's maakte je van die prille bloesems! Die knappe tekst er bij maakt van dit log een schitterend geheel lieve Klapper! En ik hoop uit de grond van mijn hart dat jij je niét eenzaam voelt vandaag...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee gerda, ik voel me nooit eenzaam, gelukkig,
      dat lijkt me een vreselijk gevoel,

      dank je wel voor je compliment gerda,
      xxx

      Verwijderen
  14. Ik wil je eigenlijk niks vertellen,
    maar wat ik je wel wil vertellen
    en ik je ook even nog zal vertellen
    is dat ik weer van je blog genoten heb......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat klinkt als muziek in mijn oren aa,
      genieten met hoofdletter

      Verwijderen
  15. heee Klappernootje,

    dit ledje van Boudewijn had ik veeeel liever in de top 2000 willen hebben, dan dat andere achterlijke lied.
    Nee... dit is prachtig... mooi...
    En dan die tere bloesemkes ernaast...

    Het is allemaal powesie!
    Het hele leven is een en al powesie...

    Dagdag!
    heb het fris en vrolijk en fruitig vandaag...
    X, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja he loutje, maar goed, we hebben niet alles voor het zeggen:-)
      powesie, :-) laten we er van genieten:-)

      toedeloekes.
      xxx

      Verwijderen
  16. Mooie tekst. EN ja, je te druk maken schiet niet op.
    Ik probeer nooit kortaf te zijn, maar af en toe kan het gebeuren.
    Mooie gele bloemetjes :D De lente kleur bij uitstek.
    Laat maar snel komen. :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. staat op de je deur te kloppen John:-)
      laat haar maar binnen
      xxx

      Verwijderen
  17. Ha Dien, een mooi lied van Boudewijn
    en een vleugje lente
    Prachtige bloemen beelden.
    Genieten kost niets
    wens je mooie dingen vandaag op je pad!
    Christiene...............

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel christiene, we gaan zo op pad, heerlijk..
      de dag lacht ons toe:-)

      xxx

      Verwijderen
  18. Er zijn van die liedjes die maar door je hoofd blijven spoken
    en daar dan ook echt tijden blijven. Je zingt het mees soms tot vervelends aan toe,
    maar ook omdat je het "eruit" wil zingen. Dit is echt een mooie lied ;-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. een knappe liedtekst bij deze mooie lentefoto's Dien

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig gedicht van Boudewijn de Groot. Wat kan hij mooi schrijven.
    Je foto's is prachtig geworden. Zie je overal beetje groeien. Maar ik vind koud buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mooi hé, hoe Boudewijn dit liedje brengt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Boudewijn brengt binnenkort een nieuw album uit. Daar ben ik heel benieuwd naar want ik ben fan👍

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi hoor Dien Boudewijn siert jouw mooie foto's
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  24. dat zalig liedje heb ik in mijn wilde jaren veel op mijn gitaar gespeeld , free podia waren er toen genoeg :-)
    Boudewijn's platen en cd's staat hier nog heel regelmatig te draaien

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥