One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












27-12-2019

28.12. Stoere bink








*KLIK*
HAVASI — The Storm feat. Lisa Gerrard
Openen in nieuw venster en klein maken




Deze jongen...
kwam heel stoer op ons af :-)

Altijd uitkijken als je met honden langs koeien loopt hé

dus doei




ahum...
Ik geloof dat ik maar ergens anders boodschappen ga doen :-)
lijkt me tóch een beetje handiger :-)




Dag stoere bink

xxx


OT.... oudjaar komt dichterbij,
vuurwerkgevaar is overal,
denken jullie aan de dieren buiten,
en hou je je hond aan de lijn
Gevaar loert overal voor ze,
ze begrijpen het niet
en vluchten..

Alsjeblieft zorg goed voor elkaar en je diertjes





22 opmerkingen:

  1. Het zijn prachtige beesten, maar ook kunnen ze sterk reageren als we te dichtbij komen.
    Ik haat vuurwerk, voor mens en dier. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb conte partiro in de playlist gezet voor komende zaterdag. :)

      Verwijderen
    2. Dus ik bedoel volgende week zaterdag, beetje in de war. :)

      Verwijderen
  2. Als ik zo'n grote en stoere knaap op mijn pad zou treffen, dan zou ik toch ook heel respectvol een stukje omlopen.
    De dieren (en veel mensen) gaan inderdaad weer een moeilijke tijd tegemoet met alle knalvuurwerk. Wij hielden onze katten van pakweg 29 of 30 december tot 2 januari altijd binnen. Tegenwoordig hoeven we hier alleen nog op ons zelf en elkaar te letten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op het werk hoor ik natuurlijk zoveel verhalen van vuurwerk, dat je hoopt dat het elk jaar goed gaat.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onze dieren zijn binnen dan, die voelen dat aankomen en duiker ergens diep onder een dekbed weg... Die koeien vertrouw ik ook voor geen vijf eurocent... Zolang ze rustig grazen vind ik het prima, maar ze moeten niet op me afkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Na onderzoek blijkt dat ruim de meerderheid van de Zeeuwen voor een vuurwerk verbod is. Toch komt het er niet. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn prachtige dieren, maar dan op een afstand hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Klaproosje.

    Mooie dieren die je mooi op de foto hebt gezet.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fraaie opnamen van deze prachtige dieren hoor, ik gebruik toch altijd maar een telelens in dit soort gevallen....zwak hè

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Groot en indrukwekkend zijn ze. En mooi. Vandaag mag je vuurwerk kopen en ik hoor her en der al knallen. Siervuurwerk vind ik prachtig, knallen dat hoeft niet zo. Ben al doof genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige beesten, maar ik ben wel bang van ze. Zolang ze achter een hek staan vind ik het prima, maar als ik door een gebied moet lopen waar ze grazen, zou ik net zo lief 10 kilometer omlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie dieren, hier lopen er ook in het waterwin/duingebied Oranjezon. Als kind liep ik bij mijn oudoom al tussen de koeien door, ik ben er nooit bang van geweest en ik heb er ook nooit nare ervaringen mee gehad. Maar je moet ze gewoon met rust laten sommige mensen denken dat het tamme dieren zijn en lopen erheen om ze te aaien. Dat is niet slim en er staan ook borden om mensen te waarschuwen om de dieren met rust te laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtige dieren zijn dit Roos...

    en normaal gaan die wel uit de weg..

    alhoewel je weet maar nooit

    vuurwerk, is hier in de meeste gemeentes verboden...

    maar helaas niet overal

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi, deze lichtgekleurde Schotse Hooglanders. Inderdaad een stoere bink waar je maar beter met een boog omheen kan lopen.
    Dat zouden sommige mensen bij alle dieren moeten doen! Ik had op mijn verlanglijstje voor de kerstman een geweer met hagelpatronen gevraagd maar weer niet gekregen (-: (-:
    Vandaag werd al veel vuurwerk afgeschoten en ik heb er he-le-maal genoeg van. In de provincies Noord-Holland en Limburg is het al verboden. Hopen dat de rest rap volgt...
    Dag dag Dienie lief. Een dikke knuffel ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige dieren zijn het .En vuurwerk pfff ,gelukkig valt het op dit moment nog mee. Onze Mikki is echt doodsbang voor al het geknal dus ik zie er tegenop want ik kan niets voor haar doen om haar te troosten .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier geen vuurwerk, nooit gehad trouwens.
    Onze kat zal weer niet weten waar kruipen uit angst voor dat lawaai.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige dieren.
    Onze Milly is nu al alert, er wordt al druk geknald hier en daar in het dorp:(

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit zijn zeker stoere jongens, wowwwww prachtig op de foto gezet!

    Vuurwerk en dieren, yep... Picasso mag alleen naar buiten als ik erbij ben momenteel... want hij klom zowaar gisteren de boom in, kun je ook zien nu bij mij... het hele jaar was goed geweest, nee hij kiest nu net nu... pfffffffffffff maar goed, het is nog rustig, toch hou ik hem binnen, gelukkig is hij dat toch al gewend, binnen zijn ;-)

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Voor koeien moet je soms oppassen.
    Meestal zijn het vreedzame reuzen, maar als ze hun kuren krijgen...
    Bij ons in het dorp én de omliggende dorpen is er met nieuwjaar een absoluut verbod op vuurwerk...
    ik ben benieuwd...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat zijn nog eens ferme jongens, stoere knapen.
    Wat zul je blij zijn dat de jaarwisseling en het daarbij behorende geknal weer voorbij is. Ik wel en ik heb niet eens dieren, behalve de kipjes dan, maar die hebben geen last.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥