One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












20-05-2019

20.05. Een sprookje over geluk








*KLIK*
Chillout Lounge CHANDRA BAR
Openen in nieuw venster en klein maken





Er was eens een man die alle mogelijke vormen van rijkdom kende.
Hij leefde een zeer confortabel leven,
maar hij verveelde zich.
Hij ging naar een wijze meester en vroeg hem:
'waar vind ik geluk?'.
De meester zei:
'als je mij vertrouwt,
breng dan vanavond al je bezittingen naar mij toe
en ik zal je laten zien hoe je gelukkig wordt.
En zo gebeurde het:
de man verkocht al zijn bezittingen voor diamanten,
deed die in een zak en kwam daarmee naar de meester.
Vol verwachting toonde hij zijn bezit...
De meester dacht geen seconde na,
griste de zak uit zijn handen en verdween.
De man, die in zijn leven nog nooit had gerend,
kon de meester niet achtervolgen en bleef alleen achter.
Huilend.
Op het moment dat hij echt ten einde raad was,
stond de meester opeens weer met de zak voor zijn neus.
De man,
die nu tranen van vreugde huilde,
kreeg terug wat hem die ochtend nog verveelde.
'En?' zei de meester.
'Ben je nu gelukkig?'




De boodschap is wel duidelijk denk ik hé :-)
heb het fijn vandaag webbies

xxx










10 opmerkingen:

  1. Vanaf nu was de man boeddhist geworden...:-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Klaproosje.

    Wijze woorden bij een mooie foto.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We zijn soms gelukkig zonder het te beseffen.
    Geluk zit nu eenmaal in kleine dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik besef elke dag weer hoeveel geluk ik om me heen mag ervaren.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie woorden bij de foto en de muziek heb ik nu aan staan en is heerlijk relaxt bij mijn schrijfwerk op mijn laptop. Geniet van de dag en start altijd met een lach. Nu nog even een puzzeltje oplossen bij jou en dan weer snel naar mijn andere werkzaamheden toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moeilijk kiezen tussen foto en of tekst !! Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede middag Roos, ik denk eerlijk gezegd dat je niet de hele tijd totaal gelukkig kan zijn, tevreden is al heel wat, maar geluk komt met momenten, althans dat lijkt mij zo te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt levensgeluk wordt nogal eens over 't hoofd gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yep...het zit in hele kleine dingen geluk.....🍀💚 maar ook gezondheid is geluk.....fijne week liefs Ria 🍀💚

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahhahaha, ja, zo gaat het, ik ben elke dag, dankbaar voor wat ik wel heb, en wat er voor moois gebeurd. Kortom... En ik zeg het net nog tegen mijn liefste ook, die alweer aan het tieren was omdat... er iets niet goed gaat... gaat het ook niet, maar kijk even liefste.. wat er wel goed gaat, en wat je wel hebt om je heen.. (trust me, meer spullen dan ik heb, hahaha)

    X

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥