One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












25-03-2015

26.03. Hemel en Hel









*KLIK*
Madonna - Borderline
Openen in nieuw venster en klein maken




Met een hand trekt ze je de hemel in,
en dan met twee handen de hel in,
zei een vriendin...

Een soort van gespleten persoonlijkheid.
Ik heb nog niet eerder zo'n goeie beschrijving
gekregen,
van wat je deed,en hoe jij te werk gaat.

Ben je niet boos dan ? vroeg ze aan me,

Nee, boos ben ik niet,
Maar wel jammer, dat ze zóveel tijd van mij verspilde
voor haar eigen genot.

Toen ik deze boom zag....
Moest ik aan jou denken....
en ik heb me voorgenomen,
om er vaker langs te gaan lopen,
nét zo lang....

tot ik NIET meer aan je denk.
Dat vind ik nou zo'n teken van het universum,
zó duidelijk,
hier kun je niet omheen,
mooi hé.
Alle antwoorden liggen op je pad...
je hoeft ze alleen maar te zien.

Ik ben wel blij dat ik lieve mensen
om me heen heb,
om me met de neus steeds weer de goeie kant op te zetten
want tjonge jonge,
wat ben IK hardleers...
want dom......:-)


Dát mag ik niet meer zeggen:-)


xxx





43 opmerkingen:

  1. Het leven is ook niet altijd even makkelijk of duidelijk, soms word je alle kanten opgetrokken.
    Hardleers, ach misschien heb je wat meer tijd nodig en neem je die ook, ieder mens is verschillend. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dom en stom mogen zeker niet, dan moet je op de strafbank en daarna sorry zeggen. Hardleers is geen probleem. En sommige mensen hebben nou eenmaal een moeilijkere school nodig.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wel héél duur leergeld Mario.... met veel pijn en verdriet.. en ze beseft het niet eens, gaat vrolijk door alsof er helemaal niks aan de hand is geweest, op z'n minst wel bitter :-(

      Verwijderen
  3. Deze boom past inderdaad goed bij je ervaring en je verhaal. Dat zal dan w.s. betekenen dat je er levenslang langs moet lopen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ik hoop dat het wat sneller gaat Jetske, :-) een levenservaring, zo kun je dit wel noemen van de bovenste plank,
      het zal me wel helpen met "herkennen" denk ik ...

      Verwijderen
  4. Dom ben je zeker niet. Verblind was je misschien. Maar inmiddels heb je gezien waar de fout zat. Daarvan heb je weer geleerd voor een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. werkelijk Hanny, ik hoop niet dat er een volgende keer komt,...

      Verwijderen
  5. Gelukkig kun je zelf de weg zoeken die je het beste past.
    Mooie dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen Roos, ik ben het eens met Mario, dom en stom
    dat zijn woorden die je niet over jezelf mag zeggen, want dan lieg je.
    Liefde maakt blind en dan kan het pijnlijk zijn om alles weer scherp
    te gaan zien als het voorbij is.
    Die boom is een goede gids om weer je eigen weg te gaan en te
    weten dat zulke mensen voorkomen. Een les geleerd misschien, maar
    wel een pijnlijke en harde les. Blijf jezelf en ga de zon tegemoet.
    Fijne donderdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn moeder zou zeggen...
      liefde is niet blind maar die verdomd het om te kijken..
      en precies zo was het,
      ik heb me met open ogen voor de gek laten houden ...

      "ben beetje dom geweest"

      Verwijderen
  7. 'je WAS hardleers'... (die tijd ligt achter je en nu weet je beter :-))
    Lieve knuffel van hier xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als was was was, voordat het was was.....

      :-)
      Dank je wel Helena.

      Verwijderen
  8. Je hebt hier een knappe vergelijking gemaakt tussen boom en mens lieve Klapper...
    En hardleers? Nu ja, je zou er voor minder over blijven piekeren, hartenpijn is één van de zwaarste dingen die iemand kan overkomen, daar genees je niet zo één twee drie van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ohhh gerda, wat zeg je nou.....:-)
      ik hoop toch écht dat het binnen niet al te lange tijd passé is, het hele drama:-(
      maar er is een doorbraak : -) en het voelt "goed"

      Verwijderen
  9. Och... wat je geschreven hebt dat is zeker moeilijk. Dom ben je niet. Ik vind dit heel gevoelig.
    Maar je moet aan de toekomst denken. Niet zoveel piekeren. Ik weet het. Poeh...
    Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook ergens over piekert. Maar ik zeg liever niet. Maar het is wel goed dat je over schrijft. De foto zit wel in hoe je voelt.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoeft ook niet Jacqueline, als je wil schrijven heb je m'n emailadres,
      altijd doen wat goed voor jou voelt,

      xxx

      Verwijderen
  10. zolang je het op deze manier kunt uiten is al heel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach bas,
      mijn weblog is m'n uitlaatklep, en soms zet ik er téveel op,.....
      ik wete het... maar het kan me niet schelen:-) ik ben het kwijt :-)

      Verwijderen
  11. Nee hoor schat, jij bent niet dom...
    Je bent alleen in een valkuil gevallen.
    En je bent bezig om er uit te kruipen.
    En weet je wat: je komt er heel sterk uit. Sterker dan ooit tevoren.
    Zeg nooit, dat je dom bent.

    En die madam, die kan de pot op!
    Die is bezig een heel fout karma op te bouwen.
    Haar probleem.

    LOSLATEN Klappernnootje.
    Dat is de truc: LSLTN!

    We gaan je helpen: elke keer dat je het er over hebt moet je ons allemaal (alle webbies dus) een euro betalen.
    Zo!
    Dan leer je het wel, dat loslaten.

    En het universum regelt de details.

    Dagdag...
    Dikke pakkerd en heb het goed vandaag.
    Het is nu al een mooie heldere dag!

    X, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah ja loutje, dan gaan we op het einde van de week samen een weekend op stap van al dat geld :-) whahahaha.
      jawel hé, zonder dollen, ik heb het je al eerder gezegd, het is vele beter aan het gaan, ik ben aan het loskomen
      het gaat helemaal de goeie kant op :-) dat karma....... oohh ik kan het daar wel uren over gaan hebben, maar da's niet mijn pakkie an:-)
      ze heeft zichzelf al gered denkt ze...

      Verwijderen
  12. Dom mag je zeker niet zeggen. Liefde maakt blind. En als je veel van iemand houdt dan zie je ook veel dingen niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. de uitspraak van je vriendin zegt het helemaal
    zo'n mensen bestaan er zeker, die met gevoelens spelen, zowel op liefdesvlak als vriendschappelijk
    maar dom ben jij zeker niet, ook niet hardleers, je gelooft in de goedheid van de mensen
    t zou natuurlijk veel pijn en verdriet besparen moesten we alles vooraf weten
    maar dan zou het leven op aarde perfect zijn, en zeggen ze niet altijd dat we hier zijn om te leren...
    een warme dikke knuffel voor je x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach An, niemand is alleen maar goed of kwaad, zij ook niet, we hebben de slechtste dingen in elkaar naar boven gekregen denk ik:-)
      da's ook knap als je dat kunt, enfin, ik begin wel steeds meer mijn zegeningen te tellen: -) da's een groot geluk :-)

      ik hoop je gauw te zien :-)
      xxx

      Verwijderen
  14. Zo af en toe moet je m.b.v een kompas je route weer even wat aanpassen.
    Die boom lijkt me een heel goed kompas voor jou om je route weer scherp te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk het Jan, hij staat op een plek waar ik regelmatig kom, kan ik meteen testen:-)

      Verwijderen
  15. Door je foto"s zie en begrijp ik hoe je naar de dingen kijkt, zo bijzonder om te zien. En dan de foto's van je honden waarin je in hun ogen zoveel liefde en zoveel meer ziet.
    ik geef je een dikke knuffel. Look deep into nature and then you will understand everything. zoooo waar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) maar zeker, de natuur... daar vind je me als het goed met me gaat, maar ook als het slecht met me gaat,
      als het regent, of eender welk weer.... de natuur is er altijd voor mij :-)
      de helende stilte.. de schoonheid , de puurheid, enfin... jij weet vast war ik het over heb....en als je naar Soof kijkt, weet je van de liefde :-)

      Verwijderen
  16. Door valkuilen voelt het zo Dien maar je bent sterker dan je denkt.
    Het is verdrietig om weer een teleurstelling te verwerken...
    Dat kost tijd en veel energie maar je krabbelt weer omhoog Rooszie.
    Juist ! dom mag je niet zeggen hoor !
    Dikke knuffel
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat is ook zo Aly,
      het komt wel weer goed, of sterker het gaat al weer een héél stuk beter...
      en er zijn ergere dingen, daar weet jij en Frank alles van...
      dat is geen vergelijk met dit hé....

      Verwijderen
  17. Soms zie je het niet direct mensen kunnen toneelspelen. Je bent niet dom Roosje maar een beetje verblindt was je..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. och maantje, :-)
      wat ben je toch 'n lieverd:-)
      daar ben je dan :-) leuk
      dank je wel

      xxx

      Verwijderen
  18. een bijzondere manier om dit te uiten...

    loslaten lijkt me de enige oplossing..

    en zelfverwijt hoeft hier toch niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tja willy, hoeft niet, maar wat als je het wel hebt?
      maar er wordt hard aan gewerkt...
      dank je wel voor je bezoek willy,

      Verwijderen
  19. Die boom! Die zegt echt alles. En dan die tekst erboven en die van je vriendin...
    Zie je nou Dien, dat jij een wijze ziel bent? Je bent een dappere Dodo: je ontvlucht je angst niet, je kijkt er naar en slaat je er WHAM! recht doorheen.
    En dom, allez...laat naar je kijken ;-)) dat ben je ook niet. Heel eh...slim om die term voortaan niet meer te gebruiken.
    Kom hier, je krijgt een pakkerd, want die verdien je. Wat zeg ik? Twéé. XX
    Liefs Kakelino
    *zingt vals: wie sjall oooooovurca-ha-ham*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. er zei eens iemand, er is maar een weg, er dwars erdoor heen, en ik zeg niet dat ik er ben, ohh nee, dat hoor je me niet zeggen,
      maar ik ben denk ik wel op de goede weg,
      en met de tekens die me aangereikt worden en hulp van dinneke hier en dinneke daar...
      kakaletje....
      wij gaan eerdaags de mont ventoux op, jij fietsen ik steppen:-) mét honden:-)
      yeahhhhhh
      * stoere Yell geef*

      Verwijderen
  20. verliefdheid verblindt...niks aan te doen, Dien!
    Ik hoop zo voor jou dat het weldra ook eens meevalt...
    Knufff

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Billy, de dag dat het zo voelt, zal ik er ook weer zeker werk van gaan maken,
      maar ik kan nog niet,, terwijl zij twijfelde aan mij, woont ze al bijna samen, en ik... ik heb nog wat puin te ruimen,
      het is mede daarom dat ik haar tótaal niet meer begrijp... en ook niet meer wil..
      maar ja,
      het zou fijn zijn... ik heb er wel behoefte aan ..

      xxx

      Verwijderen
  21. Het is wat he Dien. Tekens zijn er, ja, maar ze zijn vaak op alle mogelijke manieren uitlegbaar! Stomme dingen. Grr.
    De boom is mooi en een interessant geval, dat zeker. En het liedje, tja soms vind ik het jammer dat ik geen fan ben van Madonna. Het heeft tòch iets.
    Dankje voor je bezoekje.. ja gek is dat hè, dan heb je een gevoelig liedje maar dat kan ook te gevoelig zijn... en toch laat het je niet los !

    Liefs van hierzo! Met een roosje d'r bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dien ik ben niet zo van de tekens. Maar als het je helpt .....
    Uiteindelijk zul je kracht in jezelf moeten vinden en die kracht is er. Ik ken je ! Jij bent een sterke vrouw.
    Besteed geen tijd aan mensen die het niet waard zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een borderline mens, het is niet te doen klaproos,
    mijn huisarts waarschuwde me voor haar, maar ik wilde geloven. dat ik het wel kon,
    ik bleef gebroken achter maar zij gaat rustig door...
    onbegrijpelijk,
    heel veel sterkte
    Rietje x

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥