One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












10-12-2019

11.12 Het is mooi een huis te zijn








*KLIK*
Wild is the Wind - David Bowie
Openen in nieuw venster en klein maken




Het is mooi een huis te zijn
Voor het enige hart
Dat je niet wil achterlaten.




Het is mooi een ladder te zijn
Voor kinderen
Die op een sombere dag
Naar de zon willen klimmen.




Het is mooi een deur te zijn
Zachtjes knarsend maar toch opengaand
Voor al wie wil binnengaan.




En een raam
Waarin het licht niet dooft
Voor al wie denkt:
Het is al laat.

Vjatsjelav Koeprijanov







29 opmerkingen:

  1. Wild is the Wind is wel heel toepasselijk.
    Dat zijn plekken waar je kunt dromen over wat er is geweest. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het heeft wel wat dat huis... Daar is geleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een bijzonder gezin, het doet me denken aan vroeger en de armoede waarin ze leefden

      Verwijderen
  3. Mooi beschreven.. Hoeveel vreugde zal zich in dat huis hebben afgespeeld.

    Love as always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. uiteraard dat Di mario, armoede heeft niks met vreugde te maken, die kinderen waren blij met een eigengemaakte tol :-)

      Verwijderen
  4. Goede morgen Roos, verdrietig dat het huis waarin zoveel is gebeurt steeds verder tot verval komt.
    Maar zo gaan sommige dingen, inderdaad men moet het dan maar een plek in het hart geven om toch nog te bestaan.
    Ik wens je een fijne woensdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja Haba, sommige dingen en mensen leven in je hart verder, en dat is goed

      Verwijderen
  5. het is mooi
    een huis een hart
    het opstapje te zijn

    Heb een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het opstapje in iemands hart... en soms kun je daar genadeloos hard vanaf vallen :-)

      Verwijderen
  6. Ha lief Dientje,

    zo'n huis... ik zou zeggen: niks meer aan doen.
    Dit is precies mooi, zoals het is.
    Alleen dat luik mogen ze aan mij geven... Dat is een kunstwerk op zich...

    En het gedicht...
    Hoe vind je toch zo een mooie combi bij elkaar...
    Pure powesie, die hele logje...

    Je hebt de schoonheidsprijs gewonnen...
    Dikke pakkerd avn Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ja mooi is het loutje, nee prachtig, niks meer aan doen, ik ben bang dat het tegen de vlakte gaat... de pannetjes heeft men eraf, die brengen nog wat op, ... maar de rest.... ik vrees het ergste

      Verwijderen
  7. Wow, Wow, Wow, wat een prachtig gebouw is dat. Een huis met een enorm verhaal en jij hebt het gewoon op de foto staan. Kijk eens hoe het dak werd gesitueerd in die tijd. Geweldige foto's Dien, en je muziek, TOP.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha John Goeiemorgen, hé hé, eindelijk heb ik eens iets gevonden wat naar jouw smaak is, ik kan wel dansen van geluk :-)
      nee hoor, zo erg is het niet, maar ik vind het wel fijn dat ik je heb kunnen plezieren.

      Verwijderen
  8. mooi het verval van het oude huisje in beeld gebracht Dien
    hier in de buurt staat ook zoiets maar dan nog met dakpannen er op :-)
    Mijn foto van een vervallen huisje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze is werkelijk prachtig. Als je zo mens kunt zijn in deze wereld dan beteken je echt iets voor anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt woord en beeld hier weer heel treffend weten te combineren.
    Dat huisje heeft zijn langste en beste tijd duidelijk gehad, maar in fotografisch opzicht kun je het nauwelijks beter treffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor mij een blog om van te genieten, vooral fotografisch gezien! Ik vraag mij hier altijd bij af, wat zou hier in de loop der jaren, aan lief en leed hebben plaatsgevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schitterend gedicht
    En je foto`s zijn er perfect bij !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het huisje houdt dapper vol
    en wacht tot iemand het wil herstellen en er een thuis van maken

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Klaproosje.

    Mooie foto's.
    Wie zal daar allemaal in geleefd hebben en hoeveel jaren is het bewoond geweest door diverse mensen.
    En zo jammer dat het nu zo vergaan is , het lijkt mij een mooie plek op te vertoeven als het bewoonbaar zou zijn.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. het verval knap in beeld gebracht Roos


    en wijze woorden

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dit is heel mooi niet alleen de foto,s maar ook het zeer passende gedicht erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een toepasselijk lied van Bowie bij deze winderige dagen.
    Bouwval vind ik altijd mooi om zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Dienelidino ♥
    Wat een megablog! Met superfoto's, superwoorden en SUPERmuziek (-: Een van mijn favoriete nummers vooral de live-uitvoering op YouTube.
    Genoten van je blog, lieverd.
    Dag liefie. Joer olwees in maai hart ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo mooi. Wat ben je toch een kei in mooie dingen posten.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtig mooi pandje! En wat staat het er mooi bij, in samengang met jouw woorden... perfect!

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dergelijke objecten zijn een droom voor iedere fotograaf. Prachtige tekst erbij.
    Volgens mij staan bij jou alle deuren open en valt door alle ramen licht. Even ter vergelijking met je fotoserie. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Als ik zo'n krot van een huis zie, begin ik te mijmeren over hoe het huis ooit was, vol leven, mensen, kinderen...
    Deze gedachtengang komt ook mooi over in je foto's !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥