One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












30-03-2015

31.03. Hopfaldera








*KLIK*
Coldplay - Viva La Vida
Openen in nieuw venster en klein maken




Op het scheiden van de maand,
dacht ik kom..
laat ons nog eens naar de mariapeel gaan :-)




van je tralala en je hopsasa,
heerlijk de zon schijnt,
er hangen reuzen van wolken in de lucht,




"precies" zoals ik ze graag zie.
:-)
Dan moet ik weids landschap hebben,
zodat ik ze aan zie komen rollen

de ruimte, lucht, en wat water,




Waar beter heen gegaan dan de peel,
mannnnnnn nog aan toe,
we hebben genoten,




op wat gakkende ganzen na hebben we slechts,
een mens gezien...




"het is hier wat drassig hé meneer"
zeg ik tegen hem,
alléz zegt íe,
't is de peel hé:-)




Precies denk ik,
hier moet je niet komen met je hoge hakjes
of je witgerande gympies,
dat zou een straf zijn... :-)




maar dat maakt het voor ons extra leuk,
de jongens weten elke waterput te vinden,
en staan me blij op te wachten,




maar nee, jongskes,
kom vort, en weg stuiven ze,




in een regen van druppeltjes, :-)




heerlijke kerels,
heerlijke peel,
heerlijke lucht,
en ohhhhhhh zo blauw,




Wat fijn dat ik hét weer zie:-)




de vermiljoenzwam naast het pad op een schoteltje aangereikt :-)




mooi hé jongens, Ik ben zó blij dat m'n donkere wolken
weer overgedreven zijn,




dat het licht het weer gewonnen heeft van het donker,
dat ik weer mag zijn wie ik wil zijn:-)

Besluiten genomen,
Hoofd leeg,
en hart vol




wowwwwww.
hou me vast want ik ga bijna zweven....




Zie je de zon de berken oplichten,
daar hou ik zo van hé,




En als ik dan bij het weggaan
óók nog een ree over een slootje zie hupsen,
dan barst mijn hart zowat uit mijn lijf,




voor jou.... kippie..
zodat je weet dat leven schoonheid heet...
en dat het nóóit zo donker is,
als je wel denkt,




geef nooit op zeg je,
ikke niet, denk ik,
ik heb te veel om voor te leven...




en jij....
jij gaat ook niet opgeven toch?
"viva la Vida"

we lof joe,
niet vergeten hé

xxx







59 opmerkingen:

  1. Ik kan niet opgeven Klapper. Er zijn altijd drie mensen om me heen die zoveel liefde en aandacht aan je geven, daar blijf je vrolijk van. Je log is zo mooi Klapper. Zo hoort natuur te zijn. En zo hoor je er van te genieten.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Reken maar dat we dat gedaan hebben Mario, het was er zó ontzettend mooi...
      kon het maar altijd zo zijn:-)

      jij hebt je lieffies om je heen da's fijn man :-)

      xxx

      Verwijderen
  2. De vermiljoenzwam. Wéér wat geleerd. Die verft mooi joh :-) En die foto's. Jongens wat zijn ze mooi. Zoveel blauwe lucht heb ik al zeker een week niet gezien hier in het Drentse. En die honden zo drijfnat. Pffff. Die ene van mij gaat ook altijd alle sloten af. Kilooo's zand neemt ie mee naar binnen. De ander is een echte dame en wil geen natte voeten. Maar jij hebt twee mannen. Ik mag hopen dat je geen witte vloerbedekking hebt :-))
    Fijn dat het je weer goed gaat. Dat straalt door hé. Helemaal naar hier ;-)
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohhh leuk Hannah, krijg je ook een vermiljoenachtige kleur??
    Het is hier net een zandbak, ik heb gelukkig tegels:-)
    die jongens van me sjouwen hele natuurgebieden mee naar binnen:-)
    maar het mag, ze mogen hond zijn, daar hebben ze mij ook voor uitgekozen ,
    elke dag zuigen en dweilen, geen probleem :-)

    * straal straal *

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Mariapeel moet iets homeopatisch in de lucht hebben...daar gebeuren wonderen, lichtende berken enz., mensen die bijna gaan zweven....
    Als die berken gaan lichten is de lucht meestal dreigend, dat laten je foto's ook zien, .....plaatjes zijn het!! Ben je nog voor de buien thuisgekomen?
    Schitterende foto's, Klaproos en de tekst is een verademing...
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. komt er zóveel lucht uit dit blog Jan :-)

      ja wij waren mooi op tijd thuis, even later kletterde het tegen de ramen :-)

      Verwijderen
  5. Wat fijn dat de donkere wolken rond je hoofd weer verdwenen zijn en dat je weer hebt kunnen genieten in de Peel. Opgeven? Nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. formidastisch mooie foto's nam je!!!!
    daar ga ik zelfs van mee zweven, wat een pracht, adembenemend, echt wel
    zijn wie je wil zijn, zo hoort het en zo ben je goed!
    met deze mooie beelden in gedachte ga ik naar dromenland

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. formidastisch:-)))
      dat heb j e mooi verzonnen an:-)
      als jij nét zo lekker geslapen hebt als ik,
      dán zit het wel snor :-)

      dank je wel hé
      xxx

      Verwijderen
  7. Goed gedaan meis, en mooie foto's...!
    Geef de donkere wolken maar mee aan de wind, die doet nu al goed haar best.
    Voor vandaag een mooi dagje en laat je niet wegwaaien...!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat is het daar mooi!
    en een plezier om de jongens zo te zien ravotten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoofd leeg, hart vol.... wauw!! en voor diegenen die nog last hebben van eventuele 'donkere, dikke wolken'... vandaag je kans om ze te laten meenemen door de lentestorm; de vogels hier komen in ieder geval alweer boven het geraas uit :-).
    Lieve knuffel en mooie dinsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hier ook :-)
      en de bal tegen de wind in schoppen net was ook al zo lekker:-)
      een konijn zag ons niet aankomen en schrok zich wild...
      oh nee het was een wild konijn:-)

      Verwijderen
  10. Och wat is daar mooi in de buurt. Lekker vertoeven in de natuur met Ace en Daiman. Ace en Daiman lekker nat. Ik vind daar heel erg mooi.
    Je woon zeker daar in de buurt. Ik heb je foto's genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dit is bijna onze achtertuin Jacqueline:-)

      lekker doorgaan met genieten

      Verwijderen
  11. Goedemorgen zonder zorgen lief Klappernootje,

    je bent geweldig!
    Ik ben heel blij voor je dat je knopen hebt doorgehakt en dat je weer viva la vida kunt doen en beleven.

    Je bent een KEI!

    En deze fotoos zijn keigoed.
    Die wolken.pracht... het is één en al Rembrandt of Ruijsdael of Dien!

    Merdeka! *

    Dikke pakkerd van Marlou


    (* = indonesisch voor vrijdheid!)

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heerlijk loutje, sommige dingen weet je gewoon dat móet je doen....
      ik heb geen spijt en of verwijt, het is goed zo...

      dank je wel dat ik met jou effe mocht sparren :-)
      xxx

      Verwijderen
  12. Zo zie je maar dat je ook met zo'n weertje schitterende foto's kan maken, integendeel, die donkere wolken maken je opnames juist heel bijzonder!
    Blij dat je daar zo'n heerlijk dagje had lieve Klapper omdat je eindelijk de knoop voor jezelf kon doorhakken en verder gaat met je leven want de kreet Viva la vida is op jouw lijf gesneden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. moi he gerda,
      ik hoop dat jullie oooooooooit nog eens de kans zien deze kant op te komen:-)

      Verwijderen
  13. Heerlijk om even mee te mogen genieten.. dank je wel! Als ik jouw prachtige foto's zie besef ik weer, dat het tijd is om andere keuze's te maken.. dank je wel hiervoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahhhh zeezicht dat is fijn, het schept lucht in j e longen en ruimte in je hart:-)

      Verwijderen
    2. Jaa... en dat voel je :)) Waarom niet vaker die keuze gemaakt? Ego of ... geen 'nee' durven zeggen??

      Verwijderen
    3. Kan ik je mailen?? wil je me dan je email adres sturen op klaprooske apenstaartje gmail.com :-)

      Verwijderen
  14. Prachtig en fantastisch die peel, je jongens ...............stap er lustig op los.... en geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goede morgen Roos een heerlijk logje met mooie foto's.
    Fijn dat je hoofd weer schoon is en je hart open.
    Man man wat heb je een heerlijke omgeving om met je
    jongens rond te hupsen. Een ree als toetje nou dat is een
    memorabele wandeling geweest. En nu. . . genieten!
    Een fijne dinsdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha haba je bent er weer helemaal denk ik zo te zien:-)

      heerlijk,
      fijn dat je weer opgeknapt bent,

      Verwijderen
  16. Mogguh Dien,
    Laat ik eerst even je foto's complimenteren. De omgeving is en blijft fotogeniek.
    Opgeven doe ik niet. Ik had ooit een van de zwaarste periodes in mijn leven en toen gaf ik ook niet op.
    Het zou gek zijn het nu opeens wel te doen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Genieten van deze schitterende serie Dien, wat een prachtige landschappen en luchten.
    Jammer dat het zo ver weg is, maar fijn dat jij dit deelt zodat ik er thuis van kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hé bram dat heb ik met jouw foto's:-)
      maar je was toch eens in de peel ?
      bij de knuppelbruggetjes?

      Verwijderen
  18. Wat een pracht van een wandeling, ja...jij moet genoten hebben Dien. Prachtige foto's en dan ook nog je makkers in de gaten houden.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow wat is de Mariapeel wonderschoon, daar gaat het verstand op nul en het gevoel op volle toeren! Prachtige foto's Klapperdeklappertje, ik blijf nog effe heen en weer scrollen en geniet met volle teugen. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaaf he marjolein, ik kom er toch zo graag hé,
      het voelt daar altijd goed:-)

      Verwijderen
  20. Wat fijn dat je weer helemaal terug en Zen bent Dien!
    Dat is aan je foto's ook te merken!
    Wat heerlijk dat je je vriendjes hebt, je moet door he, elke dag naar buiten, dat is goed voor een mens, juist als je niet wilt.
    Schitterende omgeving woon je toch!

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Klaproosje.

    Woh Klaproosje, wat een super serie van prachtige foto's.
    Het uitzicht de luchten super de luxe,

    Echt genieten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een prachtige foto's Roos..

    en " opgeven " mag men gerust uit de woordenboek schrappen..

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goh, je zal maar iemand kennen die zulke mooie foto's maakt, ze in haar blog plaatst met een vrolijk muziekje eronder en dat je de gulle ontvanger bent :-D :-D
    Wat een geschenk. En precies op het goede moment! Ik heb genoten, Dienlala <3 Van de blauwe lucht, het water, de regen van druppels, je jongens <3 en de Peel. Ik ben zo blij dat ik er zelf gelopen en gefietst hebt. Daardoor blijven al jouw mooie fotomomenten langer in mijn hoofd hangen. En als er zoveel blauwe lucht en opgelichte berkenstammen in mijn hoofd zijn, is er geen plaats voor iets donkers.
    Joe aar maai sansjaain <3 <3 <3
    LIefs en een heel dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hello hertzilein,
      wat een gelukszak ben je dan hé,
      kakeltje... voor jou geluk breng ik de peel aan je voeten:-)

      mooi joh, dat je er geweest bent, nu weet je "precies" waar ik het over heb,
      heerlijk is dat
      :-) ik ben blij dat je er zo van genoten hebt,

      xxx

      Verwijderen
  24. Alles om voor te leven heb je hier laten zien
    de natuur in alle schoonheid.....
    De wolken luchten daar kan ik ook van genieten
    en jou jongens die kunnen ook echt genieten
    dank zei hun vrouwtje, Dien wat was het weer mooi!!
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel christiene,
      dat zeg je lief,
      je bent een schat.

      xxx

      Verwijderen
  25. wow, prachtige foto's weer, Dien!
    Die jongens van jou konden achteraf een douche gebruiken zeker?

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee hoor billy die was ik niet:-)
      als ze droog zijn veeg ik het zand op,
      :-)

      Verwijderen
  26. Wat had jij een superwandeling daar in de verre Peel :-0

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het sprankelt allemaal Dien! De foto's, de visie. De hondjes. En Dien. Ahh dat met die berken vind ik ook hoor !
    Wat de oude Boedha zei, dat is precies wat je ook bij mij schreef hè, en dat is denk ik ook de kern van elk geloof: het besef van die eenheid, die verbondenheid in het leven; we hangen samen met alles en ooit zullen we wel uitgebloeid zijn maar ja. Tot die tijd moeten we al die verschijningsvormen van het leven toch maar respecteren. En het feit dat het op de 1 of andere manier voorlopig nog steeds maar doorgaat en nieuwe wegen vindt.

    De foto's zijn zo mooi dat ik al aan het kijken ben of ik er misschien nog een muziekje bij weet te verzinnen...
    O, het logje hierboven is natuurlijk ook sprankelend , maar ik wou hier zeker even reageren.
    Liefs van hierzo! ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zalige foto's daar op de Peel... ik krijg waarempel zin om te verhuizen naar Nederland ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik vind de contrasten zo mooi in deze serie wat betreft de luchten. Een geweldige keus om daar naartoe te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥