One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












03-05-2019

4 Mei









*KLIK*

Openen in nieuw venster en klein maken





zaterdag 4 mei 2019
wordt er in heel Nederland stilgestaan
bij de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog.
Maar ook alle burgers en militairen
die daarna zijn omgekomen
in oorlogssituaties en vredesoperaties worden herdacht.


2 minuten stilte
voor alle overledenen
Dat is niet teveel gevraagd

ik hoop dat ook dit jaar dat respect opgebracht kan worden


4 mei 1943
Mijn ouders trouwden die dag..

en hadden avondklok
elk jaar weer vertelden ze over de oorlog en hun bruiloft
een sobere

gelukkig hebben ze het nog een paar keer uitbundig kunnen vieren
25 jaar - 40 jaar en ook hun 50 jarige bruiloftsfeest was groots

en een jaar later in '94 overleed mama

4 mei is voor ons altijd speciaal


xxx





18 opmerkingen:

  1. Ik kan mij wel voorstellen, dat voor jou 4 mei speciaal is hoor. Ik hoop ook echt van harte dat die 2 minuten worden gerespecteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een zeer speciale dag voor jou.... 4 mei.
    Wat een mooie foto in lijst van jouw ouders.
    En ja, wij zijn ook 2 minuten stil uiteraard.
    OPDAT WIJ NIET VERGETEN !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 4 mag ook speciaal zijn. Niet alleen als je mooie ouders op die dag ooit getrouwd zijn, maar ook het herdenken mag mooi zijn. Mooie foto van je ouders. goud van oud zitten we maar zeggen.

    love As always
    Di mario

    ps.. bedankt voor je compliment.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor jou heeft 4 mei dus een extra tintje.
    Ik hoop dat de fascisten nooit meer aan de macht komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. midden de oorlog trouwen, dat zal ook niet eenvoudig geweest zijn
    gelukkig volgden er veel mooie herinneringen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Klaproosje.

    Mooi dat je ouders zo lang bij elkaar hebben mogen blijven.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn dingen die blijven hangen he Klapper Gelukkig hebben ze wel een lange tijd samen kunnen leven Het waren zware tijden peins'k Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 4 mei is wel een heel speciale datum voor je.
    Hopelijk komen die oorlogssituaties nooit meer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook wij staan vanavond even stil om de mensen die voor onze vrijheid zijn gevallen te eren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze dag heeft dus een extra tintje voor jou .Wat een mooie statige foto van je ouders .En ja ook ik ben weer stil deze avond uit respect
    Gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit jaar staat voor het eerst onze dochter op de Waalsdorper vlakte bij de herdenking. In uniform. Als beroepsmilitair... Haar vriend, ook beroepsmilitair (ja, ik weet het... militair gezin!) staat op de Dam in A'dam. Gelukkig is mijn lief thuis, bij mij. Op de bank!
    Ik bid dat zij nooit hun leven hoeven te geven, ook al is dat iets waar ze nu zelf voor kiezen door hun beroep...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is wel een hele speciale dag voor jou. Wij staan er vanavond ook weer even bij stil en zijn blij dat we dat in alle vrijheid kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een hele speciale dag voor jullie. Ze wisten in 1943 niet dat het een herdenkingsdag zou worden. Bijzonder.
    Wat fijn dat ze het samen en met hun geliefden zo vaak opnieuw groots hebben mogen vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. een dag met een heel bijzondere betekenis voor jou Roos

    een herdenking om in ere te houden

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Voor jou Dien is 4 mei om twee redenen heel speciaal. Je hebt dat heel mooi on der woorden gebracht. Ik ben het helemaal met je eens. Die dag symboliseert zo veel en dat verdeint alle aandacht en respect.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is goed om aandacht te besteden en te herdenken.
    De vrijheid lijkt zo normaal, maar is duur betaald. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een bijzondere dag voor jou 4 Mei, trouwdag van je ouders en dodenherdenking van de oorlog waarin je ouders getrouwd zijn.
    en inderdaad is twee minuten stilte niets in vergelijk met de ellende van de oorlogsjaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Logisch dat 4 mei speciaal is. Die datum zit in je bloed en staat in je ziel gegraveerd. Met onuitwisbare inkt ♥ Wat waren ze nog jong op de foto. Ik vind het altijd een vreemde gedachte dat mijn ouders al langer samen zijn dan ik oud ben (-:
    Twee minuten, wat is nou twee minuten? Als mensen dat respect niet kunnen opbrengen zou ik bijna zeggen: ervaar het maar eens om NIET in vrijheid te leven. Dat sweet sherry *hik* Een dikke liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥