One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












11-03-2015

12.03 Tussilago farfara









*KLIK*
Frank Boeijen - Val Voor Jou
Openen in nieuw venster en klein maken




tussilago farfara
oftewel het
klein hoefblad




Wat een feestelijke naam :-)
het heeft wel iets van tralalala
en hopsasa,:-)
Toon hermans zou er vást een mooi versje van maken




Prachtig hé,
ik ben elk jaar wéér blij als ik het zie,




en nu, kon ik wel even wat blijdschap gebruiken en dacht,




kom ik step even naar het plekje toe,
om te kijken of het er al staat.




en jááá, het stond er,
de mevrouw die langs kwam fietsen
schrok wel even toen ze me hier op mijn buik zag liggen,




maar toen kon ze er wel mee lachen,
en ik ook natuurlijk




en ook al had ik vandaag helemaal géén zin
om met iemand te praten....
ik heb het tóch gedaan,
en ben blij, dát ik het gedaan heb,
dus mevrouw,...

dank U wel.
het was fijn met U te praten.

xxx







43 opmerkingen:

  1. Weer een lentebode Klaproos, het worden er steeds meer hè??
    Wat een mooie serie , fijn dat je (ook) voor ons door je knieën bent gegaan en zelfs plat op de buik, lees ik....
    Ik heb gisteren in diergaarde Blijdorp ook Klein Hoefblad gekiekt! Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel jan, je moet er wat voor over hebben hé:-)
      leuk ik zie die van jou graag verschijnen :-)

      Verwijderen
  2. Oh.....die is er ook meteen bij he. Zelf heb ik hem nog niet gezien maar het zuiden is altijd wat vroeger . Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Dien, ja ik heb ze ook al gezien en toen moest ik aan jou denken, ik dacht Dien weet vast wat voor bloemetje het is. En nu kijk ik op je blog en ja hoor!
    Dat moet wel telepathie zijn haha.
    Kan me voorstellen dat die mevrouw eerst schrok toen ze je op de grond zag liggen.
    Zomaar een praatje maken met een onbekende kan soms je dag goedmaken.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. echt we Petra, maar heus, k had er geen zin in:-)
      wel fijn hoor, dus ook gewoon maar doen ook heb je geen zin,
      wat leuk dat het bij jou ook al in bloei staat,
      ik zag gisteren de eerste hommel en een bij zette zich op mijn stoelleuning in de zon :-)
      leuk ....
      lente, ohh ik snak er naar

      Verwijderen
  4. En zo zie je wat een klein hoefblad teweeg kan brengen, en je hebt ervan genoten .....
    Vraag me af wat Toon gedicht zou hebben .....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tja aa, dat zullen we nooit weten,
      maar vast wel iets fleurigs :-)

      Verwijderen
  5. Het zijn de kleine dingen die het doen, Dienlala <3
    Ik zag in het weekend het Speenkruid en werd daar ook blij van.
    De vogels zingen naar hartenlust en wat worden de dagen láng!
    Saartje is vandaag voor het eerst de tuin in geweest. Was jij er maar bij geweest om foto's te maken :-))
    Ik wens je nog veel kleine dingen dit jaar!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lijkt me gezellig om te doen , saar in de tuin vastleggen
      op een goeie dag doe ik dat let maar op:-)

      véél kleine genotvolle zaken jawel kakeltje, dat is goed dat wil ik wel :-)
      xxx

      Verwijderen
  6. Het kleine hoefblad is ook een welkome bloem bij bijna lente.
    Heerlijk toch dat je weer op je buik kunt leggen, zonder koud te worden.
    Het kan heel verlichtend zijn om met een wild vreemde te praten, zo vreemd kan het gaan. Hans

    ot, het klopt want veel jongeren hebben daar hun plek gevonden als positieve ontmoetingsplek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch elk jaar weer mooi en verrassend...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaaa dit maakt je blij Roozsie .
    geluksmomentjes die je dag kleuren,
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Steeds meer lentetekens zijn er te vinden. Daar wordt een mens vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die vrolijke vroege blommekes maken je hele dag goed...!!
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha! Je hebt zo van die dagen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goede morgen Roos. Nou ik kan me goed voorstellen dat die
    mevrouw was geschrokken toen ze daar iemand op de grond
    zag liggen tussen de bloempjes van het klein hoefblad. Die
    was misschien bang dat je niet goed was geworden. Maar een
    fijn gesprek terwijl je dat nu net nodig hebt, is natuurlijk
    een feestje. Daar past de zondagse naam van die naaktbloeier
    prima bij farfara . . . . tralalala :)
    Fijne donderdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad haba, dat was leuk,
      je ze dacht wat is dat nou van een afstand?
      dat is ook schrikken natuurlijk,
      gelukkig kon ze er wel om lachen :-)
      dag haba, geniet van je dag
      xxx

      Verwijderen
  13. Haha... ik moest wel lachen dat jij op je buik ligt om te fotograferen. Mevrouw op de fiets schrokken ervan. Vinden natuurlijk raar.
    Mooie bloempjes van hoefblad. Mooie fotografeert.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bonjour Coquelico!
    Jij languit op de grond... hahaha... ja... ik zie het helemaal voor me.
    Niet gewond, maar "gewoon" aan het werk!

    Ik ben gek op die eerste lentebloemetjes.
    Ze hebben ook precies de kleuren die we na de donkere wintermaanden nodig hebben!

    Ik moet misschien eens een mooi geel vest kopen!

    De zon schijnt!
    Ik ga er zo ook lekker op uit...

    Een gele wandeling doen...

    Dag poppy!
    De bollekes voor vandaag!
    X, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heerlijk loutje,
      en dat vest zal je vast goed staan loutje, ik zeg doennnnnnnnn

      en die wandeling ook:-)
      en neem je camera mee polliewoppie :-)
      xxxxxxx

      Verwijderen
  15. De goede houding voor een fotograaf: op je buik gaan liggen om al dat moois knap op de foto te krijgen! En zo zie je maar dat men er eerst om lacht maar daarna volgt wel een leuk praatje hé? Ook je intro is weer goed gevonden lieve Klapper en ik hoop dat je een fijne, zonnige dag tegemoet zal gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja gerda, je moet er wat voor over hebben toch, dat vind ik ook,
      vind een vieze broek ook niet zo heel erg:-)
      als je maar een leuke foto hebt:-)
      een zonnige dag, jawel het ziet er goed uit, dat komt goed:-)
      jij ook hé lieverd.
      xxx

      Verwijderen
  16. Bijna ordinair, om zo uitbundig te bloeien….!
    Maar wat prachtig weer gekiekt Dien, en hoor je de merels? Ze zingen weer madrigalen…..
    xxx Grady

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) lekker uitbundig stralend daar hou ik van, kan mij het schelen :-)

      jawel van de week s'avonds floten de merels en ik wilde het voor je openen en het je sturen, maar mijn telefoon was vol:-) snap je dat nou?
      jawel hé, madrigalen :-) dat zegt niemand zo mooi als jij :-)

      dag lady Grady
      xxx

      Verwijderen
  17. Hoi Klaproosje.

    Mooie bloem op een mooie dag.
    Hele mooie foto's Klaproosje, maar dan heb je ook iets als je op je buik gaat.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh geweldig Dien
    Ik ga voor zulke mooie blompjes ook de buik op :D
    En praten dat doe ik altijd heel erg graag :D
    Dank voor de mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ooh mooi die zonnekes
    en je hebt een dame een lach bezorgt, altijd meegenomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. We zijn in deze tijd van het jaar vooral gericht op de gecultiveeerde voorjaarsbloeiers als krokus, narcis en hyacinth, maar ook de spontane bloeiers in de vrije natuur verdienen de nodige aandacht. Het kelin hoefblad is een mooi voorbeeld van "wie het kleine niet eert ..."
    Maak er een mooie zonnige dag va, klappertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Klaproos,

    Fraaie vroege lentebloeier.

    ---------------------------------------------

    het klinkt als muziek

    tussilago farfara

    dat zou Toon zeggen

    ---------------------------------------------

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo simpel en daarom zo mooi. Klapper.. het is net het leven.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie foto's Klaproos.
    Heb ik ook wel eens geen zin om te praten.
    moet kunnen toch.
    lieve groet
    lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha herken ik heel goed ! Zo kijk ik heel vaak naar de blogs ! Mooi om te zien , maar geen zin om te praten/reageren... groetjessssst

    BeantwoordenVerwijderen
  25. de lente verpakt in die kleine wonderen, die bloemen heten.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt schitterende foto's gemaakt van dit prachtig geel, lente verkondigend bloemetje!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥